Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieniä lapsia ja lemmikkejä, kuinka usein imuroitte?

Vierailija

Monilla palstoilla törmää ihmisiin, jotka imuroivat joka päivä ja hurjimmat jopa kahdesti päivässä. Tämä siis silloin, kun lapset ryömimis-/konttausiässä ja kotona kissoja tai koiria. Kuulostaa omaan korvaani aikamoiselta. Mistä moinen aika löytyy? Meillä on aika pieni koti, kaksi kissaa ja vauva, imuroimme kerran viikossa ja samalla tamppaamme matot. Lattiat pyyhitään joka toinen viikko. Toki siivouspäivänä on vähän epäsiistiä, mutta ei veikkonen tunnu olevan aikaa siivota useammin. Nytkin siivouspäivänä imurointiin menee aikaa noin tunti, kun sen huolellisesti tekee (imuroi sohvat yms. myös). Tuntuisi myös työläältä ottaa imuri joka päivä esiin ja kestää sitä mekkalaa.

Mutta siis, onko imurointi joka päivä ihan oikeasti välttämättömyys silloin kun vauva alkaa liikkua enemmän?

Kommentit (12)

Vierailija

Meillä imuroidaan päivittäin,kaksi kissaa ja lapset 1 ja 3v. Pölyt pyyhin myös päivittäin,samoin pesen vessan,matot tampataan 1-2kert/kk,lattiat pestään kerran viikossa/useammin jos tarvetta. Lähinnä siksi,että itse viihdyn siistissä kodissa enkä sotkun keskellä.

Vierailija

Silloin kun meillä oli vielä kaksi kissaa ja lapset olivat vauvoja, niin imuroimme kerran päivässä. Kissoista lähtee kovasti karvaa ja kun lapsi esim. konttaa, niin käsissä on paljon karvoja jos ei imuroi usein. Sitten ne karvat ovat suussa.

Nyt kun lapset ovat jo isompia ja kissoja yksi, niin imuroimme 1-2 kertaa viikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä imuroidaan päivittäin,kaksi kissaa ja lapset 1 ja 3v. Pölyt pyyhin myös päivittäin,samoin pesen vessan,matot tampataan 1-2kert/kk,lattiat pestään kerran viikossa/useammin jos tarvetta. Lähinnä siksi,että itse viihdyn siistissä kodissa enkä sotkun keskellä.

Kuinka iso koti teillä on? Kauan käytät aikaa siivoamiseen per päivä? ap

Vierailija

Meillä imuroitiin myös päivittäin ja pahimmillaan pyyhittiin lattiatkin päivittäin, koira ja kaksi lasta. Koira kuitenkin käy ulkona kolmesti päivässä ja tuo tassuissa ja turkissa kaikenlaista. Se karvamäärä on myös melkoinen. 

Imurointiin ei oikeasti mene kovin kauaa. Järjestelin tavarat ja imuroin kun lapset oli päikkäreillä. Sitten kuppi kahvia siistissä hiljaisessa kodissa. Se oli mulle henkisesti tärkeää. Minä myös inhosin sitä koiran tuomaa sotkua ja kuraa aivan älyttömästi kun lapset olivat pieniä. Koirankarvaa pienen vauvan pienissä nyrkeissä, yäk.  Koin siivouksen rasittavana mutta koin koiran kanssa elämisen muutenkin tosi rasittavana siihen aikaan. Siivoamiseen menevä aika ei ole kuitenkaan vaiva eikä mikään verrattuna siihen että piti roudata koko porukka mukaan käyttämään koiraa lenkillä oli sää mikä tahansa ja oltiin sitten itse sairaita tai terveitä. 

Nyt kun lapset on kasvaneet imuroin joka toinen päivä.

Vierailija

Meillä ei nyt lapsia ole, mutta sakemanni ja kaks kissaa. Yleensä kerran viikossa siivotaan. Kunnon imurointi, luutuaminen, pölyjen pyyhintä, vessan siivous, kaikki tavarat paikalleen. Nyt istun ja mietin ku pitäis alkaakkin siivoamaan, yli viikko viimeks kun on imuroinut. :D Eteinen saatetaan imuroida 2-3 kertaa viikossa hiekan ja kissanhiekan takia. :)

Vierailija

Meillä imuroidaan joka päivä vaikkei ole pieniä lapsia, on koira josta lähtee paljon karvaa joten pakko. En koe sitä mitenkään yliysepääsemättömän hankalana.

Vierailija

Mä imuroin osan lattioista noin joka toinen päivä. Keittiö, eteinen ja niiden välinen kulkuväylä olohuoneessa; sinne vaan kertyy roskia/pölyä/ hiekkaa vaikka on matot eteisessä eikä kengissä saa kulkea eteisen mattoa pidemmälle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso koti teillä on? Kauan käytät aikaa siivoamiseen per päivä? ap

Omakotitalo 3 kerroksessa,aikaa menee 1-2h/pv. Kellarikerros siivotaan kerran viikossa,muut kaksi päivittäin.

Vierailija

Meillä 3 kissaa (enimmillään niitä oli 6) ja pari koiraakin oli esikoisen aikaan. En oo koskaan imuroinut joka päivä! :) hyvä jos edes kerran viikossa :D ja tosiaan sillon kun imuroin niin en koskaan koko taloa kerralla, vaan yleensä yks tai kaks huonetta ja muualta sit taas joku toinen päivä. Meillä iso talo, pari kerrosta, neliöitä ~200.

Harvinaisen terveinä on lapset pysyneet. Nyt 2 ja 4-vuotiaat, ei oo ollut mitään korvatulehduksia tai muutakaan, parit lievät flunssat vuodessa.

Vierailija

Meillä ei oo eläimiä mutta vastaan silti. ;) Meillä on 2 lasta joiden kanssa olen vielä kotona (3v. ja 3kk). Mä imuroin oikeestaan joka päivä mutta vaan "pääkäytävät" ja eteisen. Syy on se että me ulkoillaan 2 kertaa päivässä ja se kuran ja hiekan määrä on valtaisa. Lisäksi nukutan vauvaa parvekkeella ja joudun työntämään kuraiset vaunut koko kämpän läpi. Yleensä myös puen 3 vuotiaan partsilla välttääkseni hikoilevan lapsen rääkymisen. (iso lasitettu parveke). Lapsi sitten kävelee kengillä partsilta eteiseen. Koko kämpän imuroin ja pesen lattiat n.Kerran viikossa.

Vierailija

Kuten täällä on jo kirjoitettukin, usein se lika ja pöly kerääntyy tiettyihin paikkoihin kotona, ei joka nurkkaan sohvan takana, jolloin osa imuroinneista sujuu aika nopeasti. Meillä ainakin eteiset (vanha talo...), keittiö ja osa olohuoneesta ovat ne nopeimmin likaantuvat paikat, ja niitä imuroin useammin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat