Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat, harmittaako teitä toisten abortit?

Vierailija

Mielenkiinnosta kyselen. Ei olisi ikinä tullut tuollainen mieleen. Tuskin Suomi-adoptio on sen helpompi kuin adoptio ulkomailtakaan, joten miksi pitäisi harmitella toisen aborttia oman lapsettomuuden takia? kyllähän noita lapsia maailmassa riittää. tulin tätä miettineeksi kun toisessa ketjussa jotkut kehtasivat moralisoida abortin tekijää. minä en tajua, miksi pitäisi laittaa kehonsa läpi niin raskaasta ja vaarallisesta asiasta kuin raskaus jos ei aio lasta pitää, kun abortti on luojan kiitos laillinen ja turvallinen vaihtoehto.

Kommentit (10)

Vierailija

Jäin endometrioosin vuoksi lapsettomaksi.

Ystäväni teetti abortin pari kuukautta myöhemmin, koska parisuhteessa meni huonosti.

Puoli vuotta myöhemmin hän odotti iloisena vauvaa, koska parisuhteessa meni paremmin.

Ainoa tilanne, jolloin olen ihmetellyt aborttia.

Abortti ei olisi koskaan ollut minun ratkaisuni, mutta ihmisillä on tietenkin erilaisia suhteita ja elämäntilanteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jäin endometrioosin vuoksi lapsettomaksi.

Ystäväni teetti abortin pari kuukautta myöhemmin, koska parisuhteessa meni huonosti.

Puoli vuotta myöhemmin hän odotti iloisena vauvaa, koska parisuhteessa meni paremmin.

Ainoa tilanne, jolloin olen ihmetellyt aborttia.

Abortti ei olisi koskaan ollut minun ratkaisuni, mutta ihmisillä on tietenkin erilaisia suhteita ja elämäntilanteita.

ihmetellä toki voi. tosin useammin ihmettelen ihmisten valintaa tehdä lapsi kun eivät siihen ole kykeneväisiä kuin tehdä usein se vastuullisin päätös ja tehdä abortti. tuossa toisessa ketjussa oli vain settiä "älä tee aborttia kun voit antaa sen lapsen pois!!" mikä tuntui puistattavalta. abortti voi olla henkisesti rankka paikka mutta varmasti lapsen pois antaminen olisi suorastaan traumatisoivaa. kyllä noita lapsia maailmassa on, ei ihmiset tältä pallolta lopu vaikka abortteja tehtäisiin paljon enemmänkin.

Vierailija

Harmittaa, kun ihmiset eivät osaa käyttää ehkäisyä ja kuormittavat terveydenhuoltoa aborteillaan. Muuten ei harmita. En halua lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, kun ihmiset eivät osaa käyttää ehkäisyä ja kuormittavat terveydenhuoltoa aborteillaan. Muuten ei harmita. En halua lapsia.

ei ole todellakaan aina "osaamisesta" kiinni, mikään ehkäisy ei toimi 100 %:sti. eiköhän kaikki känniääliöt ja läskit tupakoijat rasita paljon enemmän kuin abortin tekijät...

Vierailija

Kyllä harmittaa, koska itse ei edes tule raskaaksi ja toiset tulevat tahtomattaan.

Ei, koska jokaisella naisella on oikeus kehoonsa ja toisen abortti ei muuta minun lapsettomuutta mihinkään. 

Vierailija

Harmittaa. Kadehdituttaa. Katkeroituttaakin joskus. Mutta ne ovat vain tunteita, enkä todellakaan tarkoita moralisoida tai tuomita kenenkään tekemisiä (vaikka en tästä tosin julkisesti nurise mutta oletetaan että nurisisin), vaan pikemminkin päivitellä- onhan se nyt ihan nurinkurista, että jotkut tulevat raskaaksi vaikka eivät haluaisi ja joutuvat sitten lahtaamaan vauvanalkunsa, kun toiset tekevät kaikkensa ja antaisivat vaikka oikean kätensä vauvasta, mutta ei.

Ei siitä kannata mieltänsä pahoittaa, että jotkut lapsettomat tuntevat kokevansa vääryyttä (jep on eri asia jos tullaan päin naamaa huutamaan että tapa ittes senkin lapsenmurhaaja). Fakta tosiaan on, että toisen abortti ei ole lapsettomalta mitään pois, ei raskauksia ole jokin rajoitettu määrä. Mutta se on joskus vaikea muistaa omissa tunnemylläköissään...

Vierailija

Ei , mutta en ole lapseton 1 poika 11v on ja harmittaa ettei hän saanut pikku veljeä/siskoa
Asiasta ollaan puhuttu kyllä avoimesti.
Haaveilin joskus kahdesta omasta terveestä lapsesta, sain yhden .
Hyvä että edes puolittain toiveeni toteutui.
En tiedä miten pystyisin käsittelemään totaalista lapsettomuutta.
Voimia niille jotka sen tuskan joutuvat kärsimään.

mammanpoika
Seuraa 
Liittynyt3.2.2015

Harmittaa, mutta ei sen takia että haluisin lapsen.  Minusta pitäisi kuitenkin adoptioon pistää, tai sitten vaikka johonkin lastenkotiin jos ei voi itse huolehtia. Ehkäisystä pitäisi huolehtia, ja minusta on väärin sitten lopettaa se elämä enää siinä vaiheessa, jos ei ole huolehtinut ehkäisystä. Myöskin silloin on minusta väärin abortoida, vaikka olisi tullut raiskatuksi tms; ei se lapsi siihen kuitenkaan ole syyllinen ja lapsesta voi kasvaa silti hyvä aikuinen.

Vierailija

Ei, päinvastoin. Olen iloinen, kun kuulen jonkun tehneen abortin. Siinähän säästettiin yhden ihmiselämän verran kärsimystä. Abortti on moraalisesti hyvin arvokas asia, ja on todella ihailtavaa, kun ihmiseltä löytyy rohkeutta toimia oikein.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat