Kaveri kutsui mut niille jouluksi mutta sen vaimo ei halua mua sinne

Vierailija

Kuulin vahingossa niiden välisen keskustelun kun kaveri oli kutsunut mut ja mä suostunut.. Sen vaimo oli ihan raivona että pitääkö tuokin hampuusi aina meille vetää.. Ei oikein huvita mennä nyt mutta en halua niiden tietävän että tiedän mitä musta siellä ajatellaan. Joku hyvä tekosyy että voin jäädä pois!

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Tuo edellinen oli hyvä. :D Mutta itse kyllä toisin esille, että kuulin keskustelun. Puolison ystävän nimittäminen hampuusiksi ei ole ollenkaan ok. 

Mukavaa joulunodotusaikaa kuitenkin, ap!

Vierailija

Mene vain, jos on kutsuttu. Yritä muuttaa kuva itsestäsi. 

Vie kivat lahjat (ainakin lapsille, jos sellaisia on), käyttäydy hyvin. Älä vedä liikaa alkoholia, jos nimitys "hampuusi" viittaa siihen. 

Älä jää roikkumaan koko illaksi!

Vierailija

No siis oletko hampuusi? Ymmärrän kyllä, että ei haluta jouluaatoksi mihinkään. Ei minuakaan kutsuta, vaikken ole edes hampuusi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene vain, jos on kutsuttu. Yritä muuttaa kuva itsestäsi. 

Vie kivat lahjat (ainakin lapsille, jos sellaisia on), käyttäydy hyvin. Älä vedä liikaa alkoholia, jos nimitys "hampuusi" viittaa siihen. 

Älä jää roikkumaan koko illaksi!

Kutsu oli siis aatosta tapaninpäivään... Parina vuonna ollut jo, ja se kaveri on sellainen että ei kuuntele vastaanväittämisiä millään. Ihan kivaa niillä on ollut aiemmin ja lapset (2 pientä) kyllä tykkää musta mutta.. Nyt en kehtaisi mennä millään.

Vierailija

Rehellisen kautta voit ihan hyvin mennä. Mutta jos haluat kaveriasi jotenkin lohdutella, niin korosta, että pärjäät joulun kyllä aivan hyvin itseksesikin.

Vierailija

Itse kertoisin, että kuulit heidän keskustelunsa. Onhan se ehkä vähän outoa mieheltä kutsua kaveri viettämään joulua kysymättä edes vaimolta. Mutta ehkei vaimo sanojaan ihan noin tarkoittanut, jos hän vain ärsyyntyi pikaistuksissan kun häneltä ei kysytty ensin asiasta.

Itse kertoisin ja odottaisin että ehkä vaimo tulee pahottelemaan sanomaansa ja sitten joko hylkäisin kutsun tai ottaisin se vastaan.

Vierailija

Ymmärrän kyllä ton, että et kehtaa mennä. En minäkään kehtaisi.

Luulen, että vaimo otti asian tahallaan puheeksi sun läsnäollessa, jotta "vahingossa" kuulisit. Kun nyt jätät menemättä paikalle, niin vaimolle saattaa tulla huono omatunto, kun jätti sinut yksin. Sen kautta vaimon näkemys saattaa jopa avartua ja mieli heltyä. Mulle on joskus käynyt noin. Eli tässä sulla on tilaisuus antaa vaimon kasvaa henkisesti. Älä siis mene paikalle.

Keksi sen sijaan muuta mukavaa jouluohjelmaa. Vaikka sulla ei olisi tapana käydä kirkossa, niin jouluna se on oikein mukavaa ja tunnelmallista. Sanot kaverillesi, että haluat viettää erilaisen rauhallisen ja hengellisemmän joulun. (Tää ei varmaan kolahtanut sulle, mutta keksit jotain omanlaisempaa.) Sillä niinhän sinä nyt oikeasti haluat viettää joulua muulla tavalla kuin heidän seurassa.

Ja sanot vielä, että katsotaan taas ensi vuonna.

Vierailija

Ole yhteydessä suoraan vaimoon. Kerro, että kuulit tämän keskustelun ja haluaisit jutella siitä. 

Eli mitä olet tehnyt väärin, että olet hänen näkökulmastaan epätervetullut. Hampuusi-sana voi olla pikaistuksissa sanottu, jos on ollut muutakin riitaa miehen kanssa. Selvitä asia avoimesti ja sitten tee johtopäätöksesi. 

Vierailuaika on kyllä todella pitkä. En itse haluaisi joulunaikaan ketään ulkopuolista tuollaiseksi ajaksi. Kai olet osallistunut kuluihin, ruuanlaittoon, lastenhoitoon ym. Ymmärrän, että kukaan ei halua lapsiperheeseen ylimääräistä passattavaa moneksi päiväksi. 

Vierailija

Mulla nuorempana tuli suusta joskus tunnekuohuissa ajattelemattomia juttuja. Ja oon myös joskus nöyrästi pyytänyt anteeksi ja selittänyt kohteelle, että mistä tunnekuohu johtui. Sen jälkeen oli taas välit ihan hyvät.

Eli jos kerrot kaverille rehellisesti mitä tiedät, niin asia voi siitä oietakin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat