Miten perintö jaetaan kun appivanhemmat kuolee?t.ammattivalittaja

Vierailija

Saako mieheni sen kokonaan vai joutuuko jakamaan sen siskonsa kanssa?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Voi luoja sun kanssas.

Jos appivanhemmat kuolevat yhtä aikaa niin perintö menee puoliksi miehellesi ja hänen siskolleen mikäli muita sisaruksia ei ole. Jos vaikkapa appi kuolee ensin niin silloin heidän yhteinen omaisuus lasketaan yhteen ja siitä puolet (anopin osuus) menee lapsille puoliksi.

Ja ei, SINÄ et saa MITÄÄN

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi luoja sun kanssas.

Jos appivanhemmat kuolevat yhtä aikaa niin perintö menee puoliksi miehellesi ja hänen siskolleen mikäli muita sisaruksia ei ole. Jos vaikkapa appi kuolee ensin niin silloin heidän yhteinen omaisuus lasketaan yhteen ja siitä puolet (anopin osuus) menee lapsille puoliksi.

Provo tämä ap on.t.ammattivalittaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos vaikkapa appi kuolee ensin niin silloin heidän yhteinen omaisuus lasketaan yhteen ja siitä puolet (anopin osuus) menee lapsille puoliksi.

Että mitenkä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi luoja sun kanssas.

En mä itseäni tässä ajatellutkaan vaan poikaa. Olisi kiva jos jotain jäsi hänelle.ap

Vierailija

Paitsi jos teille tulee aviomiehen kanssa ero (oletan, että olette naimisissa), niin sulla on avio-oikeus miehen vanhemmiltaan perimään omaisuuteen. Mun appivanhempien testamentissa on tosin määrätty, että heiltä jäänyt perintö on lasten aviopuolisoiden ulottumattomissa avioerotilanteessa. Mut appivanhemmat elää ja voi melko hyvin ja meidän avioliitto samoin. ;-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikkapa appi kuolee ensin niin silloin heidän yhteinen omaisuus lasketaan yhteen ja siitä puolet (anopin osuus) menee lapsille puoliksi.

Että mitenkä?

Näinhän se menee, kun on kaksi lasta.

Vierailija

Sun kuules täytyy toivoa et miehen sisko kuolee ennenaikojaan niin miehes saa perinnön kokonaan mikäli elää pitempään kuin vanhempansa. Sit aikanaan saat muhkeaa leskeneläkettäkin jos elät pidempään kuin miehes! tosin sitä vähän epäilen :P

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja sun kanssas.

En mä itseäni tässä ajatellutkaan vaan poikaa. Olisi kiva jos jotain jäsi hänelle.ap

Jos appivanhemmilla ei ole testamenttia, niin poikasi perii jotain vasta siinä vaiheessa, kun hänen isänsä eli miehesi kuolee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Että mitenkä?

Ai että jos minä kuolen, niin mieheni osuus omaisuudesta jaetaan lapsilleni? Eikö kumminkin se minun osuuteni?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
[

Olisi kiva jos jotain jäsi hänelle.ap

Poika saa appivanhempiesi perinnöstä isänsä osuuden. Tämä siinä tapauksessa, että hänen isänsä on kuollut (ja sinä olet pojan äiti).

Appivanhempien perintö menee heidän lapsilleen. Kummankin vanhemman lapset perivät oman vanhempansa osuuden. Onko miehelläsi ja hänen siskollaan molemmat vanhemmat samat? Jos on niin, kaikki sisarukset saavat saman verran perintöä, tai vähintään puolet siitä lakiosana.

Isäm maan puollustaja

Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos teille tulee aviomiehen kanssa ero (oletan, että olette naimisissa), niin sulla on avio-oikeus miehen vanhemmiltaan perimään omaisuuteen. Mun appivanhempien testamentissa on tosin määrätty, että heiltä jäänyt perintö on lasten aviopuolisoiden ulottumattomissa avioerotilanteessa. Mut appivanhemmat elää ja voi melko hyvin ja meidän avioliitto samoin. ;-)

Ei tuollaista voi määrätä testamentissa. Tai voi, mutta se on pätemätön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sun kuules täytyy toivoa et miehen sisko kuolee ennenaikojaan niin miehes saa perinnön kokonaan mikäli elää pitempään kuin vanhempansa. Sit aikanaan saat muhkeaa leskeneläkettäkin jos elät pidempään kuin miehes! tosin sitä vähän epäilen :P

Paitsi jos siskolla on lapsia... Niillehän se siskon osuus menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Että mitenkä?

Ai että kun APPI kuolee niin anopin osuus menee lapsille? Kenelle se apen osuus menee?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista voi määrätä testamentissa. Tai voi, mutta se on pätemätön.

Ei mulla käsittääkseni ole mitään oikeutta avioliiton nojalla appivanhempien rahoihin. Nro 5.

Vierailija

Tottakai sisko saa saman verran kuin miehesi. Miksi ihmeessä ei saisi? Ja poikasi ei ole appivanhempien rintaperillinen. Toki he voivat testamentata tälle jotain, mutta jos eivät niin poikasi ei saa mitään. Poikasi perii sitten aikanaan isänsä. Saa ehkä isovanhempien rahojakin, jos isänsä ei ole niitä kaikkia käyttänyt.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat