Hakisinko oikeustieteelliseen? Vai jotain muuta?
Olen siis nyt valmistunut lukiosta syksyllä, ja huolestuttaa mihin oikein hakisin, lakimiehen(naisen) työ kiinnostaisi jonkin verran mutta en tiedä onko käsitykseni alasta kovinkaan realistinen.
Arvosanani on aivan hyvät, että niiden puolesta olisi varmaan ihan hyvä mahdollisuus päästä sisään, toki pääsykoe vaikuttanee enemmän. Minulla on pitkästä enkusta L, yhteiskuntaopista L, historiasta E, pitkästä matematiikasta L, kemiasta L, biologiasta L ja äidinkielestä M joten saisin varmaankin aika hyvät lähtöpisteet vaikka en ole vielä ehtinytkään laskemaan miten monta tarkalleen kun en ole pidemmälle miettinyt asiaa.
Toinen vaihtoehto olisi kauppatiede mutta se ei kiinnosta ihan samoissa määrin. AMK:t olisi sitten hyviä varavaihtoehtoja jos en pääse yliopistoon.
Onko vielä aloja jotka voisi tämän perusteella olla mahdollisesti kiinnostavia minulle? Tai onko täällä ihmisiä jotka ovat opiskelleet oikeustieteellisessä, ja haluaisivat jakaa kokemuksiaan? Muita samassa tilanteessa olevia? :)
Juristin uraa suositellaan usein nimenomaan introverteille. Heidän on yleensä helppo kommunikoida aiheista, joista ovat kiinnostuneita, kuunnella muita ja uppoutua syvälle asioihin. Että sikäli, miksei. Käy ihmeessä ainakin avoimen yliopiston peruskurssi, johdatus oikeustieteeseen, niin saat vähän käsitystä, missä oikiksen opinnoissa on kyse. Pääsykoe vaatii ennen kaikkea kykyä oppia hirveästi asioita ulkoa, ei sen kummempaa.