Onko kolmekymppinen liian vanha alanvaihtoon?

Vierailija

Mitä mieltä olette? Mielestäni ei todellakaan eikä ihminen missään iässä. Mielestäni pitää tehdä siltä kuin itsestä tuntuu ja olla rohkea. Itse olen ajatellut lähteä koulun penkille ja ikää 31v. Valmistuisin ammattikorkeasta 35veenä. Jotkut ovat sanoneet että ei ole järkeä, ja että asuntolainan lyhentämisen kanssa tulee ongelmia jne. Ollaan kyllä laskettu että ongelmia ei tule ja "hätätapauksessa" lyhennys summaa voi pienentää. Ärsyttää negatiiviset ihmiset! :(

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

On ja ei.

Alaa voit vaihtaa, mutta töitä et uudelta alaltasi tule luultavasti saamaan kun nuoremmat kirmaavat jokapuolelta ohi ja työpaikkoihin.

Vierailija

Jos tarkoitus on valmistua sairaanhoitajaksi, niin ei ole. Muilla aloilla työllisyys on kuitenkin niin heikko, että ei kannata, jos jotain muuta hommaa on tarjolla.

Vierailija

Ei ole liian myöhäistä. Ihmiset, jotka uskaltavat, menestyvät. Ystäväni vaihtoi yli 50-vuotiaana ekonomista kokonaan toiselle alalle.

Vierailija

Vaihdoin alaa vähän alle nelikymppisenä ja olen nyt ollut uudella alall töissä viitisen vuotta. sain vakipaikan, jota olisi "alkuperäisellä" alallani ollut turha havitella, tyypillinen freelancer-ala oli kyseessä. ehdin olla työelämässä vielä reilut parikymmentä vuotta, joten ainakin minun kohdallani kannatti enkä ollut liian vanhakaan vaan ihan sopivan ikäinen. en sulje pois ajatusta että vaihtaisin vielä toisenkon kerran alaa.

Vierailija

Taittaa olla ohi ne ajat, kun ihminen selviää yhdellä tutkinnolla koko elämänsä (ellei ole hoitaja tai lääkäri).

Ja mitä tulee tähän "nuoret ajavat ohi" -ajatelmaan, niin yliopistolla on kyllä sen sortin sankareita nykyisin, että jos sama meno jatkuu työelämässä, niin 30+ ikä on vaan eduksi.

Juuri juttelin erään tohtoriksi opiskelevan kanssa, joka kertoi olevansa aivan ihmeissään alle kaksivitosten kanssa. Deadlinet on vitsejä, kurssivaatimuksissa pitäisi joustaa jatkuvasti, suorituksia ei tehdä ajoissa, koska pitää saada lomailla ja matkustella... Jos nämä ovat työmarkkinoilla jotain etuja, niin johan on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus on valmistua sairaanhoitajaksi, niin ei ole. Muilla aloilla työllisyys on kuitenkin niin heikko, että ei kannata, jos jotain muuta hommaa on tarjolla.

No ei aivan. Kätilöksi. Koulu alkaa keväällä.

Vierailija

Mun mielestä iällä ei ole mitään väliä jos löytyy ihmisestä tietyt ominaisuudet. Nykyään opiskelussa vaaditaan melko paljon Atk-taitoja ja paljon tehdään netissä, joten kaikille tuommoinen opiskelu ei sovi. Itse kun olen reilu kolmekymppinen niin uskoisin olevani kykenevä opiskelemaan samalla tavalla kuin nuoret nykypäivänä. m25

Vierailija

Ihan hyvä ikä opiskella. Opiskelu on paljon helpompaakin kolmikymppisenä kuin kaksikymppisenä. Pystyy keskittymään olennaiseen ja motivaatio on kohdallaan.

Vierailija

Mä olen vaihtanut ammattia 21- ja 35-vuotiaana eli nyt kolmas ammatti menossa. En usko että teen tätäkään loppuikääni, mutta aikaa näyttää...

Vierailija

Mua ihmetyttää nämä 25-35 -vuotiaat, jotka pitävät itseään "vanhana" opiskelemaan. Näitä keskustelunaloituksia on harva se viikko.

En ymmärrä, päiväkotiko jäi kesken?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat