Miten teidän lapset syö eskarissa/koulusssa?

Vierailija

Meillä ei syö..on kuulemma ihan todella pahaa.Kotona syö tavallista sapuskaa..mitä nyt vähän tavallista parempaa koska olen koulutukseltani ravintolakokki joten teen hyvää ruokaa..
Eikös niille mamuillekin tarjottu kouluruokaa ja ne oli ekoja jotka nosti äläkän..
Se on kuulemma niin kamalaa että lapsi ei syö kuin leipää ja joskus lihasoppaa..maistaa kyllä mutta ei kehu koskaan että olisi hyvää.
Mitäköhän kakkaa siellä tarjotaan?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Olet ravintolakokki, joten osaat laittaa hyvää ruokaa. Hyvän ravinnon ainoa kriteeri ei ole hyvä maku, toki tärkeä.

Tiedätkö, mitä lapsillesi laitoksessa syötetään?

Vierailija

Mistähän kunnasta on kyse. Lapseni on eskarissa Helsingissä. Hänen päiväkodissaan  on Palmian keittäjä, joka tekee lähes kaiken ruoan itse. Pinaattiletut esim. tulevat valmiina.

Lapseni kehuu lähes joka päivä ruokaa.

Vierailija

Isompi ei ole koskaan syönyt mitään missään. Väkisin pupeltaa sen näkkärin ja närppii pari palaa ruokaa koska on pakko. Ei välitä syömisestä ja selviää hengissä lähinnä pyhällä hengellä. Pienempi taas syö ihan mitä vaan mitä eteen laitetaan. On joskus pyytänyt lisääkin ruokaa. Että meillä on ihan lapsikohtaista.

Vierailija

Tampereella lapsi käy eskaria.

Muistan itse että koulu ruoka oli hyvää,syötävää.Myös äitini oli ravintolakokki joten myös minä söin kotona hyvää ruokaa,maukasta.

Uunimakkaran poika syö ja keittoja..muu on kuulemma peitetty ihmeelliseen ruskeaan mössöön..ilmeisesti tarkoittaa kastiketta..

En todellakaan tiedä minkälaista ruoka siellä on mutta kuvailun mukaan ihan kamalaa..jos poika syö perunat kotona mutta siellä jättää syömättä koska niistä ei mene veitsi läpi niin voi vaan ihmetellä..

Vierailija

Kuitenkin kun siitä ruoasta maksetaan niin voisi ajatella että sen pitäisi olla sellaista mitä ihminen pystyy syömään..eihän se muutakuin lämmitetään kouluuilla joten sinne saattaa tulla ruoka vaikka koiranruokatehtaalta ja kukaan ei vahdi eikä valvo..

mamuille ruoka toimitetaan nykyään muualta kuin näistä ateriapalveluista..miksiköhän???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet ravintolakokki, joten osaat laittaa hyvää ruokaa. Hyvän ravinnon ainoa kriteeri ei ole hyvä maku, toki tärkeä.

Tiedätkö, mitä lapsillesi laitoksessa syötetään?

Heh heh..koita nyt vääntää tästä jotain hampaat irvessä..

minulla on koulutus ruoan laittoon ja tiedän kaken sen ravintoarvoista ja ominaisuuksista..mites sut on koulutettu?

Vierailija

Olet varmaan itse koko ajan korostanut tätä "kokkiuttasi" ja kuinka teet hyvää ruokaa. 

Ihan turhaa asennevammaa olet siirtänyt lapsiisi. Päiväkoti- ja kouluruoka on aivan laadukasta ruokaa. Toki tehty edullisista raaka-aineista ja usein mahdollisimman neutraalein maustein, jotta miellyttää useimpia edes kohtalaisesti. 

Eli lapseni ovat syöneet ihan asiallisesti niin päiväkodissa kuin koulussa. Tietysti kotiruoka on parempaa. Aika helvatan surkea keittiössä saa olla, ellei olisi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse että koulu ruoka oli hyvää,syötävää.Myös äitini oli ravintolakokki joten myös minä söin kotona hyvää ruokaa,maukasta.

Uunimakkaran poika syö ja keittoja..muu on kuulemma peitetty ihmeelliseen ruskeaan mössöön..ilmeisesti tarkoittaa kastiketta..

En todellakaan tiedä minkälaista ruoka siellä on mutta kuvailun mukaan ihan kamalaa..jos poika syö perunat kotona mutta siellä jättää syömättä koska niistä ei mene veitsi läpi niin voi vaan ihmetellä..

Vaikka olet kokki, niin poikasi ei ole oppinut kastikkeen käsitettä?

Ja uskot tuollaisiin puheisiin pojaltasi? Hyvää jatkoa vain kasvatuksen tiimoilta... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä ei syö..on kuulemma ihan todella pahaa.Kotona syö tavallista sapuskaa..mitä nyt vähän tavallista parempaa koska olen koulutukseltani ravintolakokki joten teen hyvää ruokaa..
Eikös niille mamuillekin tarjottu kouluruokaa ja ne oli ekoja jotka nosti äläkän..
Se on kuulemma niin kamalaa että lapsi ei syö kuin leipää ja joskus lihasoppaa..maistaa kyllä mutta ei kehu koskaan että olisi hyvää.

Lapsesi on nirso, siksi ei syö.

Mitä taas tulee sinun kuvitelmaasi, että ruokasi on jotenkin parempaa kuin muissa kodeissa vain siksi, että olet koulutukseltasi kokki... Puuseppä, sairaanhoitaja ja insinööri kokkaa kouluruoat, ei suinkaan kokit, näinkö ajattelet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on nirso, siksi ei syö.

Mitä taas tulee sinun kuvitelmaasi, että ruokasi on jotenkin parempaa kuin muissa kodeissa vain siksi, että olet koulutukseltasi kokki... Puuseppä, sairaanhoitaja ja insinööri kokkaa kouluruoat, ei suinkaan kokit, näinkö ajattelet.

Heko heko..taas kiehahtaa emännillä hienosti.Te ootte kyllä hienoa porukkaa..

Mieti nyt vielä hetki..et saa nyt väännettyä tästä mitään.

Sanoin että minulla on koulutus ja siksi teen hyvää ruokaa kotona.Teenköhän sitten liian hyvää kun lapselle ei kouluruoka maistu..

Luulisi että kouluissa kuitenkin olisi tarjolla edelleen sellaista ruokaa joka on normaalia ja maistuu nälkäiselle lapselle.Monelta kuitenkin olen kuullut että ruoka on kamalaa ja kaikki on johonkin maitzena mössöön piilotettu..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaikka olet kokki, niin poikasi ei ole oppinut kastikkeen käsitettä?

Ja uskot tuollaisiin puheisiin pojaltasi? Hyvää jatkoa vain kasvatuksen tiimoilta... 

Ja kyllä tottaklai uskon.Maksan siitä ruoasta joten olisi vaadittavaa etä ruoka olisi sellaista että sitä pystyisi lapsi syömään.

Epäilen että lapsille tarjottava ruoka on kamalaa..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat