Mies "uhkailee" riidan yhteydessä.

Vierailija

Kuinka paljon täytyy toiselta ottaa vastaan? Olen opiskelija, meillä on yksi lapsi ja olen tällä hetkellä taloudellisesti riippuvainen miehestäni, koska hänen tulonsa vaikuttaa tukiini ja esim lapsen päivähoitomaksuun.

Riidan yhteydessä mies aina piikittelee rahalla, saattaa jonkun yhteisen tärkeän asian hankinnassa tokaista että no onko sulla rahaa. Samoihin useasti kuultu lause riidan yhteydessä on että mun on turha haaveilla enää auton käytöstä. Auto on siis miehen nimissä.

Olen niin loppu tosta, alistavaa uhkailua. Tiedän etten itsekään ole täydellinen, mutta kuinka paljon tollasta pitää jaksaa ottaa vastaan.. Muuten meillä menee ihan hyvin. Tilanne on ahdistava. :(

Kommentit (11)

Vierailija

Kuulostaa siltä että miehesi kokee olevansa sinulle rahapussi ja elättäjä. Se häiritsee HÄNTÄ, siksi nuo heitot.

Teidän pitäisi todella nostaa tuo kissa pöydälle ja puhua rahasta. Jos mies ei siis märisisi, sinulle hyvin sopisi olla elätti?

Jos asiat on puhuttu halki, niin että mies saa myös kakaistuksi ne asiat jotka häntä eniten haittaavat, ja sinä kerrot omista suunnitelmistasi, voidaan päästä sellaiseen sopimukseen joka tyydyttää molempia.

Voit esimerkiksi pohtia miten sitten järjestäisit elämäsi, jos teille tulisi ero ja jos et voisi käydä miehesi lompsalla. Jos lapsi olisi sinun lähihuollossa, mies maksaisi sinulle tietysti elareita, lisäksi saisit yksinhuoltajalisän (mikä ei ole suuren suuri). Toisaalta joutuisit sitten oikeasti pärjäämään sillä ja järjestämään elämäsi sen mukaan että huolehdit itse itsestäsi ja laskuistasi sen sijaan että mies olisi aina kukkarona.

Vierailija

Jos sinulla on lapsi josta olet vastuussa, olet ensisijaisesti vastuussa omasta jaksamisestasi.

Siis sinun henkinen jaksamisesi on prioriteetti yksi, sen jälkeen tulee kaikki muut.

Lentokoneessakin pitää laittaa happinaamari aina ensin itselleen vasta sitten lapselle.

Ei kannata yhtään extremesti kokeilla oman henkisen kestävyytensä rajoja, sillä ne kenelläkään ole äärettömät.

Sitten olet kusessa kun totaalisesti romahdat, sitten lapsi oikeasi kärsii.

Henkinen hyvinvointi romahtaa pikkuhiljaa. Sitä luulee että kyllä minä selviä, aivan kuten sammakko hitaasti kiehuvassa vedessä, ei tajua lämmön nousua.

Miehesi on keskenkasvuinen ja inhottava paska. JSSAP.

Vierailija

Eihän se mitään uhkaile, se vaan kertoo mitä mieltä on asioista. Eihän sulla ole vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan tai lähteä.
Vaikka mies pitäisikin turpansa kiinni niin tiedät aina kuitenkin mitä hän ajattelee.

Vierailija

No olen itse ollut naisena siinä elättäjän asemassa.

Luuserieksäni opiskeli ja opiskeli ja opiskeli. Kymmenen vuotta tai niillä main. Neljän vuoden tutkintoa. Sen jälkeen se perusti yksityisyrityksen jossa ei tienannut mitään. Elätin perhettä, kävin töissä ja hoidin lapset. Kieltämättä tuli jo jossain vaiheessa kommentoitua tylyhkösti miehen haahuilutoiveita. Ilman rahaa on hauska haaveilla, kun toinen painaa töitä niska limassa että saa perheen pidettyä ruoissa.

Olin pelkästään onnellinen kun vihdoin tuli ero. Ainoastaan se harmitti että siinä meni niin kauan.

Joten aloittaja, kauanko olet jo opiskellut... Ja meinaatko joskus tienata?

Vierailija

Tiedän että pärjäisin rahallisesti paremmin kahdestaan lapsen kanssa kuin näin yhdessä. Kyllä minua ahdistaa tilanne, enkä tosiaan mielelläni ole toisen elättämänä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No olen itse ollut naisena siinä elättäjän asemassa.

Luuserieksäni opiskeli ja opiskeli ja opiskeli. Kymmenen vuotta tai niillä main. Neljän vuoden tutkintoa. Sen jälkeen se perusti yksityisyrityksen jossa ei tienannut mitään. Elätin perhettä, kävin töissä ja hoidin lapset. Kieltämättä tuli jo jossain vaiheessa kommentoitua tylyhkösti miehen haahuilutoiveita. Ilman rahaa on hauska haaveilla, kun toinen painaa töitä niska limassa että saa perheen pidettyä ruoissa.

Olin pelkästään onnellinen kun vihdoin tuli ero. Ainoastaan se harmitti että siinä meni niin kauan.

Joten aloittaja, kauanko olet jo opiskellut... Ja meinaatko joskus tienata?

Tein hyvin selväksi ennen lapsen hankintaa, että minun tulee suorittaa opinnot loppuun. Kolme vuotta vielä jäljellä, mutta töitä pystyn kyllä tekemään samalla, ja kesällä tietenkin. Keikkahommia olen jo halenutkin. Kyse ei ole siis siitä että loisisin ja opiskelisin kymmenettä vuotta, niinkuin tilanteessasi. Ymmärrän kyllä tuon :/

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat