Pienempien kiusaaminen

Kahden tulen välissäkö

Elikkäs olemme uusioperhe ja olen nyt toistuvasti nähnyt,kun olen yllättäin tullut tilanteeseen missä miehen 12v tyttö retuuttaa kädestä tai jalasta minun 10v ja 7v tyttöä. Tai siis kerralla aina vain toista. Tytöt ovat asiasta sanoneet, mutta olen puuttunut asiaan vain nämä kerrat,kun olen nähnyt.

Kerran tilanne oli se, että 7v tuli kanssani saunasta ja ilmeisesti 12v luuli tämän tulevan yksin ja kävi jalkaan kiinni ja vetäisi. Nähtyään minut niin poistui samantien ja huusi ettei tehnyt mitään. Muilla kerroilla on alkanut sanoa, että häntäkin retuutetaan. Ei ole kuitenkaan moisesta valittanut ja kokoero on niin iso ettei ainakaan samalla tavalla kukaan voi repiä.

Lauantaina pidin tiukemmankin puhuttelun ja sanoin, että toisiin EI kosketa jos ei nätisti voi koskea.

En ole sanonut miehelle kuin tuosta saunareissun jälkeisestä tapahtumasta,kun en halua antaa kuvaa,että valitan hänen lapsistaan. En vain ymmärrä sitä, että tuon ikäinen kiusaa enää yhtään ketään pienempikokoistaan noin. Ja täysin syyttä nämä kerrat tapahtuneet. Lauantainakin olin kolme sekunttia aiemmin vielä itse 10vuotiaani vieressä eli hän ei edes ehtiny tehdä mitään.

Kommentit (8)

Vierailija

Sillä lienee stressiä jostain. Ehkä pelkästään ikään liittyvistä muutoksista - monia ahdistaa tuossa teini-iän kynnyksellä ja teini-iässä kovastikin. On myös mahdollista, että jos teistä on tullut uusioperhe hiljattain, niin tämä perhemuoto ja ne miehen lapset siinä teidän elämässä ahdistaa.

Itse kun menin mieheni kanssa yhteen, hänen tytär oli 13-vuotias. Vähän jo semmoinen pikkupimu-tyylinen, ei lapsen oloinen. Mutta sen verran sitä otti päähän isän uusi muija, että alkoi käyttäytyä kuin pikkulapsi. Esim. uimarannalla lomalla kiukutteli kuin nelivuotias ja heitteli hiekkaa meidän päälle, mökötti ja murjotti, oli ihan outo. Mutta ohi se meni kun hän henkisesti hyväksyi että näin on nyt asiat että isällä on uusi muija eikä se kiukuttelemalla muutu. 

Pointtini on se että kyllä tuonkin ikäiset voi vielä päätyä aika lapselliseenkin käytökseen, jos on jossain, koulussa, perheessä, omassa päässä, stressiä. Ja loppujen lopuksi ei voi muuta kuin valvoa ja kieltää ja estää väkivalta. Onhan se tylsää kun joutuu noin ison kanssa niin toimimaan, mutta ei sille mitään voikaan, ja onneksi useimmiten menee aika äkkiä sentään ohi jos kerta kaikkiaan käytöstä ei sallita. 

Vierailija

Ilmoita, että tyttösi eivät ole tuon 12v:n kanssa koskaan ja missään keskenään. Sanot suoraa sille miehen tytölle, että koska tämä on väkivaltainen, on sinun tehtäväsi äitinä suojella omiasi.

Kahden tulen välissä

Joo onhan tuossa iässä monenlaista ja olemme tosiaan tuore uusioperhe. Olen vain koittanut olla niin hellämielinen joka suuntaan kuin vain voin ja pystyn ja huomaan selvästi olevani omilleni paljon tiukempi ja edellytän sitä käytöstä kuin aina ennenkin. 

Tuntuu vain, että tällä tytöllä on kohta asian hullumminkin, kun ei ole ikinä vapaa-ajalla kenenkään kaverin kanssa. En osaa sanoa onko koulussa kavereita. Ei harrasta mitään ja ainoa seura on aikuiset ja välillä tekee jotain noiden sisarusten kanssa. 

Vierailija

Olisiko mustasukkaisuutta? Pitäisikö vanhimman kanssa jutella vähän kahden kesken, että mitä hänelle kuuluu ja miten hän asiat kokee? Meillä oli nimittäin täysin vastaava tilanne ja lähes saman ikäisten lasten kanssa ja kun vanhimman kanssa pääsi juttelemaan kunnolla, niin sieltä paljastui aika suurta katkeruutta ja eriarvoisuuden tunteita. Häntä helpotti suuresti ja huomattavasti jo se, että sai mahdollisuuden ja osasi asioista kertoa. Muistakaa myös se, että myöskään ne pienimmät eivät ole aina toisille lapsille kullannuppuja ja osaavat hyvinkin salassa härnätä toisia.

Vierailija

Miksi te ette juttele keskenänne? Miten sä et voi tietää, onko sillä 12veellä kavereita koulussa??

Ettei vain olis perse edellä kiivetty puuhun.

Kahden tu

Vierailija kirjoitti:
Olisiko mustasukkaisuutta? Pitäisikö vanhimman kanssa jutella vähän kahden kesken, että mitä hänelle kuuluu ja miten hän asiat kokee? Meillä oli nimittäin täysin vastaava tilanne ja lähes saman ikäisten lasten kanssa ja kun vanhimman kanssa pääsi juttelemaan kunnolla, niin sieltä paljastui aika suurta katkeruutta ja eriarvoisuuden tunteita. Häntä helpotti suuresti ja huomattavasti jo se, että sai mahdollisuuden ja osasi asioista kertoa. Muistakaa myös se, että myöskään ne pienimmät eivät ole aina toisille lapsille kullannuppuja ja osaavat hyvinkin salassa härnätä toisia.

Tottakai osaavat. Mutta silti - kiinni ei käydä! En siedä yhtään.

Kahden tulen välissä

Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette juttele keskenänne? Miten sä et voi tietää, onko sillä 12veellä kavereita koulussa??

Ettei vain olis perse edellä kiivetty puuhun.

Sanoo, että kaikki on hyvin. Ei juttele sen erikoisempaa minulle eikä isälleen. Enkä voi tietää kavereista tarkemmin. Tiedän, että on sellaisia joiden kanssa on välituntisin kyllä, mutta millaisia kavereita niin vaikea sanoa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat