Mitkä ammattikoulu-aloilla riittää töitä nyt?

Vierailija

Koitin etsiä Googlesta, mutten löytänyt :)

Olen ylioppilas ja kohta valmistun yliopistosta, alalta jossa suuri työttömyys.

Jos en töitä saa, niin kai se on vielä jotain opiskeltava.

Mitkä alat työllistävät , sellaiset joita voi opiskella ammattikoulussa?

Kommentit (11)

Vierailija

Heittäisin, että sähkö ja lähäri. Putkimiehillekin on kyllä töitä, mutta suurin osa putkifirmoista etsii vähintään viiden vuoden työkokemuksen omaavaa työntekijää. Ainakin itse totesin tämän, kun etsin töitä, niin melkein joka firmassa oli vaatimuksena viiden vuoden työkokemus. Lähdin sitten ammattikorkeaan.
Viime keväänä valmistunut putkinainen

Vierailija

Onko näin, että lähäreille riittää töitä? Olen kuullut luotettavalta taholta, että ainakin Helsingissä lähäreitä hakee yhteen työpaikkaan lähemmäs sata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko näin, että lähäreille riittää töitä? Olen kuullut luotettavalta taholta, että ainakin Helsingissä lähäreitä hakee yhteen työpaikkaan lähemmäs sata.

Lähäreille riittäisi töitä, mutta ei työpaikkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heittäisin, että sähkö ja lähäri. Putkimiehillekin on kyllä töitä, mutta suurin osa putkifirmoista etsii vähintään viiden vuoden työkokemuksen omaavaa työntekijää. Ainakin itse totesin tämän, kun etsin töitä, niin melkein joka firmassa oli vaatimuksena viiden vuoden työkokemus. Lähdin sitten ammattikorkeaan.

Mitä opiskelet nyt amkissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lvi-tekniikkaa

Vierailija

Ravintola-ala taitaa myös työllistää hyvin? Ja vaikka merkonomin tutkintoa täällä aina haukutaan, niin omat tuttuni on kyllä yo-pohjaiselta linjalta päässeet ihan siisteihin toimistotöihin/pankkeihin. Kukaan ei ole kaupan kassalla... Avainsana tässä on työssäoppiminen, ja sitä kautta hankitut suhteet. Sekä suht normaali älykkyys, habitus ja sosiaaliset taidot.

Pikemminkin voisi luetella niitä vältettäviä aloja: medianomi, matkailuala, datanomi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ravintola-ala taitaa myös työllistää hyvin? Ja vaikka merkonomin tutkintoa täällä aina haukutaan, niin omat tuttuni on kyllä yo-pohjaiselta linjalta päässeet ihan siisteihin toimistotöihin/pankkeihin. Kukaan ei ole kaupan kassalla... Avainsana tässä on työssäoppiminen, ja sitä kautta hankitut suhteet. Sekä suht normaali älykkyys, habitus ja sosiaaliset taidot.

Pikemminkin voisi luetella niitä vältettäviä aloja: medianomi, matkailuala, datanomi?

Tosin nää on kaikki valmistuneet 1-5 vuotta sitten, en tiedä mikä tilanne tänä päivänä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lvi-tekniikkaa

Mitä olet tykännyt? 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat