Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te hieman alle 40- vuotiaat ostatte vaatteenne?

Vierailija
06.12.2015 |

Kaipaan vinkkejä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin mistäkin. Ei ole mitään vakituista paikkaa. Ostan sieltä, mistä löytyy kukkarolle ja olemukseeni sopiva vaate. Olen ostanut vaatteita Prismasta ja Halpa-Hallista ja parista sikakalliista putiikista ja kaikista paikoista niiden väliltä. Tosin Henkkamaukan ja vastaavien huonolaatuisia kittanoita en nykyisin enää itselleni osta, se ikävaihe meni jo.

Hihii, Henkkamaukkaa haukkuvat yleensä läskit, joille ko. liikkeen vaatteet eivät mahdu. Laihduta sinäkin niin ei tarvitse haukkua!

Ohis

Henkkamaukan vaatteet on suurimmaksi osaksi huonolaatuisia ja minäkään en löydä sieltä vaatteita. Koosta se ei ole kiinni, vaan siitä, että vaatteet näytää halvoilta räteiltä ja on heti eka pesun jälkeen (tai jo ennen sitä) roskiskamaa.

Mä maksan mielelläni laadusta ja suosin luonnonkuituja. Niitä ei tahdo noista halpisliikkeistä löytää. Akryyliä en vaatekaappiini huoli. Hihii vaan sullekin. Henkkamaukkaa käyttää yleensä ne, joilla ei ole rahaa ostaa parempaa. Etköhän säkin ostaisi parempia, jos rahaa olisi?

On mullakin joitain henkkamaukan vaatteita, mutta vain muutama. Ostin saamallani lahjakortilla sieltä housut ja trikoopaidan kesäksi. Paita oli nukkainen jo ennen eka pesua. Housut on kestäneet pikkuisen paremmin. Ei ne toki paljoa maksaneet, mutta mä en tykkää Kertakäyttövaatteista.

Jos laittaa satasen tai pari lisää, saa kunnollisia vaatteita.

Kerro siis mistä ostat! Kaikki väittää välttelevänsä halpisketjuja ja ostavansa luonnonkuitua ja laatua, mutta kukaan ei sano suoraan mistä! 

Vierailija
22/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää vinkkejä? Onko jotain brittiläisiä tai saksalaisia nettikauppoja? Mie tarttisin siistiä  mutta lasten kanssa olemiseen soveltuvaa. Henkkamaukan trikoomekot ja leggingsit ovat tällä hetkellä perusasu, mutta olisi varaa ostaa jotain vähän särmikkäämpää ettei aina tarvitsisi kauppaan tai kaupungille mennessä nolostella.

Brittiläinen Monsoon on ihan ok. Joskus olen tilaillut S.Oliverilta, taitaa olla saksalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän alle 40, kun olen 39, mutta tässä jotain: Stockmann, Sokos, KappAhl, HM, Moda, Esprit, Halonen, merkkivaatteiden outletit ja urheiluliikkeet + niiden outletit, Partioaitasta myös ulkoiluun. Merkeistä arkivaatteina on paljon Noom ja s.Oliver merkeiltä.

HM luomupuuvilla on osoittautunut olevan ihan yhtä hyvälaatuista kuin kalliimpien merkkien ja kauppojen luomupuuvilla. Tekokuituriepuja ei ole pakko ostaa, jos haluaa käyttää halvempia vaatteita enemmän kuin pari kertaa.

Vierailija
24/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan Booztilta , Cosilta ja Perfectly Basicsilta. 39 v.

Vierailija
25/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ( parempaa seppälää ) , dressman , tokmanni, prisma, ratsula

Vierailija
26/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa 90 % on vastauksia tyyliin ostelen ihan laidasta laitaan, joskus öö, äää ja åååå -halpaketjujen tuotteita, mutta enimmäkseen laadukkaita, ajattomia, tyylikkäitä, ekologisia ja eettisiä vaatteita kaupoista tai merkeiltä, joita en nyt tässä välitä mainita.

27/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan vinkkejä.

Itse enimmäkseen ostan h'm, mutta mistä hyvän tarjouksen löytää, ei kaupalla niin väliä. Henkka maukalta löysin hyviä ja edullisia äitiysvaatteita 😀

Vierailija
28/34 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän tosi harvoin kaupoista mitään kivaa, mutta silloin kun on pakko saada jotain perusvaatetta, tilaan Ellokselta tai Zalandosta tai haen jostain Lindexiltä, Kapp Ahlista, Sokokselta, Stokkalta, H&M:ltä tai Cubukselta. Enemmän kuin ostopaikka vaatteen hyvyyteen vaikuttaa materiaali, väri ja malli. Mun mielestä jostain ns. paremmasta liikkeestä ostettu muodoton tekokuiturätti on aivan yhtä kamala vaate kuin H&M:ltä ostettu. Kaupoissa on kyllä usein uskomattoman värisiä ja mallisia tekeleitä, siksi on vaan helpompi tilata netistä, kun siellä on enemmän valikoimaa.

Vierailija
29/34 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin mistäkin. Ei ole mitään vakituista paikkaa. Ostan sieltä, mistä löytyy kukkarolle ja olemukseeni sopiva vaate. Olen ostanut vaatteita Prismasta ja Halpa-Hallista ja parista sikakalliista putiikista ja kaikista paikoista niiden väliltä. Tosin Henkkamaukan ja vastaavien huonolaatuisia kittanoita en nykyisin enää itselleni osta, se ikävaihe meni jo.

Hihii, Henkkamaukkaa haukkuvat yleensä läskit, joille ko. liikkeen vaatteet eivät mahdu. Laihduta sinäkin niin ei tarvitse haukkua!

Ohis

Henkkamaukan vaatteet on suurimmaksi osaksi huonolaatuisia ja minäkään en löydä sieltä vaatteita. Koosta se ei ole kiinni, vaan siitä, että vaatteet näytää halvoilta räteiltä ja on heti eka pesun jälkeen (tai jo ennen sitä) roskiskamaa.

Mä maksan mielelläni laadusta ja suosin luonnonkuituja. Niitä ei tahdo noista halpisliikkeistä löytää. Akryyliä en vaatekaappiini huoli. Hihii vaan sullekin. Henkkamaukkaa käyttää yleensä ne, joilla ei ole rahaa ostaa parempaa. Etköhän säkin ostaisi parempia, jos rahaa olisi?

On mullakin joitain henkkamaukan vaatteita, mutta vain muutama. Ostin saamallani lahjakortilla sieltä housut ja trikoopaidan kesäksi. Paita oli nukkainen jo ennen eka pesua. Housut on kestäneet pikkuisen paremmin. Ei ne toki paljoa maksaneet, mutta mä en tykkää Kertakäyttövaatteista.

Jos laittaa satasen tai pari lisää, saa kunnollisia vaatteita.

Kerro siis mistä ostat! Kaikki väittää välttelevänsä halpisketjuja ja ostavansa luonnonkuitua ja laatua, mutta kukaan ei sano suoraan mistä! 

Mulla on tosi paljon neuleita Peter Hahnilta. Ja osa on Peter Hahnin omia ja osa muita merkkejä, joita sieltä löytyy myös. Moni väittää niitä tätivaatteiksi, mutta ihan yhtä nuorekkaita neuleita siellä on kuin halpisliikkeissäkin. Laatu on ensiluokkainen. Nuo kestävät vuosikausia ja saa vielä kyllästyttyään laittaa kiertoon ihan uudeveroisina. Tulee ajan kanssa paljon halvemmaksi, kuin halpisvaatteet. Mun vanhimmat neuleet tuolta on jo 4-5 vuotta vanhoja, paljon pidettyjä ja edelleen ihan saman näköisiä kuin uutena.

Mulla on myös luonnonkuituisia neuleita mm Noa Noalta, Masailta, Gudrunilta ja Bon'a'Partelta - ja noissakin laatu on tosi hyvä, jokin täytyy sanoa, että Peter Hahnilta tilatut voittavat laadussa kaikki muut, mitä mulla on on.

Mulla on myös jonkin verran halvempia sekoiteneuleita. Niissä merkkejä on mm Cream, Zoulmate ja Pulz. Mä en asu Suomessa, mutta kai sielläkin on ihan vaatekauppoja, siis muitakin kuin halpisketjujen liikkeitä? Niissähän myydään sitten ihan kunnollisia vaatteita. Toki laatu voi noissa vaihdella jonkin verran.

Kaikilta noilta mainituilta merkeiltä mulla on myös trikoita ja muita vaatteita. Hyvin on kestäneet pesusta pesuun. Ja osa noista mun käyttämistä merkeistä on ihan kohtuuhintaisia eli ei ne mitään kauheen kalliita ole. Vaatekaapista löytyy myös Espritin, Max Maran, Filippa Kn, Sandin jne vaatteita. Mä yleensä katson materiaalit ja vielä hypistelen kangasta (jos en sitten tilaa netistä, jolloin täytyy luottaa tuotetietoihin). Hyvin olen onnistunut ja todella harvoin olen pettynyt ostoksiini.

Jos mun pitäis yksi takuuvarma laadukas vaatemerkki tähän laittaa, niin se olis ehdottomasti Peter Hahn. Mun kokemuksen perusteella voi melkeen sanoa, että kestävät äidiltä tyttärelle.

Vierailija
30/34 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut zara/mango; villatakit, neuletakit cos. Trikoopaidat ja alusvaatteet lindex; viskoosi-, silkki-, pellavapaidat sieltä täältä. Niitä löytyy mangosta, cosilta, seppälästä, lindexiltä, jopa vero modasta, vaikka vila/vero moda lyyvätkin suurimmaksi osaksi akryyliä ja polyesteriä.

Vierailija
31/34 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää vinkkejä? Onko jotain brittiläisiä tai saksalaisia nettikauppoja? Mie tarttisin siistiä  mutta lasten kanssa olemiseen soveltuvaa. Henkkamaukan trikoomekot ja leggingsit ovat tällä hetkellä perusasu, mutta olisi varaa ostaa jotain vähän särmikkäämpää ettei aina tarvitsisi kauppaan tai kaupungille mennessä nolostella.

Yoox.com

Kannattaa sitten ehkä vilkaista.

Sieltä voi tehdä löytöjä, aleja usein.

Vierailija
32/34 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

COS:in vaatteet rumia,  ei mitään muotoa vaan yksikertaisia telttoja, joissa ei nainen pääse oikeuksiin. Jollekin muodottomalla kakkosneloselle sopivat varmaan kun peittävät niin hyvin.

Vierailija
33/34 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorit, Prisma, Citymarket, Lidl. En mä jaksa käydä tavallisissa vaatekaupoissa, kun en löydä niistä mitään.

Vierailija
34/34 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon läski ja osa vaatteista (ihan normimitoituksen puolella) on liian suuria. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä