Diplomi-insinööri, kerro työstäsi . Pidätkö siitä?

Vierailija

Itseäni kiinnostaisi kovasti kuulla, minkälaisia hommia dippainssit käytännössä tekee. Voitais kerätä tähän juttua pääaineesta riippumatta.

Minkälainen on sinun normaali työpäivä? Voisitko avata sitä, mitä hommat käytännössä sisältää?

Pidätkö työstäsi ja valitsisitko uudestaan saman uran?

Jos haluut, voit kertoa myös palkkauksesta.

Kommentit (6)

Vierailija

Päivät on 95% sähköpostia ja palavereita ja loppuaika excel-fileitä ja powerpointteja. Tykkään työstäni suurimman osan aikaa mutta jatkuva kulujen karsinta ja säästäminen ja tehostaminen riepoo välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Valitsinko uudestaan? Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt uskoa itseensä enemmän eikä lannistua kun ekalla yrittämällä ei päässyt lääkikseen. Lääkärin työ olisi jotenkin konkreettisempaa kuin tämä paperinpyöritys

Vierailija

Työnteko on minulle lähinnä poliittinen harrastus, koska rikastuin törkeän paljon myymällä yritykseni ja ostamalla ne myöhemmin takaisin. Tällä hetkellä työni on vähän stressaavaa kun tyhmä ay-liike laittaa kapuloita rattaisiin koko ajan ja oppositio haukkuu evustajani 10% palkankorotuksesta vaikka eihän noilla ole mitään temistä sen kanssa miten suomi saadaan nousuun kyykyttämällä duunaria - tosin oikeastihan tuo on vain sumutus koska tarkoituskin on vain taata yrittäjille hyvät edut ja kokoomuskin tykkää kun suositaan yrityksiä. Eihän me tietysti ketään pakoteta palkkaamaan tms. mutta tulokset osakkeen omistajille tulee lisää rahaa kun kulut pienenee ja duunari maksaa.

Olen tällainen vähän äkkipikainen putkiaivo, mutta laskemalla kaikki selviää, mutta pitäisi muistaa että luvut ja kepu eivät valehtele toisinkuin virkamiehet ja oppositio. Jos luvut eivät ole sopivia niitä voi toki yrittää valehdella ja jos jää kiinni niin sitten pitää pahoitella.

t. Juha

Vierailija

Juon päivät kaljaa ja pelaan pleikkaria. Sossu maksaa palkan, kuten suurimman osan suomalaisista insinööreistä. Meitä on tehtailtu tänne Suomeen suuri määrä välittämättä koulutuksen tasosta, joten ei näillä papereilla ole mitään arvoa.

Vierailija

Työskentelen valtionhallinnossa ja työssäni tilaan konsulteilta selvityksiä ja suunnitelmia. Minullakin kokouksia lähes joka päivä, sähköposteja, PowerPointteja ja Exceleitä. Vaihtelua arkeen tuo ulkomaanmatkat kokouksiin ja seminaareihin, kotimaassa en juuri matkusta.

Palkka noin 5200 e/kk, työsuhde-etuja jonkun verran. Lomapäiviä vuodessa 38, lisäksi lomarahavapaita voi vaihtaa max 18. Etäpäiviä pidän yleensä kerran viikossa.

Vierailija

Olen ollut oman alan töissä opiskeluvuosien kesät ja heti valmistumisen jälkeen. Teen toimihenkilötöitä teollisuudessa.

Työkaluina käytetään SAPia ja exceliä pääasiassa, tehdään tilastoja ja kuvaajia. Olen tehnyt myös ostohommia, eli pyytänyt spekseihin tarjouksia toimittajilta ja vertaillut niitä. Ja tehnyt ostomääräyksiä ja -tilauksia.

Työuraa on takana vasta pari vuotta, palkka oli hiukan päälle 3000 eur / kk ekassa työpaikassa. Nyt vaihdoin uuteen työpaikkaan ja nyt palkka on noin 3700 eur / kk.
Itse olen viihtynyt työssäni, mutta joskus mietin että olisiko pitänyt lähteä lukemaan taloutta tekniikan sijaan. Pääasiassa siitä syystä että työpaikat olisivat mukavasti toimistotaloissa keskustassa teollisuusalueiden sijaan :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat