Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö itse (ainakin melkein kokonaan) remontin..?

Vierailija
06.12.2015 |

Kylpyhuone/wc remontin jos et ois ikinä aikaisemmin mitään remonteeranut?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesieristeen laittajalla tulee olla sertifikaatti... Samoin et voi kuitenkaan tehdä itse kuitenkaan putkitöitä.

Voit ehkä osittain purkaa ja viimeistellä. Koko remppaa et voi itse tehdä. 

Vierailija
2/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin mäki aattelin et ns tärkeemmät kannattaa teettää ammatilaisella. Jos pääsis edes vähän halvemmalla jos purkaa itse :) wchän voi tehdä sit laatoitukset yms varmaan ite (eikai sinne tarvi vesieristeitä?) kun sielä on pelkkä pönttö ja allas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen ei kauaa laatoita, ja laatat tulee ainakin niin kuin pitää.

Itse en tuossa säästäisi, keittiö ja kylppäri on asunnon kalleimmat huoneet.

Vierailija
4/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuossa tapauksessa jos olisin täysin kokematon.

Olemme rakentaneet itse 2 taloa joten ei olisi ongelma

Vierailija
5/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni nykysäädösten mukaan märkätiloihin laitetaan vesieristys. Kuivakaivo olisi myös hyvä. Eli sinne minne menee lavuaarin vedet -> lattiakaivo.

Vierailija
6/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää nyt tutkia vielä enemmän, ei oo vielä ajankohtainen. Kohta kuitenkin. Purkauksessahan ainakin säästää. 

Mitäköhän se maksais wc remppaaminen ja kh huoneen muuttaminen ph?

Vierailija
7/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tekisi, enkä varsinkaan, kun ollaan jotain elämässämme remonteerattukin. Kylppäri/wc on niitä vihon viimeisiä asioita, joihin osaamattomana koskisin: Vesi- ja viemäriputkia, niiden liitoksia, vesieristeitä ja sähköjä. Ei, ei, ei...

Vierailija
8/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi koska minulta puuttuu koulutus, osaaminen ja harrastuneisuus siihen. En oikein ole koskaan ymmärtänyt miksi niinkin moni kokee jonain kunnia-asiana tehdä varsinkin remppahommia itse, ilman käsitystä mitä niihin kuuluu. Ikään kuin kuuluisi yleissivistykseen tietää LVI-asioista hölkäsen pöläystä tai tuntea erilaisten materiaalien käyttäytyminen ja osata käyttää erilaisia koneita ja laitteita :D Itse jätän suosiolla kaiken remppaamisen sen alan ammattilaisille.

Vierailija
9/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä omakotitalo, rivari vai kerrostalo? Taloyhtiössä on paljon tarkempaa, että vesieristeet ja putkityöt hoitaa ammattilainen. En usko, että saisit edes lupaa tehdä remonttia itse.

Vierailija
10/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt:ssa ainoa mihin on pakko olla luvat kunnossa on sähkötyöt. Ja kyllä...olemme tehneet kaiken muun paitsi takan muurauksen itse.

Vierailija
11/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään nimessä itse tehdä, koska vastuukysymykset painavat paljon. Jos asut omakotitalossa, ei mikään estä itse tekemästä, mutta jos teet virheen, ei vakuutus korvaa mahdollisisa korjauksia tai vesivahinkoja lainkaan jos olet ei-ammattilaisena/pätevänä tehnyt.

Taloyhtiössä taas itse tekeminen ei ole sallittua maalausta ja tapetointia lukuunottamatta. Muista töistä täytyy anoa lupa, ja tuskin lupaa heruu osakkaalle jolla ei ole esim. vesieriste tai märkätilapätevyyttä itseremontointiin.

Vierailija
12/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Palaneen lampun vaihdan, muut "remonttihommat" ulkoistan miehille (tutuille tai ihan ammattilaisille)

Vierailija
13/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okt:ssa ainoa mihin on pakko olla luvat kunnossa on sähkötyöt. Ja kyllä...olemme tehneet kaiken muun paitsi takan muurauksen itse.

Ei pidä paikkaansa. Kerrothan myös talonne tulevalle ostajalle, että tää on meidän oma pikku askarteluprojekti?

Vierailija
14/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuossa tapauksessa jos olisin täysin kokematon.

Olemme rakentaneet itse 2 taloa joten ei olisi ongelma

"Kylpyhuone/wc remontin jos et ois ikinä aikaisemmin mitään remonteeranut"

???

Vierailija
15/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ammattilaiset tekemässä saunan ja pesuhuoneet sekä tekemässä sähköt. Muuten kyllä olemme rempanneet ja rakentaneet paljon itse. 

Vierailija
16/16 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kerrothan myös talonne tulevalle ostajalle, että tää on meidän oma pikku askarteluprojekti?

Toki. Mutta jos me nyt asutaan tässä ensin seuraavat 30 vuotta... niin veikkaan että seuraava omistaja jokatapuksessa laittaa kaiken uusiksi....

Itsekin ostettiin tämä 25 vuotta vanhan rempan jäljiltä...ei ollut tarkoituskaan ostaa kuin aihio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi