Maraboun suklaa on parempaa kuin Fazerin

Vierailija

Maraboulla on myös parempia noita erikoissuklaita, esim. tämä uusi suolainen kvikk lunsj on herkullista. Fazerin marianne suklaat ja vastaavat on ankeita.

Kommentit (15)

Vierailija

Jotenkin kaikki suklaat ovat nykyään pettymyksiä. Onko raaka-aineita muutettu tai koostumusta muutenkin? Kun mikään ei maistu enää millekään.

Vierailija

Marabou on makuuni liian karamellimainen, eikä kaikissa niistä Maraboun erikoissuklaista ole kehumista, esim. dominolevyssä dominon maku ei tule hyvin esille ja joku uusi suklaamarjavohvelipatukka oli pahvisen halpisvohvelin makuinen, suklaassa säästetty :/

Vierailija

Minttukrokantti on kyllä ihan toisesta maailmasta vaikka muuten olen suosinut Fazeria. Jos tunkevat sitä palmuöljyä klassiseen siniseenkin niin pakko vaihtaa leiriä. :(

Kiitos muuten vinkistä ap, pitää tuota Maraboun uutuutta testata. :)

Vierailija

Kvikk lunsj oli pahaa, muten samaa mieltä aloittajan kanssa. Tosin nykyisin kaikki suklaat, joissa on raaka-ainelistan ensimmäisenä sokeri ovat vähän ankeita, näitä on sekä Fazerissa, Maraboussa kuin esim. Milkassakin. Jouluksi ostan Maraboun Symphonyn ja Paradis-rasian sekä Lindtin ison rasian. Monena vuonna olen ostanut "hienon" Stockmannin joulurasian ja tänä syksynä kokeilin Mark & Spenerin konvehtirasiaa, mutta nuo hienot ja kalliit rasiat ovat loppujen lopuksi olleet pettymyksiä.

Vierailija

Mistä tämä palmuöljy-hysteria on oikein tullut ja koskeeko se muka vain suomalaisia suklaita? Jos se suklaantuottajilla on nyt trendinä syystä tai toisesta, niin eiköhän se koske sitten kaikkia valmistajia.

Asiasta toiseen, tuota suolan lisäämistä suklaaseen en oikein ymmärrä, ei ole ainakaan minun juttuni. Ja noissa erikoismauissa on usein levyn paino alempi kuin 200 g, vaikka sama, tai korkeampi hinta.

T: 1

Vierailija

Meille tulee tänä vuonna vain niitä, joissa ei ole säästetty raaka-aineissa. Ilman palmuöljyä siis - näitä ovat mm. Toblerone, Brunbergin tryffelit, Dammenberg, Kultasuklaa. Tykkään hyvästä suklaasta mutta noi palmuöljyä sisältävät maistuvat pääasiassa muovilta :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat