Työkaverini kyttää lapseni vaatteita yms.

Vierailija

Olen lastentarhanopettaja. Palasin hoitovapaalta töihin alkusyksystä. Minulla on lapseton kollega, joka käyttäytyy mielestäni oudosti.

Asumme melko lähekkäin, joten törmäämme joskusn vapaa-ajallakin. Harvemmin vaihdamme silti muutamaa sanaa enempää, mutta siitä huolimatta tämä nainen on onnistunut skanneroimaan lapseni ulkovaatteet ja rattaat yms. ihan viimeisen päälle.

Alkusyksystä törmäsimme ensimmäisen kerran. Seuraavalla viikolla kollega alkoi ihan puskan takaa selittämään: "sun lapsella on se Molon takki, sehän maksaa niin ja niin paljon. Mun mielestä sillä ei oo mitään väliä mitä lapsella on päällä. Miksi sä ostit niin kalliin takin? Eihän sitä voi laittaa edes hoitoon päälle, kun sitten se menee likaiseksi ja hoitajien pitää varoo. Se on tosi ärsyttävää, että pitää varoo." Kuuntelin vähän monttu auki ja sain sitten sanottua, että se oli mielestäni kiva, eikä sitä tarvitse varoa. Se on käyttöä varten.

Seuraavan kerran törmäsimme sadesäällä yli kuukausi edelliskerran jälkeen. Meillä oli rattaat mukana ja lapsella vedenpitävät ulkovaatteet(ei kuravaatteet). Maanantaina kollega taas alkoi päivittelemään, että "miten sun lapsella voi olla toinenkin Molon takki. Minkä merkkiset housut sillä on, kun ne ei näyttänyt olevan Molon? Eikö kuravaatteet nyt olis fiksummat? Ja eikö crocsin saappaat maksa kolme tai neljäkin kymppiä? Mitkä ne teiän rattaat on? Ne näytti kalliilta." Puuh, jäin sanattomaksi.

No, viimeeksi törmättiin eilen keskustassa. Tänään sitten ylläriylläri alkoi taas päivittely. "Siis sun lapsella on talvi-converset? Eiks ne maksa ihan kamalasti? Ja teillä oli ne yli kolmensadan matkarattaatkin? Missä sun mies on töissä?"

Meinasin jo ruveta selittämään, että rattaat on ostettu, koska matkustan paljon junalla yksin lapsen kanssa ja ne saa kasaan vaikka yhdellä kädellä. En sitten kuitenkaan jaksanut. Jaksan kyllä silti ihmetellä miten lapseton ihminen voi tietää kaikkien vaatteiden ja tavaroiden hinnat? Ja miksi sitä kiinnostaa? Ja miten se muistaa mitä lapsellani on ollut joskus päällä. En käsitä. Luulen, että sillä on aika kova vauvakuume, kun niin monet on nyt jäänyt äitiyslomalle. Mutta ei sekään selitä tota käytöstä.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Häiriintynyt ihminen. Ei tuollaiset asiat kuulu hänelle mitenkään. Kannattaa seuraavalla kerralla jo sanoa jotain takaisin, kohteliaasti mutta napakasti.

Vierailija

Jotenkin tuli rivien välistä vaikutelma että nautit koko asetelmasta ja tämä ketjukin on lisää egon paisutusta. Varmaan jatkossakin törsäät lasten vaatteisiin.

Vierailija

Itsehän en pahemmin kiinnitä huomiota muiden lasten vaatteisiin (jos ei nyt ole erityisen kivat/huonosti säähän sopivat/samanlaiset kuin meillä tms.) vaikka minulla on lapsi. Varsinkaan merkkeihin siis. Kummalliselta kuulostaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsehän en pahemmin kiinnitä huomiota muiden lasten vaatteisiin (jos ei nyt ole erityisen kivat/huonosti säähän sopivat/samanlaiset kuin meillä tms.) vaikka minulla on lapsi. Varsinkaan merkkeihin siis. Kummalliselta kuulostaa.

Sama minulla. Kiinnitän toisten lasten vaatteisiin huomiota, jos niissä on jotain erityistä. Enkä oikeastaan kiinnitä paljoa huomiota ylipäätään ihmisten pukeutumiseen, ellei joku nyt ole korkokengissä ja trenssissä kaatosateessa leikkipuistossa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa raivostuttavalta, en kyllä oikein osaa sanoa miten tuon saisi loppumaan niin, ettei työilmapiiro kärsisi..

On raivostuttavaa. Ja myös hämmentävää. Sama nainen tietää myös häiritsevän paljon lelujen hinnoista. Saattaa päivitellä, jos jollain lapsella on ollut lelupäivänä mukana kallis Lego tai muu lelu. Itse en ainakaan tiedä yhtään mitään muiden lelujen hinnoista kuin niistä, joita olen lapselleni ostanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuli rivien välistä vaikutelma että nautit koko asetelmasta ja tämä ketjukin on lisää egon paisutusta. Varmaan jatkossakin törsäät lasten vaatteisiin.

En mitenkään erityisemmin nauti tästä. On lähinnä kummallista ja vähän karmivaakin. Ja aion kyllä jatkossakin käyttää rahaa lapsen ulkoiluvarusteisiin, jotta lapsella on pihalla tuulessa ja tuiskeessa mukava olla. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En mitenkään erityisemmin nauti tästä. On lähinnä kummallista ja vähän karmivaakin. Ja aion kyllä jatkossakin käyttää rahaa lapsen ulkoiluvarusteisiin, jotta lapsella on pihalla tuulessa ja tuiskeessa mukava olla. Ap

Niin ja lapsellako ei ole pihalla tuulessa ja tuiskessa mukava olla ilman merkivaatteita  :)

Vierailija

Miksei voisi tietää vaatteiden hinnoista? Jos on päiväkodissa töissä niin mikä ettei tietäisi vaunuista ja haalareista? Muuten käytös on kyllä erittäin outoa. Olen vela joka tietää lego-settien hinnat, lastenvaatteista ei ole hajuakaan.

Vierailija

Älä kerro mitään yksityiskohtia elämästäsi, onkikoon vain jotta saisi lisää huomauteltavaa. Kateellinenhan tuo on, ja varmaankin juuri luonnehäiriöinen (moni kyllä pystyy käymään töissä). Sinullahan voisi olla aina vähän kiire, ja voisit kääntää keskustelun aina häneen ja kysellä, että minnekäs olet menossa, ja jatkaa kyselyä aina siitä eteenpäin, kun yhden yksityiskohdan paljastaa. Anna keskustelun oikein rönsyillä siihen suuntaan, niin näet miten sosiaalisesti avoimesta ihmisestä on kysymys. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Molon takki

molon....

molo...

MOLO!

:D kuinka lapsellista.. On se jännää kun sanoilla on eri kielillä eri merkityksiä hehhehee x)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat