Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt loppuu huumori tän vatsan kanssa.

Vierailija

Ärtyvä suoli on diagnoosi kun muuta vikaa ri löydetty. Nyt on ollut reilu kaksi viikkoa ripulilla, sitä ennen oli pitkään ummetusta ja/tai normaali jakso.
Kaikkea kokeiltu, ei apua. Välillä tuntuu menevän sekaisin jopa vedestä.
Immodium auttaa päiväksi kunnes seuraavana päivänä taas räjähtää.
Tää stressaa ja stressi ruokkii tätä vaivaa.
Mitä tässä nyt on enää tehtävissä? Tuntuu että koko elämä pyörii tän vatsan ympärillä ja elän sen ehdoilla.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Mulla ärtyvän suolen + stressivatsan järkyttävät ja jatkuvat ongelmat lopetti masennuslääkitys. Niin oudolta kuin se kuulostaakin!

Vierailija

Kuulostaa kurjalta :( En osaa Valitettavasti auttaa, mutta facebookissa on ryhmä Paranna itsesi luonnollisesti ja siellä tuntuu olevan vinkkejä moniin vaivoihin.

Vierailija

Vaihda leppoisampaan työhön. Itse en keksinyt muuta vaihtoehtoa. Laihduin yli kymmenen kiloa jatkuvan ripulin takia, ja alkupainokin oli jo alipainoa. Imodiumia ei muuten kannata käyttää säännöllisesti, se tekee suoleen pysyviä muutoksia.

Kyllä se oma terveys on tärkein, mieti sitä ennen kuin olet kuoleman rajamailla. n29

Vierailija

Masennuslääkkeitäkun kokeiltu mutta ne ei sovi minulle.
Työtä ei nyt niin vaan vaihdeta. Uutta olen etsinyt säännöllisen epäsäännöllisesti viimeiset 5 vuotta.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Fodmap?

Ei auta, ei myöskään hiilariton, gluteiniton, maidoton, lihaton.
Nyt olen kaksi viikkoa syönyt löysää kaurapuuroa veteen keitettynä, silti ruikulilla. Banaanikaan ei auta, eikä löysäksi keitetty valkoinen riisi.
Välillä pakko vaan vetää yksi Immodium jotta selviää.
Ap

Vierailija

Mulöa johtui alitakuisesta stressistä. En voinut edes käydä enää töissä koska aamusta klo kolmeen asti ripuli iski kymmeniä kertoja yhtäkkiä. Kesti melkein vuoden. Kun stressi meni ohi niin helppas. Pakko vaan tehdä elämään muutoksia, ennen et parane.

Vierailija

Masennuslääkkeitäkin on niin valtavasti erilaisia, että kannattaa kokeilla ehkä jotain toista jos yksi ei ole sopinut. Lievittää kehon jatkuvaa stressitilaa ja näinollen helpottaa vatsaoireitakin, vaikkei varsinaista masennusta olisi.

Vierailija

Voisit kokeilla viljatonta ja sokeritonta ruokavaliota.

Näissä ruokavaliokokeiluissa ei kyllä riitä parin viikon kokeilu, vaan on hyvä jatkaa pitempään ennen luovutusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näissä ruokavaliokokeiluissa ei kyllä riitä parin viikon kokeilu, vaan on hyvä jatkaa pitempään ennen luovutusta.

Ei sovi näille "kaikki mulle heti"-ihmisille :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaatii vähintään muutaman kuukauden ennen kuin alkaa tuloksia näkymään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat