Aikuinen mies itkee jatkuvasti ? ***

Vierailija

Siis todella ihme juttu, oltu tässä nyt puolisen vuotta yhdessä ja tässä nyt hetken mennyt vähän niin ja näin, itseä ahdistaa ja haluan olla välillä itsekseni ja muutenkin edetä hissukseen. Kun olemme asiasta sitten jutelleet, niin kaikki keskustelut päättyy aina siihen että mies rupee itkemään...kun rakastaa mua niin paljon, kun on niin sitä ja tätä ja tota. Olen ihan ymmälläni, enkä osaa suhtautua siihen. Muutaman kerran tullut riitaa jostain, niin sama juttu...!? Itkee pillittää kuin mikäkin nainen. Hä? Voi olla erilaisia ihmisiä ja eri herkkyyksiä mutta mun mielestä tuo on todella omituista, mitään ei pysty juttelee kun rupee heti vollottamaan. Ja minuun se vaikuttaa niin että hermostun. Kokemuksia muilla ko. asiasta?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Teillä on mennyt roolit väärin päin. Yritäs nyt ensin itse olla nainen, niin toisellekin jää tilaa olla mies. Sinä olet uhkaillut miestä, ja mies on loukussa, kun taitaa ihan oikeasti rakastaa sinua. Muuten olisi lähtenyt jo aikoja sitten. Ole huoleti aika hoitaa homman ja mies lähtee.

Vierailija

Voihan toki olla, että mies on yksinkertaisesti todella tunneherkkä ja esittää sen avoimesti. Mies voi olla itsekin jotenkin masentunut, tai riitely voi tuoda pintaan jotain kiperiä muistoja, tiedä häntä.

Toinen vaihtoehto joka toisaalta pakostakin tulee mieleen on se, että mies tietoisesti käyttää itkua manipulaatiovälineenä haitatakseen keskustelua tärkeistä asioista. On aika hankala tilanne, jos esimerkiksi suhteen etenemistahdista ei pysty puhumaan, jos joutuu pelkäämään toisen reaktiota. Ota asia puheeksi?

Vierailija

Miksi oikein korostat että AIKUINEN mies? Pikkupojat ja naisetko vaan saa itkeä? Olet sairas. Harmillista, jos tunteellinen ja herkkä mies on rakastunut tuollaiseen nautaan kuin sinä.

Vierailija

Niin, reilu vuosikymmen taaksepäin mussutettiin, että miehet ei osaa näyttää tunteitaan jne. Nyt kun sitten joku osaa näyttää tunteenssa ja jopa itkeä, niin se onkin niin naismaista, että menee naisella pasmat täysin sekaisin.

No sitä se nykymeininki on. Ensin haluttiin tehdä miehistä naisia, ja sitten kun se on tehty, niin halutaan sittenkin niitä kunnon karskeja miehekkäitä miehiä. (jotka kuitenkin näyttävät tunteensa juuri silloin kun se naiselle sopii)

Vierailija

Siis mitä te oikein höpötätte, että itkeminen olisi jokin naisellinen ominaisuus? Voisitteko hakeutua hoitoon jos olette sitä mieltä.

Vierailija

Kyllähän mieskin saa itkeä, tuskin se oli AP:n pointti. Itsekin olen herkkä ja tunteellines, ja saatan liikuttua vaikka surullisen elokuvan äärellä tai jos vaikka kuulen uutisen ystävän perheenlisäyksestä tms. koskettavissa tilanteissa. Mutta se, että kun aikuisten kesken keskustellaan tai riidellään, ja se menee (sukupuoleen katsomatta) toisella joka kerta itkuksi, niin kyllä silloin tulee mieleen, että tällä ihmisellä ei nyt ole ihan kaikki kunnossa. Onko tosiaan taustalla vaikka masennusta tai käsittelemättömiä asioita, jotka purkautuvat tuollaisena reagointina...? Kuulostaa siltä, että mies ei jostain syystä pysty käsittelemään minkäänlaista ristiriitatilannetta parisuhteessaan ja ikään kuin "pakenee" itkun taakse.

Vierailija

Lukekaa ja muistakaa tarkasti miehet, älkää koskaan itkekö naisen edessä. Naiset menettävät kaiken kunnioituksen ja suhde piakkoin päättyykin.

Vierailija

Liittyykö itkeminen siis tuohon että haluat olla itseksesi välillä jne. Jos näin, niin ilmeisesti mies pelkää kuollakseen hylätyksi tulemista.

Vierailija

Kuulostaa tutulta.. Munkin mies itkee herkästi vastaavissa tilanteissa ja se naaman itkuvääntäminen on alkanu ärsyttää :D Välillä musta tuntuu että se on tekoitkua ja niinkuin joku aiemmin sanoikin niin luulen sen vuolaan itkun olevan manupulaatioväline.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mieskin saa itkeä, tuskin se oli AP:n pointti. Itsekin olen herkkä ja tunteellines, ja saatan liikuttua vaikka surullisen elokuvan äärellä tai jos vaikka kuulen uutisen ystävän perheenlisäyksestä tms. koskettavissa tilanteissa. Mutta se, että kun aikuisten kesken keskustellaan tai riidellään, ja se menee (sukupuoleen katsomatta) toisella joka kerta itkuksi, niin kyllä silloin tulee mieleen, että tällä ihmisellä ei nyt ole ihan kaikki kunnossa. Onko tosiaan taustalla vaikka masennusta tai käsittelemättömiä asioita, jotka purkautuvat tuollaisena reagointina...? Kuulostaa siltä, että mies ei jostain syystä pysty käsittelemään minkäänlaista ristiriitatilannetta parisuhteessaan ja ikään kuin "pakenee" itkun taakse.

Tämä sama minullakin tuli mieleen, jos itku tulee reaktiona jokaiseen riitaan tai keskusteluun. Voi olla, että miehellä on taustalla hylkäämisen kokemuksia ja niiden aiheuttamia traumoja, hän pelkää paniikinomaisesti jätetyksi tulemista.  

Itselläkin on todella herkkä mies, joka itkee herkemmin kuin minä. Mutta silti hän on todella miehekäs ja vahva mies myös. Hän ei tosin itke joka riidan aikana, vaan on yleensäkin tunneherkkä ihminen.

Vierailija

Etkö osaa olla yhtään tukena toiselle ihmiselle? Ota kädestä kiinni ja sano ettei ole mitään hätää. Ja jätä se mies jos sinua niin ahdistaa. Ei sun tarvitse kiusata ketään oikkuilullasi. Huono juttu kun miehen tunteet on varmaankin syvät ja itse haluat vaan "olla itseksesi" ja "edetä hissukseen".

Vierailija

Kuulostaa ihan mun manipuloivalta "exältä" (ei koskaan 'virallisesti' seurusteltu, syyt selvinnee tästä kirjoituksesta) joka itki tai vaihtoehtoisesti raivosi mm. paikkoja hajottamalla joka kerta kun halusin olla yksin/ottaa omaa aikaa. Kirjoittaja 2 tuo esiin vaihtoehdon että tuo on manipulointikeino ja minun tilanteessani se tosiaan oli sitä, sinun tilanteestasi en voi kertomasi perusteella vetää vielä mitään johtopäätöksiä kun on vähän epäselvää että millaiset tilanteet ne on joissa mies itkee ja voisiko sille olla ihan oikea syy. Minun tilanteessani tuskin oli mitään oikeaa syytä, aikuisen pitää ymmärtää myös antaa toiselle tilaa hänen sitä pyytäessään, mä olen tosi introvertti ja jos olen 24/7 jonkun ihmisen seurassa niin väsyn ihan mielettömästi ja siksi sitä aikaa pyysinkin ja juuri koskaan en saanut - paitsi silloin kun mies oli ajanut satoja kilometrejä joidenkin muiden naisten luokse, valehdellen toki siitäkin...

Kaiken varalta sanon, kun olette olleet sopivan aikaakin yhdessä... jos asut pääkaupunkiseudulla ja sinulla on kaksi lasta edellisestä suhteesta, tämä nykyinen mies on lyhyenpuoleinen ja työtön... saatat olla tekemisissä juurikin exäni kanssa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat