Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

||||||||| Meillä EI OLE ratkaisua estää ilmastomuutosta - nautitaan nyt elämästä ||||||||

Nautiskelija

Minä olen tullut siihen johtopäätökseen, että meillä ei ole mahdollisuutta pysäyttää ilmastomuutosta. Teknologiamme ei yksinkertaisesti ole riittävästi kehittynyttä, vaan aivan liian kallista. Kehitysmaissa tullaan aina lämmittämään padat puulla ja vähän kehittyneemmissä sähkö tuottamaan hiilellä. Länsimaissakin uusi ympäristöystävällinen auto tulee paljon kalliimmaksi kuin vanha polttomoottorikäyttöinen pörisijä. Ympäristön säästäminen on rahan kuluttamista. Minä säästän mieluummin rahaa kuin luontoa, koska näin on pakko. Jätetään ilmastomuutoksen ehkäisy niiden 1%:n huoleksi, jolla olisi siihen rahaa - halusta en sitten tiedä.

Joka toisin väittää, on vain ympäristöteknologialla rahaa hihoihinsa käärivä rahanahne ja luontoa tuhoava bisnesihminen. Nauttikaamme siis jälleen elämästä ja jätetään ilmastomuutoksen pysäyttäminen tulevien sukupolvien huoleksi - meillä ei ole muuta mahdollisuutta. Muistutan vielä, että maapallo tulee joka tapauksessa tuhoutumaan ja mitä järkeä olisi aiheuttaa kärsimyksiä vielä mahdollisimman monelle sukupolvelle? Joku perversio vai?

Tästä päivästä lähtien heitän taas kaiken sekajätteisiin - aah miten helppoa! :)

Kommentit (13)

Vierailija

Ilmasto on aina muuttunut, ei siihen ihmistä tarvita. Kysymyshän vain on onko ihminen kiihdyttänyt ilmastonmuutosta vai ei? Suurimmaksi osaksi saattaa olla turhaa vouhkaamista, luonto muuttaa kyllä itseänsä tai sitten ihminen on jo mokannut lopullisesti kiihdyttämällä muutosta jota ei pysty enää korjaamaan?

Vierailija

Sekajätteeseen, miksi? Käyttökelpoisen materian kierrättäminen ei ole vain ekologiaa vaan myös vahvasti ekonomiaa. Et sinä sillä ilmastoa pelasta, kun kierrätät jätteesi oikein, mutta annat suomalaiselle teollisuudella raaka-aineita, joilla voi korvata tuontia.

Vierailija

Minä kyllä näen asian niin, että esim. sähköautoilu ei todellakaan ole kalliimpaa kuin dieselin käryttäminen, päinvastoin. Alkuinvestointi maksaisi itsensä takaisin nopeasti, mutta raha puhuu, eli autoteollisuus ja öljyntuottajat tekevät kaikkensa, ettei puhtaampaan teknologiaan siirryttäisi.

Kaupungeissa olisi toisekseen ihana asua jos dieselin käry ja noki ei turmelisi elämänlaatua.

Samoin kehitysmaissa alkuinvestoinnit puhtaampaan sähköntuotantoon maksaisivat itsensä nopeasti takaisin sekä rahassa että elämänlaadussa.

Tarkka Markka

Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä näen asian niin, että esim. sähköautoilu ei todellakaan ole kalliimpaa kuin dieselin käryttäminen, päinvastoin. Alkuinvestointi maksaisi itsensä takaisin nopeasti, mutta raha puhuu, eli autoteollisuus ja öljyntuottajat tekevät kaikkensa, ettei puhtaampaan teknologiaan siirryttäisi.

Kaupungeissa olisi toisekseen ihana asua jos dieselin käry ja noki ei turmelisi elämänlaatua.

Samoin kehitysmaissa alkuinvestoinnit puhtaampaan sähköntuotantoon maksaisivat itsensä nopeasti takaisin sekä rahassa että elämänlaadussa.

Hei haloo: uuden auton hinta putoaa vähintään tuhansia euroja vuodessa! Mietin minkä määrän bensaa sillä saa siihen viiden sadan euron kotteroon!!!!!!!!! Pelkällä arvon alenemisella saa sata tankillista bensaa!!!!! Ja vanhassa kärryssä on halvemmat vakuutukset (ei tarvetta kaskolle) ja halvat huollot.

Vierailija

Jep, näin olen elänyt koko ikäni, ei jälkikasvua, aivan sama saastutan minkä ehdin, tuhlaan vettä, auto saa viedä bensaa ihan rauhassa...jänne jäävät voivat hukkua paskaan aivan rauhassa.😊

Vierailija

Vasta tuli hyvä tv:stä uusi dokkari Racing extinction uhanalaisten lajien häviämisestä maapallolta. Kannattaa katsoa, ehkä sen jälkeen kiinnostaa miettiä ekologisempia tapoja nautiskella elämästä. ☺
Ilmaiseksi ei vielä välttämättä saa mistään, kyseessä niin uusi dokkari, itunesista ilmeisesti voi ostaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Investointilaskelmat peliin niin katsotaan! Aloita vaikka autosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri käytettyjen Teslojen hintoja. Ne osuivat 98 000-135 000 euron haarukkaan.

Minä kyllä näen asian niin, että sinä et ole kovinkaan hyvin näkevä ihminen.

Vierailija

Me ei tehdä edes lapsia esim ilmastonmuutoksen takia (on kyllä muitakin syitä)! Ollaan kolmekymppinne pariskunta ja ollaan puhuttu että tehdään töitä vielä kun jaksetaan ja säästetään rahaa, voidaan sitten hyvissä ajoin vetäytyä nauttimaan "eläkepäivistä" jonnekkin lämpöiseen :)

saastuttaja

Ap on ihan oikeassa: Väestö kasvaa maapallolla, jos ilmasto ei lämpene. Väestönkasvu taas lisää päästöjä. Keinoja ei siis oikeasti ole.

bensaatankkiin

Halvimmatkin sähköautot maksavat kemmeniä tuhansia euroja.

Paljon fiksumpaa ostaa joku parin tonnin käytetty. Hintaerolla saa järjettömän määrän huoltoja ja bensaa ja jää rahaa säästöön.

Ympäristönsuojelu on kallis harrastus.

Vierailija

Muistatteko viimeaikojen uutiset Siperiaan ilmestyneistä jättimäisistä hautavajoamista? Niistä joissa puoli kylää on romahtanut 100m. maansisään.
Ne johtuvat Siperian soissa, jääkaudesta asti olleen ikiroudan kiihtyvästä sulamisesta. Maavajoamat syntyvät kun roudan lukitsemana olleet metaanitaskut purkautuvat.
Tämä kaasu on mennyt ilmakehään nyt muutamia vuosia ja on vaikutukseltaan sitä luokkaa, että ihmiskunnan aiheuttamat päästöt jäävät noin prosenttiin, tämän ollessa 99%
ihmiskunnalla ei siis ole mitään, edes teoreettista mahdollisuutta kyetä vaikuttamaan tapahtuvaan prosessiin.

Eli, ilmastonmuutosta vastaan kamppailu varsinkin täällä Euroopassa, on käytännössä turhaa. Kyllähän siinä jotkut tahot, kuten tuuli- ja aurinkovoiman kehittäjät ja tuottajat saavat markkinoita jne.
Varmaa on se, että massat maksavat taas lisää veroja ja joutuvat luopumaan "yhteisen hyvän" eteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat