††††† Tuottavuushyppy: pitäisikö joulustakin tehdä palkaton vapaapäivä? †††††

Sipilän piru

Olen huomannut, että tälläkin palstalla on näitä, jotka pitävät Raamatussa kerrottua "satuna" - tai jopa vaarallisena aivopesuna. Silti jostain kumman syystä nämä ateistit ovat heti ensimmäisenä karkaamassa töistä jouluvapaalle.

Monissa maissa jouluna ei ole vapaata ja tässä suhteessa Suomi antaakin kilpailukyvyssä turhaa tasoitusta. Herääkin kysymys, että pitäisikö joulustakin tehdä normaali työpäivä tai edes palkaton? Eihän se ole mistään kotoisin, että jonkun "satujutun" perusteella pidetään palkallista vapaata, minkä maksaa työnantaja.

Sipilän hallitus on tekemässä näin jo loppiaiselle ja helatorstaille - miksei siis saman tien joulullekin? Ja pääsiäinen myös banniin?

Mitä mieltä olisitte tästä, jos kirkkoa erotettaisiin yhteiskunnasta?

Kommentit (8)

Vierailija

Sehän olis hieno ajatus. Ainakin itse hoitajana pitäisin sen mielelläni, koska sehän tarkoittaa että joulu olisi aina vapaa.

Palkattomana vapaapäivänä ei voida määrätä töihin, ja toisaalta sitä palkatonta vapaapäivää ei voida ilman minun suostumustani siirtää myöskään toiseen ajankohtaan.

Kannatan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehei, hoitajat pakotetttaisiin jollain pakkolailla palkattomiin päiviin töihin. kai sä jo sen olet oppinut?

Totta. Ikävää jos sattuu sairastumaan juuri silloin. Vaikkapa mahatautiin....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että tälläkin palstalla on näitä, jotka pitävät Raamatussa kerrottua "satuna" - tai jopa vaarallisena aivopesuna. Silti jostain kumman syystä nämä ateistit ovat heti ensimmäisenä karkaamassa töistä jouluvapaalle.

Monissa maissa jouluna ei ole vapaata ja tässä suhteessa Suomi antaakin kilpailukyvyssä turhaa tasoitusta. Herääkin kysymys, että pitäisikö joulustakin tehdä normaali työpäivä tai edes palkaton? Eihän se ole mistään kotoisin, että jonkun "satujutun" perusteella pidetään palkallista vapaata, minkä maksaa työnantaja.

Sipilän hallitus on tekemässä näin jo loppiaiselle ja helatorstaille - miksei siis saman tien joulullekin? Ja pääsiäinen myös banniin?

Mitä mieltä olisitte tästä, jos kirkkoa erotettaisiin yhteiskunnasta?

Mitä tarkoitat sillä, että ateistit ovat heti ensimmäisenä karkaamassa töistä jouluvapaalle? Pitelevätkö uskovaiset sitten kynsin hampain ovenpielistä kiinni ja kieltäytyvät lähtemästä aatonaattona kotiinsa?

Olen sitä mieltä, että kaikki uskontoihin perustuvat vapaapäivät on muutettava normaaleiksi työpäiviksi. Ne, jotka haluavat pitää ne vapaana, ottakoon palkatonta vapaata, jos työnantaja sen sallii. Uuden vuoden päivä, itsenäisyyspäivä ja ikivanha keskikesän juhla voidaan pitää yleisinä vapaapäivinä, jos katsotaan, että ihmisillä pitää sellaisia välttämättä olla.

Viimeinen joulu

Juu, joulu pois vain tai siirretään se viikonlopuksi. Tuohan ei tietenkään koskisi kansanedustajia yms. ministereitä ollenkaan.

kansalaissivistys

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi kehystät otsikkosi hautausmaalla kuolemaa viittaaviksi risteillä? 

Me uskonnontunneille päässeet tiedämme, että joulu on Jeesuksen syntymäjuhla ja ristinkuoleman myötä kristinuskon symboliksi tuli risti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat