Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi saada lihaa luitten ympärille, mutta miten?

Vierailija

Syön tavallista ruokaa isoja annoksia, lisäksi karkkia, pullaa, kakkua , keksejä. Paino ei vaan nouse. Luut törröttää ja rinnat muisto vain.

Kommentit (11)

Vierailija

Eli lihaa et halua, vaan läskiä?

Läskin saaminen luiden päälle on helppoa: ei muuta kun olutta tai makeita siidereitä, ehkä makeimpia liköörejä, uppopaistettuja herkkuja, sipsejä ja kermaleivoksia, liikunta minimiin.

Jos sitten halusitkin lihaa, niin liikuntaa pitää lisätä ja proteiinin lähteitä.

Vierailija

Syötkö säännöllisesti? Harrastatko liikuntaa? Runsas liikunta voi pitää painon alempana isoista kalorimääristä huolimatta.

Terveellä ihmisellä painon pitäisi kyllä nousta jos kuluttaa vähemmän kuin syö. Jotkut sairaudet, kuten kilpirauhasen liiketoiminta taas saa painon laskemaan, tai pysymään matalana vaikka yrittäisi lihoa.

Huolehdi, että saat ruuasta proteiinia ja rasvaa. Pelkkä hiilarin pupeltaminen ei ole hyvästä vaikka tavoitteena onkin painon nousu.

Vierailija

Liikun paljon, ehkä ruokavaliota pitää tarkistaa. Keliakia on, en tiedä, josko se on nyt epätasapainossa ja laihduttaa. Pitää tiukentaa dieettiä ennastaan eli tarkistaa paremmin ruokavalion sopivuus. Varmaan rasvoja pitää lisätä ruokavalioon myös.

ap

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170cm, 54 kg

Olet normaalipainoinen. Tuon kokoisena ei luut todellakaan törrötä. Miksi ihmeessä haluat lihota?

Painoindeksi on juuri ja juuri normaalipainoisen rajoissa, 18,6. Eli kyllä tuohon on varaa lihoa montakin kiloa. Varsinkin jos saisi lisää lihasmassaa. Pelkän rasvan kerääminen ei ole hyvä asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liikun paljon, ehkä ruokavaliota pitää tarkistaa. Keliakia on, en tiedä, josko se on nyt epätasapainossa ja laihduttaa. Pitää tiukentaa dieettiä ennastaan eli tarkistaa paremmin ruokavalion sopivuus. Varmaan rasvoja pitää lisätä ruokavalioon myös.

ap

Jos ohutsuolen pinta on kärsinyt keliakiasta johtuen, voi olla häiriötä ravintoaineiden imeytymisessä.

Vierailija

Mä pääsin just ja just normaalipainoiseksi vasta toisen raskauden jälkeen. Tosin se kyllä vaati raskausaikana 20 kilon keräämistä että niistä jotain jäi. Nyt bmi on 18,7, pahimmillaan se on ollut 15.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170cm, 54 kg

Olet normaalipainoinen. Tuon kokoisena ei luut todellakaan törrötä. Miksi ihmeessä haluat lihota?

Täällä toinen samanpainoinen ja -pituinen, ja kyllä muuten törröttää!
Ap, kannattaa syödä paljon pähkinöitä, lisätä ruokaan öljyä ja reilu kerros levitettä leipien päälle. Mulla on kanssa juuri lihotuskuuri menossa :D Tavoitteena olisi saada 10kg lisää kesään mennessä.

Oletko muuten aina ollut hoikka, vai oletko laihtunut lyhyellä aikaa? Veriarvot kannattaa tarkistaa, jos olet yhtäkkiä laihtunut. Itse olen ollut "aina" tämänpainoinen. Mulla on vain tosi nopea aineenvaihdunta ja syön liian vähän kulutukseen nähden. Syön kyllä usein, parin tunnin välein, mutta annokset tuppaavat jäämään liian pieniksi :/

Lkou

Minulla 173 cm pituutta ja 61 kg painoa. En ole malliltani pajunvitsa vaan harteikas ja tiimalasivartaloinen. Kyllä minulla rintakehässä luut pollottaa epäesteettisesti näkyvillä.. sanoin lantioluut edessä. Mieheni hellittelynimi minulle on akupunktioneula. :D :D olen vähän turhan luiseva hänen makuunsa, mutta silti hän rakastaa minua yhtä paljon kuin vielä 4 vuotta sitten 25 kg isompana. Nyt minun paino on ollut tämä reilut 2 vuotta eikä nouse/laske vaikka mitä tekisi. En ole anorektisen laiha vaan bmi on 21.. hyvä paino minulle, mutta luisevuus häiritsee ajoittain.

Ei kannata lisätä painoa herkuilla vaan terveellisellä ruokavaliolla siinä missä laihduttaessakin. Se on projektina yhtä hidasta kuin laihduttaminen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat