Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa jouluvalmistelusi ovat?

Vierailija

Onko lahjat hankittu? Oletko laittanut jouluvaloja tai -koristeita? Onko laatikot tehtynä/kinkku ostettu? Entäs joulusiivous?

Minä sain juuri äsken vietyä kummilapsen joululahjan postiin. Kaikki lahjat on jo hankittu, ihanaa! Yleensä se jää aina joulunalusviikolle.
Jouluvalot laitoin pari viikkoa sitten, ja kuusen koristelin jo itsenäisyyspäivänä, koska olemme joulupyhät muualla, ja haluan nauttia kauniista kuusesta myös kotona.
Laatikot tekee meillä perinteisesti siskoni, mutta tänä vuonna kokeilen sitä punajuuri-aurajuustolaatikkoa. Jos jollain on hyvä resepti niin laita ihmeessä! :)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Lahjat lapsille ostettu. Jotain jouluista olohuoneessa (valoja, punaiset koristetyynyt, kukkia), lähempänä joulua lisäillään koristeita ja hankitaan kuusi. Muuta kotia ei jouluiseksi koristellakaan. Joulusiivousta en ole koskaan ymmärtänyt. Tämä pimeä vuodenaika jos joku on armollinen pölypalloille. Kinkkua ei tänä vuonna tule, aikaisempiin vuosien kokemuksella sitä ei tule juurikaan syötyä. Kukaan ei tykkää joululaatikoista. Jotain omaa jouluista menya pitäisi alkaa laatimaan... Pipareita leivotaan lähipäivinä. Joulukortit askarreltu ja postitettu.

Vierailija

Niinn hyvällä mallilla, että tänään piti avata yksi lapsen lahja kun en enää muistanut mitä olin ostanut.

Vierailija

Joulukoristeet laitettiin viime kuun lopussa, ja viimeiset lahjat ostin viime  viikolla. Kinkku ostetaan kait ensi viikolla. Laatikot sun muut ostetaan valmiina, ollaan sen verran laiskoja ettei huvita tehdä itse. Mitään joulusiivousta ei tehdä, ihan normaali viikkosiivous vain.

Vierailija

Yksi joululahja vielä ostamatta. Joulukortit lähetettynä, tosin yhden unohdin matkasta joten se pitää vielä hoitaa. Paketit paketoituna, koristeet, valot ja joulukuusikin jo paikallaan. Lähempänä joulua teen vielä saippuaa ja joululimppuja sukulaisille lahjaksi, niihin on tarvikkeet jo hankittu. Mitään sen kummempaa joulusiivousta en tee koska muutettiin kuukausi sitten eikä vielä ole ehtinyt kamalaa kaaosta tulla :) Jouluruuan syömme vanhempieni luona, pari laatikkoa saatan tehdä itse.

Vierailija

Yksi lahja on enää hankkimatta. Joulukortit on laitettu postiin. Joulusiivousta ei tartte, kun ei olla jouluna kotona. Kuusi laitetaan vasta talvipäivänseisauksena. Jouluvalot on vielä laittamatta :)

Vierailija

Ap:lle, itse teen punajuurilaatikon seuraavasti. Kuorin punajuuret ja raastan ne voideltuun vuokaan. Sekaan palasten sellaisen kolmion palan Aurajuustoa, sekoitan ja vielä purkki kermaa. Uuniin +200 astetta, niin kauan, että punajuuret pehminneet kunnolla. Punajuuren määriä on hirveän vaikea sanoa, mutta sillain, että yksi iso vuoka tulee. Teen muutenkin ruokaa aika mutu-tuntumalla, tuttuja ruokia varsinkin. Uusia reseptejä seuraan tarkemmin. Laita niitä punajuuria vaikka puolesta kilosta kiloon..

Vierailija

Olen ostanut osan lahjoista, laittanut vähäiset joulukoristeemme esille ja miettinyt lähes valmiiksi joulumenuun. Siinäpä se. Joulusiivous tehdään koko perhe yhdessä lähempänä joulua. Jouluruuat teen aattona ja ehkä jotain pientä edellisenä päivänä (emme tee laatikoita tai tavallista jouluruokaa). Kortteja en lähetä niin kuin en muinakaan vuosina. Kuusi koristellaan aattona. 

Parasta jouluvalmisteluissa on lahjojen paketointi. Aattoiltana roudataan miehen kanssa lahjat olkkarin lattialle, mietitään miten paljon lapset ilahtuu ja aletaan käärimään paketteja. Joka joulu se menee samalla tavalla: mies ihmettelee ja minä käärin. Samalla juodaan punaviiniä (tai siis minä juon), avataan ensimmäinen suklaarasia ja hassutellaan kynttilänvalossa. Melkein aina myös rakastellaan. 

Vierailija

Lapsille ostettu lahjat. Jouluvalot laitettu. Joulukortit lähetetty.

Ihanaa avata joulukoristelaatikko. Otin muutama vuosi sitten tavaksi, että laitan sen viimeisen päälle hienoon kuntoon kuusen purkamisen jälkeen. Pallot on väreittäin lajiteltu ja pussitettu. Joulukuusen valot selvitetty ja laitettu kiepille. Kaikki koristeet tarkistettu, puuttuvia ripustajia kiinnitetty ja kaikki pakattu rasioihin, pusseihin ja muutenkin tarkistettu, että kaikki tiptop. Oma joululahja itselleni :)

Vierailija

Puolet lahjoista hankittu, vielä olisi ostettavaa.. Jouluvalot kaikki laitettu, suurin osa koristeista laitettu, mutta lähempänä joulua laitan loput. Me laitamme kuusen vasta aatonaattona. Laatikoita en tee, sillä niitä emme syö. Mies on kinkkuvastuussa. Joulusiivousta aloteltu, teen isoimmat jutut vasta juuri ennen joulua koska lapset saa kodin sekaisin hetkessä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap:lle, itse teen punajuurilaatikon seuraavasti. Kuorin punajuuret ja raastan ne voideltuun vuokaan. Sekaan palasten sellaisen kolmion palan Aurajuustoa, sekoitan ja vielä purkki kermaa. Uuniin +200 astetta, niin kauan, että punajuuret pehminneet kunnolla. Punajuuren määriä on hirveän vaikea sanoa, mutta sillain, että yksi iso vuoka tulee. Teen muutenkin ruokaa aika mutu-tuntumalla, tuttuja ruokia varsinkin. Uusia reseptejä seuraan tarkemmin. Laita niitä punajuuria vaikka puolesta kilosta kiloon..

Ap kiittää! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat