Mies "uhkailee" riidan yhteydessä.

Vierailija

Kuinka paljon täytyy toiselta ottaa vastaan? Olen opiskelija, meillä on yksi lapsi ja olen tällä hetkellä taloudellisesti riippuvainen miehestäni, koska hänen tulonsa vaikuttaa tukiini ja esim lapsen päivähoitomaksuun.

Riidan yhteydessä mies aina piikittelee rahalla, saattaa jonkun yhteisen tärkeän asian hankinnassa tokaista että no onko sulla rahaa. Samoihin useasti kuultu lause riidan yhteydessä on että mun on turha haaveilla enää auton käytöstä. Auto on siis miehen nimissä.

Olen niin loppu tosta, alistavaa uhkailua. Tiedän etten itsekään ole täydellinen, mutta kuinka paljon tollasta pitää jaksaa ottaa vastaan.. Muuten meillä menee ihan hyvin. Tilanne on ahdistava. :(

Kommentit (11)

Vierailija

Kuulostaa siltä että miehesi kokee olevansa sinulle rahapussi ja elättäjä. Se häiritsee HÄNTÄ, siksi nuo heitot.

Teidän pitäisi todella nostaa tuo kissa pöydälle ja puhua rahasta. Jos mies ei siis märisisi, sinulle hyvin sopisi olla elätti?

Jos asiat on puhuttu halki, niin että mies saa myös kakaistuksi ne asiat jotka häntä eniten haittaavat, ja sinä kerrot omista suunnitelmistasi, voidaan päästä sellaiseen sopimukseen joka tyydyttää molempia.

Voit esimerkiksi pohtia miten sitten järjestäisit elämäsi, jos teille tulisi ero ja jos et voisi käydä miehesi lompsalla. Jos lapsi olisi sinun lähihuollossa, mies maksaisi sinulle tietysti elareita, lisäksi saisit yksinhuoltajalisän (mikä ei ole suuren suuri). Toisaalta joutuisit sitten oikeasti pärjäämään sillä ja järjestämään elämäsi sen mukaan että huolehdit itse itsestäsi ja laskuistasi sen sijaan että mies olisi aina kukkarona.

Vierailija

Jos sinulla on lapsi josta olet vastuussa, olet ensisijaisesti vastuussa omasta jaksamisestasi.

Siis sinun henkinen jaksamisesi on prioriteetti yksi, sen jälkeen tulee kaikki muut.

Lentokoneessakin pitää laittaa happinaamari aina ensin itselleen vasta sitten lapselle.