Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin juuri Kirkon ulkomaan avun Toisenlaisen lahjan lapsen opettajalle.

Vierailija
09.12.2015 |

15 eurolla Päivähoito lapselle jotta äiti voi käydä koulua.
Eipä tarvitse miettiä mitään krääsää.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista päätellen voit hyvillä mielin jättää opettajan ensi vuonna lahjatta ja lahjoittaa rahat omissa nimissäsi. Toisenlaista lahjaa ei ilmeisesti ymmärretä. Itse olisin erittäin onnellinen jos saisin suklaarasian ja kynttilän (tms krääsän) sijaan lahjaksi kortin, jossa lahjan antaja sanoo ostaneensa vaikka Viipurin kodittomille koirille pesäkuiviketta puolestani.

Noh, täytyy toivoa, että suurin osa opettajista on jotain muuta kuin vauva-av-läyhäkkeitä ja ymmärtää.

Vierailija
22/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lapsen askartelema makaronitaulu tai kahvipaketti/suklaarasia oikeasti niin ihana, ettette valittajat ennemmin tahdo korttia, jonka voitte sitten vaikka heittää roskiin? Mieluummin 10 lasten askartelemaa tuikkukuppia+muuta krääsää päälle kuin kortti, jonka nimissä olette lahjoittaneet hyväntekeväisyyteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse saisin tuollaisen, olisin sisäisesti loukkaantunut, mutta kiittäisin silti hymyn kera.

Olen ateisti, enkä kannata hyväntekeväisyyttä kirkon kautta tai sen nimen alla.

Lisäksi tuollainen hyväntekeväisyyslahja on vain ilmoiteus lahjan saajalle, että antaja on hyväntekijä.

t. eräs ope

No toivotaan ettet saa mitään lahjoja oppilaita, ettet pahoita mieltäsi. Jokuhan voi ostaa vääränvärisen kynttilän tai inhokkikaramellejasi.

T. Ateisti

Vierailija
24/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit siis opettajalle, että olisit ostanut hänelle jotakin krääsää, mutta lahjoititkin sitten rahaa jollekulle ihan muulle ja samalla ostit itsellesi hyvän mielen. On tämä joulun aika niin kaunista.

Älä vaan kyynisty. Se myrkyttää mielen.

Vierailija
25/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se lapsen askartelema makaronitaulu tai kahvipaketti/suklaarasia oikeasti niin ihana, ettette valittajat ennemmin tahdo korttia, jonka voitte sitten vaikka heittää roskiin? Mieluummin 10 lasten askartelemaa tuikkukuppia+muuta krääsää päälle kuin kortti, jonka nimissä olette lahjoittaneet hyväntekeväisyyteen?

On muitakin vaihtoehtoja "itsensä ylentämiselle opettajan silmissä" kuin lapsen askartelema makaronitaulu ym. mainitsemasi tavara.

Minäkin kysyn sitä, että miksi hyväntekeväisyyteen tarvitaan joku välikäsi? Mikäli halutaan hyväntekeväisyyteen lahjoittaa niin miksi se pitää kertoa jollekin toiselle? Kyllä minäkin lahjoitan hyväntekeväisyyteen, mutta minun ei tarvitse sitä lapseni opettajalle mainostaa, saati tehdä sitä hänen nimissään. Jokainen toimii hyväntekeväisyysasioissa omissa nimissään ja huomioi myös sen, että kaikki eivät pidä siitä, että heidän nimissään toimitaan esim. kirkollisissa asioissa, se on jokaisen oma asia, että mihin hyväntekeväisyyteen haluaa nimensä liitettävän.

Opettajalle riittää pieni kortti ja joku mukava karkkirasia josta varmasti joku hänen perheessään saa sun makeaksi.

Vierailija
26/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse saisin tuollaisen, olisin sisäisesti loukkaantunut, mutta kiittäisin silti hymyn kera.

Olen ateisti, enkä kannata hyväntekeväisyyttä kirkon kautta tai sen nimen alla.

Lisäksi tuollainen hyväntekeväisyyslahja on vain ilmoiteus lahjan saajalle, että antaja on hyväntekijä.

t. eräs ope

Minäkin olen ateisti, mutta ainoa väylä, jota kautta harjoita hyväntekeväisyyttä, on juuri kirkon ulkomaanapu.

Koska kaikki muut vetävät välistä liikaa, pitäähän ne ylisuuret palkat saada maksettua.

Ja olen myös vienyt jouluterveyhdyksenä "toisenlaisen lahjan". Saajat ovat olleet aidosti ilahtuneita.

Toisaalta meitä on ihmisiä, jotka ymmärrämme esimerkiksi sen, että liikakansoittuminen on mahdollista pysäyttää ainoastaan tyttöjä kouluttamalla. Luulisi sinunkin opena olevan asiasta tietoinen...

Ja vielä, kaikki me emme ole materialisteja. Nämä ystäväni, jotka ovat minulta toisenlaisen lahjan saaneet, hukkuvat jo nyt kaikkeen tavaraan, joten mmm. siksi ovat arvostaneet toisenlaista lahjaansa.

Vierailija
27/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista päätellen voit hyvillä mielin jättää opettajan ensi vuonna lahjatta ja lahjoittaa rahat omissa nimissäsi. Toisenlaista lahjaa ei ilmeisesti ymmärretä. Itse olisin erittäin onnellinen jos saisin suklaarasian ja kynttilän (tms krääsän) sijaan lahjaksi kortin, jossa lahjan antaja sanoo ostaneensa vaikka Viipurin kodittomille koirille pesäkuiviketta puolestani.

Täällä toinen, joka olisi hyvin mielissään tällaisesta lahjasta! Joululahjaksi saa aina paljon kivoja mutta tarpeettomia lahjoja. Niiden tilalle olisi suorastaan upeaa saada tällainen hyväntekeväisyyslahja.

Ihmeellisiä kommentteja olet ap saanut, lahja on mielestäni hieno! Varsinkin opettajan kuvittelisin arvostavan tällaista, ns. krääsää saa varmasti ihan liikakin taas tänä jouluna.

Vierailija
28/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osta itse? Miksi lapsen vanhempi ei osta omissa nimissään? Miksi pitää välissä olla tämä "ostin sulle enpäs ostanutkaan" -vaihe?

niin minä ostankin. Mutta jos joku sijoittaisi minun lahjaani tarkoittamansa eurot kodittomille koirille, en todellakaan pitäisi sitä huonona juttuna, vaan pelkästään hyvänä. En siis odota tai tarvitse lahjoja lapsilta tai heidän vanhemmiltaan, mutta JOS he haluavat lahjoa niin mieluummin tälläisella toisenlaisella lahjalla. Osaan ostaa suklaani ja kynttiläni itse, jos tarvitsen.

Vierailija
29/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osta itse? Miksi lapsen vanhempi ei osta omissa nimissään? Miksi pitää välissä olla tämä "ostin sulle enpäs ostanutkaan" -vaihe?

niin minä ostankin. Mutta jos joku sijoittaisi minun lahjaani tarkoittamansa eurot kodittomille koirille, en todellakaan pitäisi sitä huonona juttuna, vaan pelkästään hyvänä. En siis odota tai tarvitse lahjoja lapsilta tai heidän vanhemmiltaan, mutta JOS he haluavat lahjoa niin mieluummin tälläisella toisenlaisella lahjalla. Osaan ostaa suklaani ja kynttiläni itse, jos tarvitsen.

Mutta miksi tuo välikäsi? Miksi sinulle täytyy käydä ilmoittamassa siitä, että sinä et saa lahjaa? Miksei voi vain lahjoittaa niitä kuivikkeita ja olla tiedottamatta siitä asiaankuulumattomille?

(Koirista ei nyt ole kysymys, koska minun puolestani kaikki kotien ja koulujen välillä kulkevat lahjat saisivat mennä rahana koirien hyväksi.)

Vierailija
30/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olisin tosi ilahtunut tällaisesta lahjasta. Tosin opetan yliopistossa, joten en normaalisti saa lahjoja opiskelijoilta, saati heidän vanhemmiltaan.

Mutta otan toki mielelläni vastaan näitä lahjoja kaikilta muiltakin. Jotkut täällä eivät tunnu ymmärtävän lahjan ideaa. Eihän tässä ole kysymyksessä se, että joku mainostaa tekemäänsä hyväntekeväisyyttä näin minulle. Vaan kysymys on siitä, että minua ilahduttaakseen joku on antanut hyväntekeväisyyteen summan, jota hän ei olisi muuten antanut.

Vierailija
31/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo negatiiviset kommentit on kirjoittanut sama ihminen! Tyyli ja lausejärjestys ja käytetyt sanat ovat yhden ihmisen! Mielenkiintoista, täytyy verrata muihin trolleihin.

Vierailija
32/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi tuo välikäsi? Miksi sinulle täytyy käydä ilmoittamassa siitä, että sinä et saa lahjaa? Miksei voi vain lahjoittaa niitä kuivikkeita ja olla tiedottamatta siitä asiaankuulumattomille?

(Koirista ei nyt ole kysymys, koska minun puolestani kaikki kotien ja koulujen välillä kulkevat lahjat saisivat mennä rahana koirien hyväksi.)

Ei tietenkään sitä välikättä tarvitse, lahjoittakoot kukin miten tahtoo, mutta pointtini yritti olla se, etä jos he haluavat ilmoittaa tehneensä lahjoituksen nimissäni en pitäisi sitä huonona lahjana, kuten jotku tässäkin ketjussa pitää, olisin pelkästään iloinen.

Vierailija
33/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo negatiiviset kommentit on kirjoittanut sama ihminen! Tyyli ja lausejärjestys ja käytetyt sanat ovat yhden ihmisen! Mielenkiintoista, täytyy verrata muihin trolleihin.

Kerro lisää. Minä luin koko ketjun, mutten havainnut samaa kuin sinä. Kielen ammattilaisena minun olisi kuitenkin kai pitänyt?

Vierailija
34/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin vastalahjana kortin, jossa lukisi että "Olen lahjoittanut sinun nimissäsi tänä jouluna 20 euroa Suomen Sisulle kansallismielisen toiminnan hyväksi."

Vierailija
35/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajan pitäisi antaa vastalahja? On hienoa että hän opettaa lastani ja rakastaa työtään. Toisaalta jokainen euro vähentää pakolaisuutta koska äitien koulutus vähentää köyhyyttä ja lasten määrää. Maahanmuuttokriittisten kannattaisi lahjoittaa myös köyhiin maihin. Niin se homma ratkaistaan pidemmän päälle.

Vierailija
36/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin vastalahjana kortin, jossa lukisi että "Olen lahjoittanut sinun nimissäsi tänä jouluna 20 euroa Suomen Sisulle kansallismielisen toiminnan hyväksi."

Suomen sisu pyrkii asettamaan ihmisiä rodullisesti eriarvoiseen asemaan. Kannattaa olla varovainen, äkkiäkös se alkaa mittailla silmien väriä ja otsan luiskuutta.

Vierailija
37/37 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin  lahjoitan hyväntekeväisyyteen joulun alla (ja muulloinkin, mutta jouluna vähän isomman kertasumman), mutta ostan silti ihan konkreettiset lahjat kaikille, joille ne pitää ostaa. Jos ei halua ostaa/tehdä krääsää, niin syötävät lahjat on erittäin hyvä vaihtoehto. Sori, en vaan tajua noita "ostin vuohen" -kortteja, mitä se sitä kortin saajaa liikuttaa? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi