Naapuri tuli tönkimään takapihallemme
Tänään sattui kummallinen tapaus, kun siivosin tänään kotona ja näin ikkunasta naapurin tönkimässä takapihaamme. Menin lähemmäs ikkunaa ja sitten naapuri näki minut ja poistui. Kerroin asiasta miehellenikin, kun tämä tuli töistä ja olemme tässä koko päivän ihmetelleet mitä naapuri oikein tönki. Hän on akateemisesti koulutettu rouva, ja olemme hänen perheensä ystäviä. Mieskin oikein mukava ja lapset samassa koulussa. Siksi tämä tönkimisasia jäikin vaivaamaan mieliämme. Lapsille emme ole kertoneet, etteivät huolestu.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka tunneta sanaa tönkiä? Minä satun olemaan virkanimitykseltäni vanhempi tönkijä. Valmistuin tönkijäksi vuonna -66.
Missä voi tönkijäksi valmistua? Luulen että matuja voisi siihen hommaan kouluttaa, vai oli pitkät ja vaikeat koulut.
Hyvä idea.Tönkijä on nimenomaan kutsumusammatti. Kielitaitoa ei tarvita. Pitää vain olla sellainen sisäinen himo tönkiä kaikkea mikä liikkuu. Koulutus hoituu kirjekurssilla.
Ainahan voi paikkaa hakiessa mainita, että tönkijän paperit jäi kiireessä sinne kotiin piirongin päälle tai imaami vei ne.
Vaaditaanko työharjoittelua ja jos niin minkälainen olisi suotavaa?
Juu, anteeksi! Saan rahaa yhdellä jännällä tavalla, jota en kerro, ja käyn joka viikko hautaamassa rahat laatikossa teidän pihallenne, ettei mies epäile. Omalle pihalle en voi, koska koira kaivaisi sen ylös.
Sovitaanko, ettet jatkossa katso ikkunasta ulos, kun töngin pihallasi? Ja tämähän voi jäädä tähän tämä juttu, eikö niin?
Ystävällisin terveisin,
naapurisi
Olen ihastunut tönkijöiden työasuun ,yksistään jo sen takia ajattelin tönkimisestä itselleni uraa.Palkka ja muut edut ovat ihan vartailukelpoisia vasttan tason virkoihin. Olen kuullut huhuja , että kunnallisella sektorilla avautuu lähiaikoina useitakin virkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vaaditaanko työharjoittelua ja jos niin minkälainen olisi suotavaa?
Esimerkiksi koulunkäyntiavustajana tyttökoulussa on hyvä. Jotkut ovat tehneet virhearvion hakeutuessaan miesten vessaan kädettömien kusettajaksi. Oppimateriaali osoittautui niin innostavaksi, että aremmat asiakkaat kavahtivat.
Hyvä idea.Tönkijä on nimenomaan kutsumusammatti. Kielitaitoa ei tarvita. Pitää vain olla sellainen sisäinen himo tönkiä kaikkea mikä liikkuu. Koulutus hoituu kirjekurssilla.