Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella sosiaalivirasto jakaa 70€ lahjakortteja joulun alla?

Vierailija

Turvauduin toimeentulotukeen uuden työpaikkani vuoksi, sillä saan ensimmäisen palkkani vasta tammikuun lopussa. Asun yksin eikä minulla ole lapsia. Sain toimeentulotukipäätöksen perjantaina ja myöhemmin päivällä soiton, että minulle halutaan antaa 70€ lahjakortti ruokakauppaan. Utelin syytä tähän ja sosiaalityöntekijä kierteli ja kaarteli, lopuksi vain sanoi tämän olevan apu vähävaraisille. Kerroin viettäväni joulun vanhemmillani ja että joku lapsiperhe tarvitsee sitä lahjakorttia paljon enemmän kuin minä. Käskin etsiä toisen talouden, mutta päätös on jo tehty ja se on rasittava muuttaa. Nimeni on siis jo ilmoitettu jonnekin ja lahjakortin saan postissa. Kysymys on nyt se, että miksi lahjakortteja jaetaan tällä tavalla heille jotka eivät sitä halua edes ottaa vastaan? Voinko antaa lahjakortin esimerkiksi joulupuukeräykseen? Tuntuu kamalalta ottaa apua vastaan, jota joku toinen tarvitsisi minua enemmän :(

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turvauduin toimeentulotukeen uuden työpaikkani vuoksi, sillä saan ensimmäisen palkkani vasta tammikuun lopussa. Asun yksin eikä minulla ole lapsia. Sain toimeentulotukipäätöksen perjantaina ja myöhemmin päivällä soiton, että minulle halutaan antaa 70€ lahjakortti ruokakauppaan. Utelin syytä tähän ja sosiaalityöntekijä kierteli ja kaarteli, lopuksi vain sanoi tämän olevan apu vähävaraisille. Kerroin viettäväni joulun vanhemmillani ja että joku lapsiperhe tarvitsee sitä lahjakorttia paljon enemmän kuin minä. Käskin etsiä toisen talouden, mutta päätös on jo tehty ja se on rasittava muuttaa. Nimeni on siis jo ilmoitettu jonnekin ja lahjakortin saan postissa. Kysymys on nyt se, että miksi lahjakortteja jaetaan tällä tavalla heille jotka eivät sitä halua edes ottaa vastaan? Voinko antaa lahjakortin esimerkiksi joulupuukeräykseen? Tuntuu kamalalta ottaa apua vastaan, jota joku toinen tarvitsisi minua enemmän :(

Ota se ja anna jollekin vähävaraiselle yksinhuoltajalle naapurustossa?

Vierailija

No mistäs se sossu olisi voinut tietää sinun viettävän joulua porukoillasi?

Hyvä vain on kuulla, että noita avustuksia jaetaan muillekin kuin vain niille. jotka pysyttelevät työttömänä ja hankkivat kymmenen lasta valtion elätettäväksi.

Vierailija

Tuntuu että ihan summamutikassa jakavat. Tai varmaan aina samat monilapsiset perheet saa. Minulle, yhden lapsen yksinhuoltajalle ei ole irronut moista, vaikka olen joskus ihan pyytänytkin.

Vierailija

Jos kyseessä on SPR:n ja MLL:n lahjakortti, niin niitä ei ainakaan saa antaa eteenpäin. Tuli vaan mieleen, kun ne on just 70 euroa ja ruokakauppaan.

Vierailija

Jep, toimeentuloa kyllä haetaan, mutta ihan kaameaa saada joku 70 e, kyllä tästä nyt pitää vätystellä ympäriinsä. En kyllä yhtään hahmota sinun tapaasi elää.

Vierailija

Jos tiedät jonkun apua tarvitsevan, menette yhdessä kauppaan ja sinä annat lahjakortin kassalle henkkareiden kera? Hukkaan sitä ei kannata heittää jos koet ettet itse tarvitse sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on SPR:n ja MLL:n lahjakortti, niin niitä ei ainakaan saa antaa eteenpäin. Tuli vaan mieleen, kun ne on just 70 euroa ja ruokakauppaan.

Onko lahjakortissa nimi ja henkilöllisyys pitää todistaa kassalla???

Vierailija

Ostat sillä jonkun kivan joulukorin, johon vaikka lajitelma juustoja, muutamaa sorttia kalaa ja vaikka jotain kalliimpia leikkeleitä ja salaatteja joulupöytään, mitä ei normaalisti muuten raskisi ostaa ja lahjoitat tämän joulukorin sitten jollekin jota se voisi ilahduttaa. Näin siis, jos ei tätä korttia saa antaa suoraan eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko lahjakortissa nimi ja henkilöllisyys pitää todistaa kassalla???

On ja kyllä.

Vierailija

Me saimme hyvä joulumieli -keräyksestä viime vuonna lapsen ollessa vauva. Saimme neuvolan kautta. Olemme opiskelijoita. Nyt kun äitiysloma on loppu, tarve olisi paljon suurempi. Kumpa olisimme saaneet tänä vuonna :(

Vierailija

Outoa. Itse oon puilla paljailla. Hammashoitoon menee yli 300 euroa eikä siihen saa tukea.
Joudun ottamaan lisää velkaa että pärjään joulun yli.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat