Työkaverini kyttää lapseni vaatteita yms.

Vierailija

Olen lastentarhanopettaja. Palasin hoitovapaalta töihin alkusyksystä. Minulla on lapseton kollega, joka käyttäytyy mielestäni oudosti.

Asumme melko lähekkäin, joten törmäämme joskusn vapaa-ajallakin. Harvemmin vaihdamme silti muutamaa sanaa enempää, mutta siitä huolimatta tämä nainen on onnistunut skanneroimaan lapseni ulkovaatteet ja rattaat yms. ihan viimeisen päälle.

Alkusyksystä törmäsimme ensimmäisen kerran. Seuraavalla viikolla kollega alkoi ihan puskan takaa selittämään: "sun lapsella on se Molon takki, sehän maksaa niin ja niin paljon. Mun mielestä sillä ei oo mitään väliä mitä lapsella on päällä. Miksi sä ostit niin kalliin takin? Eihän sitä voi laittaa edes hoitoon päälle, kun sitten se menee likaiseksi ja hoitajien pitää varoo. Se on tosi ärsyttävää, että pitää varoo." Kuuntelin vähän monttu auki ja sain sitten sanottua, että se oli mielestäni kiva, eikä sitä tarvitse varoa. Se on käyttöä varten.

Seuraavan kerran törmäsimme sadesäällä yli kuukausi edelliskerran jälkeen. Meillä oli rattaat mukana ja lapsella vedenpitävät ulkovaatteet(ei kuravaatteet). Maanantaina kollega taas alkoi päivittelemään, että "miten sun lapsella voi olla toinenkin Molon takki. Minkä merkkiset housut sillä on, kun ne ei näyttänyt olevan Molon? Eikö kuravaatteet nyt olis fiksummat? Ja eikö crocsin saappaat maksa kolme tai neljäkin kymppiä? Mitkä ne teiän rattaat on? Ne näytti kalliilta." Puuh, jäin sanattomaksi.

No, viimeeksi törmättiin eilen keskustassa. Tänään sitten ylläriylläri alkoi taas päivittely. "Siis sun lapsella on talvi-converset? Eiks ne maksa ihan kamalasti? Ja teillä oli ne yli kolmensadan matkarattaatkin? Missä sun mies on töissä?"