Milloin raskausajan ultrat alkoivat? Oliko 90-luvulla paljoakaan?

Vierailija

Milloim keskimäärin ihmiset alkoivat saamaan selville lapsen sukupuolen ennen syntymää?

Kommentit (7)

Vierailija

Joo 88 äitini oli käynyt tuossa alkuraskauden ultrassa, mutta jos olisi halunnut tietää sukupuolen, niin olisi pitänyt mennä ylimääräiseen ultraan :)

Vierailija

Joo, kyllä 90-luvulla oli jo samat kaks ultraa jos oli ihan normaali raskaus, yksityisellä jotkut kävi sitten ylimääräistä.

Mutta nämä asiathan on olleet myös paikkakuntakohtaisia aina, ja muuttuneet sen mukaan kuinka paljon koskakin pitää säästää, ne ultrat kaikille tulee kalliiksi.

ExoPol
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

90- luvun lopulla oli kolme ultraa raskausaikana ja toiseksi viimeisessä ja viimeisessä ultraaja kertoi halutessamme sukupuolen, jos sen näki.

Muistaakseni 4D- ultra tuli silloin, mutta siitä olisi pitänyt maksaa enemmän.

Vierailija

Mä olen ollut äidin mukana ultrassa 1985. Äiti odotti silloin pikkuveljeä ja oli yli 40v. Joten joutui tai pääsi loppuraskaudessa pariin kertaan ultraan. Normiraskaudessa niitä ei kaiketi silloin vielä ollut, eli vain riskiryhmät ultrattiin.

Vierailija

Odotin lasta 1978, minulle tehtiin silloin kyllä jo useampi ultratutkimus. Ainakin yhden syynä oli saada selville onko mahdollisesti kaksoset. Siihen aikaan käytettiin useimmiten sikiön rtg-tutkimuksia. Siinä katsottiin sikiön asento, istukan kunto, sikiön koko sekä äidin lantion mitat, sekä tietenkin onko elävä. Lisätukimuksia tehtiin tarpeen mukaan, ei kai kaikille rutiinisti.Kyseessä siis Helsinki.

Vierailija

Olensaanut lapseni -84 ja minut ultrattiin.Se oli jo silloin yleinen tapa,en kuulunut mihinkään riskiryhmään.Sukupuolta ei sanottu,en muista,emmekö halunneet tietää,vaiko eikö se näkynyt kunnolla.Minut ultrattiin kyllä useamman kerran,koska vauva oli kaksi viikkoa yliaikainen.Ei vain pitänyt kiirettä,kasvoi kunnolla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat