Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö itse (ainakin melkein kokonaan) remontin..?

Vierailija

Kylpyhuone/wc remontin jos et ois ikinä aikaisemmin mitään remonteeranut?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vesieristeen laittajalla tulee olla sertifikaatti... Samoin et voi kuitenkaan tehdä itse kuitenkaan putkitöitä.

Voit ehkä osittain purkaa ja viimeistellä. Koko remppaa et voi itse tehdä. 

Vierailija

Joo näin mäki aattelin et ns tärkeemmät kannattaa teettää ammatilaisella. Jos pääsis edes vähän halvemmalla jos purkaa itse :) wchän voi tehdä sit laatoitukset yms varmaan ite (eikai sinne tarvi vesieristeitä?) kun sielä on pelkkä pönttö ja allas.

Vierailija

Ammattilainen ei kauaa laatoita, ja laatat tulee ainakin niin kuin pitää.

Itse en tuossa säästäisi, keittiö ja kylppäri on asunnon kalleimmat huoneet.

eipakollinen

Käsittääkseni nykysäädösten mukaan märkätiloihin laitetaan vesieristys. Kuivakaivo olisi myös hyvä. Eli sinne minne menee lavuaarin vedet -> lattiakaivo.

Vierailija

No pitää nyt tutkia vielä enemmän, ei oo vielä ajankohtainen. Kohta kuitenkin. Purkauksessahan ainakin säästää. 

Mitäköhän se maksais wc remppaaminen ja kh huoneen muuttaminen ph?

Vierailija

No en todellakaan tekisi, enkä varsinkaan, kun ollaan jotain elämässämme remonteerattukin. Kylppäri/wc on niitä vihon viimeisiä asioita, joihin osaamattomana koskisin: Vesi- ja viemäriputkia, niiden liitoksia, vesieristeitä ja sähköjä. Ei, ei, ei...

Vierailija

En tekisi koska minulta puuttuu koulutus, osaaminen ja harrastuneisuus siihen. En oikein ole koskaan ymmärtänyt miksi niinkin moni kokee jonain kunnia-asiana tehdä varsinkin remppahommia itse, ilman käsitystä mitä niihin kuuluu. Ikään kuin kuuluisi yleissivistykseen tietää LVI-asioista hölkäsen pöläystä tai tuntea erilaisten materiaalien käyttäytyminen ja osata käyttää erilaisia koneita ja laitteita :D Itse jätän suosiolla kaiken remppaamisen sen alan ammattilaisille.

Vierailija

Onko kyseessä omakotitalo, rivari vai kerrostalo? Taloyhtiössä on paljon tarkempaa, että vesieristeet ja putkityöt hoitaa ammattilainen. En usko, että saisit edes lupaa tehdä remonttia itse.

Vierailija

Okt:ssa ainoa mihin on pakko olla luvat kunnossa on sähkötyöt. Ja kyllä...olemme tehneet kaiken muun paitsi takan muurauksen itse.

Vierailija

Ei kannata missään nimessä itse tehdä, koska vastuukysymykset painavat paljon. Jos asut omakotitalossa, ei mikään estä itse tekemästä, mutta jos teet virheen, ei vakuutus korvaa mahdollisisa korjauksia tai vesivahinkoja lainkaan jos olet ei-ammattilaisena/pätevänä tehnyt.

Taloyhtiössä taas itse tekeminen ei ole sallittua maalausta ja tapetointia lukuunottamatta. Muista töistä täytyy anoa lupa, ja tuskin lupaa heruu osakkaalle jolla ei ole esim. vesieriste tai märkätilapätevyyttä itseremontointiin.

Vierailija

En todellakaan. Palaneen lampun vaihdan, muut "remonttihommat" ulkoistan miehille (tutuille tai ihan ammattilaisille)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Okt:ssa ainoa mihin on pakko olla luvat kunnossa on sähkötyöt. Ja kyllä...olemme tehneet kaiken muun paitsi takan muurauksen itse.

Ei pidä paikkaansa. Kerrothan myös talonne tulevalle ostajalle, että tää on meidän oma pikku askarteluprojekti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tuossa tapauksessa jos olisin täysin kokematon.

Olemme rakentaneet itse 2 taloa joten ei olisi ongelma

"Kylpyhuone/wc remontin jos et ois ikinä aikaisemmin mitään remonteeranut"

???

Vierailija

Meillä oli ammattilaiset tekemässä saunan ja pesuhuoneet sekä tekemässä sähköt. Muuten kyllä olemme rempanneet ja rakentaneet paljon itse. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat