Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten h****n syvässä kulhossa sitä mikropuuroa pitää keittää?? Salaattikulhossako??!

Vierailija

Aaaaargh! *pesee mikroa ja kupua jälleen kerran*

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Älä käytä mikrokupua ollenkaan. Puuroa pitää myös vahtia - avaa mikron ovi ja sekoita puuroa, kun uhkaa kiehua yli.

Vierailija

Meillä poika tekee itselleen mikropuuron sellaisessa Teema-sarjan "normaalissa" syvässä lautasessa. Minuutin välein sammuttaa mikron ja sekoittaa puuroa, yhteensä noin 3 min.

Vierailija

Puuro tulee niin nopeasti kattilassa. Miksi sählätä mikropuuron kanssa? Jos on kaamea kiire, osta niitä kiehuvaan veteen sekoitettavia pikapuuroja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä poika tekee itselleen mikropuuron sellaisessa Teema-sarjan "normaalissa" syvässä lautasessa. Minuutin välein sammuttaa mikron ja sekoittaa puuroa, yhteensä noin 3 min.

Eli kattilassa menee 2 min kauemmin.

Vierailija

Aloituksesta tajusin, että aikaisemmin minullakin mikropuuro tuli reunojen yli. Mikähän on muuttunut ettei sitä ongelmaa enää ole? Ihan samoja lautasia käytän. Mikro on kyllä vaihtunut jo kahteen kertaan, ensimmäisestä muistan että kiehui yli. Puurohiutaleet vaihtuivat jossain välissä Pirkan luomu 4-viljan hiutaleiksi, sitä ennen tuli käytettyä sitä mitä sattui saamaan tai jotain megapakkauksia halvalla ostin köyhänä opiskelijana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puuro tulee niin nopeasti kattilassa. Miksi sählätä mikropuuron kanssa? Jos on kaamea kiire, osta niitä kiehuvaan veteen sekoitettavia pikapuuroja.

Poika (9v) tekee yleensä viikonloppuisin itselleen aamupuuron mikrossa jos nälkä yllättää ennen kuin itse pääsen sängystä ylös. Sitten jos useampi syö puuroa niin tehdään totta kai kattilassa.

Vierailija

Itse keitän semmoisessa tosi kapeassa kukkaruukussa. Puuron syömistä varten piti hommata semmoinen pitkävartinen jäätelölusikka ja siitäkin hioa laidalta pois että se mahtuu siitä kukkaruukun suuaukosta.

Vierailija

Minä ja mikropuuro ollaan yhtä kuin katastrofin ainekset. Mä ihmettelen kanssa tätä puuron ylikuohumista kun olen perheessä ainoa, joka onnistuu sotkemaan mikron vaikka me kaikki valmistetaan puuro täsmälleen samalla tavalla. Siis sama määrä hiutaleita ja vettä, sama valmistuskulho, samat tehot ja lämmitysaika jne.

Itse teen puurot kattilassa nykyisin.

Vierailija

Mikro sopivalle teholle niin ei tarvitse edes kyttäillä tai sekoitella. Mikrossa tulee puuro helposti ilman ylimääräistä tiskiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat