Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oon kontulassa asuva narkkari ja mä en oo koskaan tehny töitä.saan 3000e kuukaudessa tukia

Vierailija

mitäs mieltä ootte

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet ne varmaankin ansainnut. Terkkuja Kontulaan.

harvoin kuulee ihmisiltä järki puhetta. nyt sentään

Vierailija

Todennäköisesti saat maksimissaan alle tonnin. Ellet sitten laske mukaan jotain lääkkeiden ym. maksusitoumuksia.

Vierailija

Vaikka on provo, niin mua harmittaa ihan pirusti, että jostain syystä narkit pääty just kontulaan. Rakastin sitä aluetta, mutta sitten alko tää narkkien joukkoinvaasio sinne ja se meni ihan paskaks se paikka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En usko. Tukia ei vaan saa kuin reilusti alle tonnin.

Olet niin väärässä, tai et osaa eritellä erilaisia rahallisia tukia.

Vaikka en ole nisti, mutta jos nyt olisin työtön, saisin erilaisia tukia tismalleen saman verran kuin nyt liksaa.

Ja mun br-tulot ovat vähän päälle 3000.

Vierailija

En ole narkki, mutta kyllä joidenkin kuukausien osalta hyvinkin menee tuonne kolmeen tonniin kaikkineen. Ei aina. 

Mulla on kyllä yksi lapsi. Eli työttömyyskorvaus, elatustuki, lapsilisä, asumistuki, toimeentulotuki. Tästä jo tulee melkein kaksi tonnia. Sitten terveydenhoitokulut, harkinnanvaraiset menot, esim. juuri saatiin telkkari ja tietsikka. Lapsen harrastus- ja lukiokirjamaksut jne. Lasketaanko vielä tuetut lomat? 

Vierailija

Jos on paljon lapsia, saa paljon tukia. Muuten tämä on paskapuhetta ja selkeä provo.

Mutta leikitään hetki: Ap, mitä huumeitä käytät ja miten?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaikka en ole nisti, mutta jos nyt olisin työtön, saisin erilaisia tukia tismalleen saman verran kuin nyt liksaa.

Se on se vajaa 500€ + vuokra+sähkö+lääkkeet, ei pitäisi yksinäisen ihmisen muuta saada, ja vuokra ja sähkö ja lääkkeethän on pakko maksaa, ei niitä voi laittaa omaan taskuun, muuten ei ole pian kämppää, sähköä ja lääkkeitä. Pitää olla useampi ihminen jos meinaa 3000 saada, nettona varsinkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä töissä oleva tuttu kertoi tämän olevan yleinen harhaluulo, että työttömänä tulee kaikenmaailman tuet automaattisesti. Lapsilisät yms tulee kaikille. Sossusta et saisi mitään, koska ansiosidonnaisesi olisi yli 1500. Asumistukea saisit vähän, et maksimia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole narkki, mutta kyllä joidenkin kuukausien osalta hyvinkin menee tuonne kolmeen tonniin kaikkineen. Ei aina. 

Mulla on kyllä yksi lapsi. Eli työttömyyskorvaus, elatustuki, lapsilisä, asumistuki, toimeentulotuki. Tästä jo tulee melkein kaksi tonnia. Sitten terveydenhoitokulut, harkinnanvaraiset menot, esim. juuri saatiin telkkari ja tietsikka. Lapsen harrastus- ja lukiokirjamaksut jne. Lasketaanko vielä tuetut lomat? 

Lapsilisän ja elatustuen saisit työssä käyvänäkin. 

Vierailija

Ei tuota määrää tietysti käteen saa, mutta erinäisistä asumiseen ja hoitoon liittyvistä kustannuksista hyvinkin koostuu tuo summa. 

Mikäli nyt tarkoitetaan vain sitä, kuinka paljon yhteiskunta antaa suoraa tukea yksilön elämiseen. Jokainenhan meistä toki kuluttaa yhteiskunnan palveluita ja saa siten "tukia" koko ajan. Eniten saavat laitoshoidossa olevat ihmiset. Päivähoito lapsillekin maksaa liki 20 000 vuodessa. Tästä vanhemmat korkeimmassakin maksuluokassa maksavat vain murto-osan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän ja elatustuen saisit työssä käyvänäkin. 

Totta kai, mutta eihän siitä ollut kyse. Vaan siitä, mistä tukipaketti koostuu kohdallani. 

Työssäkäyvänä minulle jäisi parisataa enemmän käteen kuin nyt. Ja en saisi näitä harkinnanvaraisia tukia, joten itse asiassa jäisin miinuspuolelle tosiasiallisessa tilanteessa. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat