Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

täysi-ikäinen kummilapsi ja joulu/synttärielahjojen antaminen.

Vierailija

Vieläkö te lahjotte täysi-ikäisiä kummilapsianne? Meillä kolme kummilasta, joista kaksi täysi-ikäisiä. Toinen 20v tyttö, ostin hänelle 30E lahjakortin Vero Modaan, mutta ajattelin että jos jatkossa jättäisi lahjomiset väliin tämän ikäiseltä. Nähdään hänen kanssaan nykyään ehkä kerran vuodessa eikä muutenkaan yhteyttä pidetä.
Toinen täysi-ikäinen on kummilapsi on siskoni poika, joka opiskelee ja asuu tyttöystävänsä kanssa yhdessä. Hänelle annamme rahaa max 100E, koska opiskelijana ainaisessa rahapulassa.

Kommentit (5)

Vierailija

Ei enää, ylioppilaslahja oli viimeinen varsinainen lahja, sitten jos menee naimisiin, niin annan häälahjan. Sama toisinpäin, ollaan ystävän kanssa toistemme lapsille kummit.

Vierailija

Kyllä mä oon saanut kummeiltani aina synttäri ja joululahjat. Mutta olen kyllä heidän kanssaan tekemisissä muutenkin.
N23 naimisissa

Vierailija

Olen 52-vuotias ja saan edelleen aina kummitädiltäni joululahjan:)

Syntymäpäiväksi tulee kortti, välillä nimipäiväksikin.

Itse annoin synttäri- ja joululahjat (ja rippilahja tottakai) rippikouluikään asti, sen jälkeen sitten ylioppilas- tai valmistujaislahja. Häälahjan tulen antamaan, jos sellainen tilanne tulee.

Vierailija

Ripille pääsyn jälkeen ei enää lahjoja, paitsi valmistujaispäivänä. Lähetän jouluisin joulukortin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat