Onko luokanopettajaksi vaikea päästä opiskelemaan?

Vierailija

Tekisi mieli hakea opeksi.

Kommentit (7)

Vierailija

Helppoa on nykyään :) Itse en jaksanut lukea kaikkia pääsykoekirjoja, mutta ei niissä nyt kovin ihmeellisiä asioita ole. Haastattelutilanne tosin oli hemmetin pelottava :D

Vierailija

No jos katsot valintatilastoja niin huomaat että isompien kaupunkien OKL:ään pääsee sisälle aika pieni prosentti hakijoista. Oletko koskaan tehnyt opettajan sijaisuuksia? Monilla on vähän turhan ruusuinen kuva luokanopettajan työstä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helppoa on nykyään :) Itse en jaksanut lukea kaikkia pääsykoekirjoja, mutta ei niissä nyt kovin ihmeellisiä asioita ole. Haastattelutilanne tosin oli hemmetin pelottava :D

Anteeksi mutta mitä "kaikkia pääsykoekirjoja" sun olis pitänyt lukea kun aika monta viimeistä vuotta on ollut vain se kaikille yhteinen Vakava-koe??

Vierailija

Kirjallinen koe ei ole mikään kovin vaikea, siitä on mahdollista päästä läpi kenen tahansa. Soveltuvuuskokeet riippuu sit niin paljon siitä millanen ihminen oot. Ja riippuu myös tosi paljon koetilanteesta. Mä sain JYU:n soveltuvuuskokeesta aika huonon tuloksen ja ISY:n kokeissa taas hyvän.

Vierailija

Moikka!
Mä halusin kaikesta huolimatta, tiedän, että
On huonosti palkattu jne jne, mutta olen aina tuntenut kutsumusta erityisopeksi ja nautin suunnattomasti opettajan työstä. Tässä vinkkini kokeeseen: Vakavalla karsitaan suurin osa hakijoista. Luin itse noin 3 viimeistä viikkoa artikkeleita todella hyvin, tein muistiinpanot viimeisen päälle jne. Lisäksi ostin kysymyspaketin 50 eurolla. Ajattelin, että teen homman kerralla hyvin. Aikaa monivalintakokeessa on 2h ja kysymyksiä taisi olla 200. Osa oli selkeitä kompia ym. osa vähän enemmän kinkkisiä. 2 vaiheen haastattelu ja ryhmätehtävä testaavat motivaatiota alalle. Ihan tosta noin ei siis sisälle pääse, mutta sitkeimmät tuntemani hakijat ovat päässeet viimeistään 4. kerralla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat