Lapseton kysyy - Onko tämä normaalia 3-v:n käytöstä? Hoidin miesystävän lasta

Vierailija

yhden päivän, ja ei ikinä enää...
Lapsi rikkoi 2 kukkaruukkua, naarmutti taulutelevision, tuhosi raivokohtauksessa silmälasini, kiusasi kissojani, pissasi matolle, kieltäytyi syömästä, ja repi hänelle ostamaltani barbielta pään irti.
Onko tämä tapaus kenties vain jäänyt vaille jotain olennaista kasvatusta? Tän demon perusteella en ikinä uskalla omia lapsia hankkia :o

Sivut

Kommentit (111)

Vierailija

Ei ole normaalia.
Toisaalta, jos isän tyttöystävät hoitavat häntä useinkin, niin tuollainen käytös voi johtua ihan turvattomuudesta.

Vierailija

Nykyään ei saa kurittaa lapsia, ja se näkyy. Ei meidän aikaan lapset käyttäytyneet noin. En tiedä saako piiskaamisella edes uhata?
n28

Vierailija

Mitenhän sulle nyt vastais. Se, että lapsi "käyttäytyy huonosti", ei automaattisesti tarkoita sitä, että hän on jäänyt vaille "kasvatusta", vaan se voi tarkoittaa myös sitä, että lapsi on jotenkin hämillään ja se näkyy ylettömänä riehumisena, ja sinä et osaa panna rajoja lapselle. Se on ihan ymmärrettävää, jos et ole ollut kauheasti lasten kanssa.

-

Monilla 3-vuotiailla on vielä uhmaikä päällä, ja jos sen kanssa ei osaa toimia, voi tulla pahaakin jälkeä. Nuo lapsen riehumiset vaikuttavat kyllä suuremman mittakaavan riehumiselta, mutta ei tuon perusteella osaa sanoa mistään "normaaliudesta" mitään.

Vierailija

Vahditko sä yhtään sitä lasta? Vai nettailitko itse kaikessa rauhassa ja annoit lapsen touhuta itsekseen ja sitten kauhistelit kaikkea sitä mitä se oli aikaansaanut. Mulla on ollut kolme pientä kerrallaan hoidettavana eikä tuollaista ole koskaan sattunut. Ihan on riittänyt kun on mennyt ja ottanut lapsen pois.

Vierailija

Ihan normaalia jos ei lasta valvota. Miten se lapsi pääsee rikkomaan paikkoja jos katsot sen perään? Missä vaippa, jos ei osaa mennä potalle? Syöminen ei ole mitään käytökseen liittyvää. 2 v. Syö kun on nälkä, ei hoitajan mieliksi.

Vierailija

Kyllä minä sitä valvoin. Isä varoitti, että sillä on uhmaikä, jolloin saa "raivokohtauksia", mutta en ihan tällaiseen tuhoon osannut varautua. Enkä uskaltanut lapseen sormellanikaan kajota enää sen jälkeen, kun yritin pitää sylissä, ja tämä repi silmälasit päästäni ja heitti ne seinään. Jos oisin pitänyt häntä yhtään kovempaa kiinni, olisi jäänyt varmaan mustelmat, ja seuraavaksi olisin varmaan jossain kuulustelussa pahoinpitelystä. Ilmoitin miehelle että sai olla viimeinen kerta, noloa tai ei, en pärjää 3-vuotiaallesi. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei saa kurittaa lapsia, ja se näkyy. Ei meidän aikaan lapset käyttäytyneet noin. En tiedä saako piiskaamisella edes uhata?
n28

Voi kun voisi saada ihmiset ymmärtämään, että omaa käytöstään lapsena ei voi arvioida. Ensinnäkään, et muista, miten olet käyttäytynyt 3-vuotiaana. Toiseksi, vaikka muistatkin, muistat vain joitain hetkiä, etkä osaa   arvioida, millaista käytöstä se on ollut aikuisten mielestä. Neljänneksi, olen sinua vanhempi, joten muistan, että myös sinun sukupolvesi käyttäytymistä on paheksuttu ihan samalla tavalla ja pidetty teidän käyttäytymistä ihan mahdottomana. Viidenneksi, sinunkaan lapsuudessasi ruumiillinen kuritus ei ole ollut laissa sallittua. Kuudenneksi, ruumiillinen kuritus ei suinkaan tee lapsista kiltimpiä, vaan opettaa heille, että ristiriitatilanteissa turvaudutaan väkivaltaa. Sen lisäksi ruumiillinen kuritus ei auta lasta oppimaan asioita, vaan päin vastoin taannuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sitä valvoin. Isä varoitti, että sillä on uhmaikä, jolloin saa "raivokohtauksia", mutta en ihan tällaiseen tuhoon osannut varautua. Enkä uskaltanut lapseen sormellanikaan kajota enää sen jälkeen, kun yritin pitää sylissä, ja tämä repi silmälasit päästäni ja heitti ne seinään. Jos oisin pitänyt häntä yhtään kovempaa kiinni, olisi jäänyt varmaan mustelmat, ja seuraavaksi olisin varmaan jossain kuulustelussa pahoinpitelystä. Ilmoitin miehelle että sai olla viimeinen kerta, noloa tai ei, en pärjää 3-vuotiaallesi. ap

Et valvonut, tuollaista tuhoa ei saa aikaan lapsi jota valvotaan ja joka otetaan tilanteesta heti pois. 

Vierailija

Voi olla parasta ettei ap tosiaankaan lisäänny. Ei 3v niin vaikea vastus ole, eikä tarvitse väkivaltaa eikä uhkailua... Voi vaikka kantaa jäähylle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
n28

Joo, sellaisella asialla uhkaaminen, jota ei aio toteuttaa, onkin tosi fiksua ja johdonmukaista kasvatusta. Saako sua muuten uhata väkivallalla? Saako kumppanisi sanoa sulle, että jos et nyt tiskaa, vedän sua turpaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisit silti ottanut ne kukkaruukut siltä pois. Ja mennyt seisomaan lapsen ja telkkarin väliin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäisi olla vaan enemmän lapsen kanssa niin että isä on mukana, oppii tuntemaan sut ja sun kämpän, oppii mitä saa tehdä ja mitä ei,3v ymmärtää jo puhetta jos haluaa.
Tarvitset vain harjoitusta ja tutustumista lapseen kaikessa rauhassa.
T.3.5v villin pojan isä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia jos ei lasta valvota. Miten se lapsi pääsee rikkomaan paikkoja jos katsot sen perään? Missä vaippa, jos ei osaa mennä potalle? Syöminen ei ole mitään käytökseen liittyvää. 2 v. Syö kun on nälkä, ei hoitajan mieliksi.

Katsoin kyllä perään, siinä "uhmaraivossa" riehuessaan se hajotti paikkoja, ja pelkäsin, että hajottaa vielä itsensäkin ja minä joudun siitä vastuuseen :o

Päivävaippaa ei isän mukaan kuulemma enää tarvi, mutta niin vaan lorotti karvalankamatolleni ilman varoitusta. Kysyin vielä monesti, onko vessahätä.

Ruoka-ajat mulle etukäteen ilmoitettiin, jolloin tarjosin ruokaa, ja tein lapsen lempiruuaksi mainittuja ruokia. Ei kelvannut. Luulisi, että 10 tunnin aikana tulisi nälkä.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat