Yh:n tuet

Sossuäiti

Aika naurettavaa, että naapurini voi oleskella päivät kotona ja "ansaitsee" enemmän kuin monet työssäkäyvät. Lapsi 2- vuotias, tarhassa. Vuokra 1100 euroa, lisäksi toimeentulotuki,kotihoidontuki, asumistuki... päiväkoti ilmainen, koska ns. sosiaalitapaus, lisäksi harkinnanvaraiset. Eli yhteensä kuukaudessa yli 2000 euroa tekemättä mitään. Ei huono.

Kommentit (13)

Vierailija

Ydinperhekin saa ihan samat tuet tai yh-isä. Valtion tuki yksinhuoltajalle on se 50 euroa kuussa lapsilisään, sen minä saan.

Miksi olet kateellinen perusturvalla elävälle? Se raha on tosi pieni.

Minä en ole vaikka käyn töissä ja maksan itse kaiken. t.yh

Vierailija

Tämäkin yh jäisi heti kotiin jos siitä saisi saman rahan kun työssäkäynnistä. Saako yh muuten kodinhoitotuen vaikka lapsi päiväkodissa? Tämän kun ois tajunnut itsekkin. Ps. Minä olen muuten joutunut maksamaan päiväkotipaikasta ihan kuin ydinperheellisetkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ydinperhekin saa ihan samat tuet tai yh-isä. Valtion tuki yksinhuoltajalle on se 50 euroa kuussa lapsilisään, sen minä saan.

Jotkut töissä käyvät yh:t saavat monta sataa vähemmän.

Vierailija

Minäkin maksoin päiväkotipaikasta 80% maksimista vaikka lapsia oli muitakin ja kotihoidontukea ei ainakaan Espoossa saanut samaan aikaan kun lapsi oli päiväkodissa. Asumistukea sain tonnin vuokraan pari sataa kun olin neljän lapsen yh.

Nyt kotona on enää kaksi lasta, asumistukea en ole saanut vuosikausiin ja rahaa jää mukavasti koska palkkakin on noussut vuosien varrella. Kelan yh-tuki on kohdallani 3% nettokuukausituloista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämäkin yh jäisi heti kotiin jos siitä saisi saman rahan kun työssäkäynnistä. Saako yh muuten kodinhoitotuen vaikka lapsi päiväkodissa? Tämän kun ois tajunnut itsekkin. Ps. Minä olen muuten joutunut maksamaan päiväkotipaikasta ihan kuin ydinperheellisetkin.

Ei saa. Kotihoidontukea maksetaan vain jos se alle 3v. lapsi on kotihoidossa. 

Vierailija

Hyvinpä sä naapurisi asiat tiedät.. mut ensikerralla kun teet tälläisen aloituksen niin tutustu noihin tukijuttuihin kunnolla,niin et mene näin pahasti perse edellä puuhun kuin nyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jotkut töissä käyvät yh:t saavat monta sataa vähemmän.
Miten niin saavat? Jos hyväksyttyjen menojen jälkeen tulot ovat vähemmän kuin toimeentulotuen perusosa, he voivat hakea toimeentulotukea.

Toki jos ovat shoppailleet luotolla kaikkea kivaa, sitä ei fatta tietenkään maksa eikä tietenkään omistusasuntoa.

Vierailija

Kahden henkilön hyväksytyt asumiskustannukset on maks. 650e, asumistukea kaksi henkilöä saa alle 400e. Kotihoidontukea ei saa lainkaan jos lapsi on yli 3v ja/tai päiväkodissa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kodin hoidosta ei makseta tukea kenellekään.

Vierailija

No mutta ap. Irtisanot itsesi huomenba, heität mahdolliset eropaperit ukosta käräjäoikeuteen ja vartoilet muutaman kuukauden. Rahasampo on pian sinunkin luonasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat