Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän lapset syö eskarissa/koulusssa?

Vierailija
10.12.2015 |

Meillä ei syö..on kuulemma ihan todella pahaa.Kotona syö tavallista sapuskaa..mitä nyt vähän tavallista parempaa koska olen koulutukseltani ravintolakokki joten teen hyvää ruokaa..
Eikös niille mamuillekin tarjottu kouluruokaa ja ne oli ekoja jotka nosti äläkän..
Se on kuulemma niin kamalaa että lapsi ei syö kuin leipää ja joskus lihasoppaa..maistaa kyllä mutta ei kehu koskaan että olisi hyvää.
Mitäköhän kakkaa siellä tarjotaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille maistuu hyvin Palmian ruuat (Helsinki), usein kertovat kotona kuinka oli hyvää ruokaa. Tämä siitä huolimatta, että itse vien omat eväät koska en voi sietää niitä mauttomia mössöjä... En hauku ruokaa lasten kuullen, koska en halua että heistä kasvaa asennevammaisia ja ruokaa halveksuvia.

Vierailija
22/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä huonommin ja välillä paremmin, sanoo myös että heidän koulussa huonoa ruokaa. Saattaa maistaa pari haarukallista jotain "pahaa ruokaa" ja sitten syö leipää ja näkkileipää, salaattia sekä juo maitoa sen verran ettei tule heti nälkä. (Muistan kyllä omilta kouluajoiltani ihan saman, jos ei maistunut niin tankattiin kaverin kanssa leipää ja salaattia sitten. :D) Kotona meillä on päivittäin laadukasta itse tehtyä ruokaa ja monenlaisia makuja kyllä eikä ole mikään maailman nirsoin tapaus, tietäähän se ettei niin pienellä budjetilla pysty koulu yhtä laadukasta ruokaa järjestämäänkään tietysti.  Ei se nyt niiden kokkien vika ole vaan Suomella ei kouluihin ole varaa tai halua ilmeisesti panostaa ruokailuun tarpeeksi ja siksi se budjetti on minimi ja halvinta laatua ostetaan eikä edes sitä keskilaatuista. Ainakin täällä tiedän että asia on juurikin näin, voihan jossain olla laadukkaampaakin? 

No just tätä!Poika kanssa sanoo et maistaa kaikkea mutta sitten jättää syömättä "kunnolla"!

Syö sitten leipää ja maitoa.Tulee sitten kotiin melko nälkäisenä ja syö hyvin mutta harmittaa että kouluruoka on useasti hänen mielestään niin pahaa että ei ole saattanut syödä..myös moni kaveri sanoo samaa kun olen asiaa tiedustellut että ruoka on vähän kummaa..

Harmittaa kun ruoasta maksetaan niin luulisi että siitä voisi sellaista tehdä että maistaisi lapsille..ei se ihmeitä vaadi..

muistan lapsuudesta että kouluruoka oli sellaista että sitä nälkään söi mutta nyt on mennyt ilmeisesti niin hunoksi että nälökäinenkin lapsi täyttää vatsansa leivällä ja jättää ruoan syömättä..

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syö..on kuulemma ihan todella pahaa.Kotona syö tavallista sapuskaa..mitä nyt vähän tavallista parempaa koska olen koulutukseltani ravintolakokki joten teen hyvää ruokaa..

Eikös niille mamuillekin tarjottu kouluruokaa ja ne oli ekoja jotka nosti äläkän..

Se on kuulemma niin kamalaa että lapsi ei syö kuin leipää ja joskus lihasoppaa..maistaa kyllä mutta ei kehu koskaan että olisi hyvää.

Mitäköhän kakkaa siellä tarjotaan?

Lapsesi on nirso, siksi ei syö.

Mitä taas tulee sinun kuvitelmaasi, että ruokasi on jotenkin parempaa kuin muissa kodeissa vain siksi, että olet koulutukseltasi kokki... Puuseppä, sairaanhoitaja ja insinööri kokkaa kouluruoat, ei suinkaan kokit, näinkö ajattelet.

Heko heko..taas kiehahtaa emännillä hienosti.Te ootte kyllä hienoa porukkaa..

Mieti nyt vielä hetki..et saa nyt väännettyä tästä mitään.

Sanoin että minulla on koulutus ja siksi teen hyvää ruokaa kotona.Teenköhän sitten liian hyvää kun lapselle ei kouluruoka maistu..

Luulisi että kouluissa kuitenkin olisi tarjolla edelleen sellaista ruokaa joka on normaalia ja maistuu nälkäiselle lapselle.Monelta kuitenkin olen kuullut että ruoka on kamalaa ja kaikki on johonkin maitzena mössöön piilotettu..

Ok, sä tulit provoitelmaan. Olet siis ylpeä siitä, että koet ihan itse kasvattaneesi nirson lapsen ja tätä haluat mainostaa. Haluaisitko avata vielä muita saavutuksia elämässäsi? Vai tähänkö jäävät?

No sä nyt näytyät hermostuvan ihan todella helposti..oisko paikallaan vähän rauhoittua?

Ehkäpä minä en ole kasvattanut nirsoja lapsia vaan koulun ruoka on syömäkelvotonta?

Ja jos mun saavutuksia haluat kuulla niin olen hienoja lapsia tehnyt ja saanut,heidät hienosti kasvattanut ja syövät hyvin ja monipuolisesti ja arvostavat ruokaa ja hyvää ruokaa.Olen naimisissa upean miehen kanssa ja meillä on kaunis talo maalla..olen kouluttatunut ja hyvissä töissä ja laitan pirun hyvää ruokaa..

Koeta kestää?!

Vierailija
24/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut todella en tiedä mistä ruoat tulevat tälle koululle mutta ilmeiseti tulevat jostain ja ne vaan lämmitetään siellä..eli ilmeisesti on samaa shaissee mitä koitetttiin VOK.kissa syöttää ja mistä vanhukset valittaa..

en todella käsitä miten perusruoka saadaan vastenmieliseksi..

Vierailija
25/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ravintolakokki, joten osaat laittaa hyvää ruokaa. Hyvän ravinnon ainoa kriteeri ei ole hyvä maku, toki tärkeä.

Tiedätkö, mitä lapsillesi laitoksessa syötetään?

Heh heh..koita nyt vääntää tästä jotain hampaat irvessä..

minulla on koulutus ruoan laittoon ja tiedän kaken sen ravintoarvoista ja ominaisuuksista..mites sut on koulutettu?

Varmasti tiedät kaiken ravintoarvoista, mutta tiedätkö miten keho ne käsittelee?

ravintoarvot?onko ne jotain syötävää?