Miksi suomalaiset eivät uskalla soittaa poliiseja?

Seuraa 
Liittynyt5.12.2015

Asun kerrostalon 2. kerroksessa ja 4. kerroksen amispojalla on bileet. Minun asuntoon kuuluu, kun tiputtelevat lattialle jotain tavaroita. Voin vain kuvitella millainen rymyäminen ja musiikin pauhu kuuluu esim. seinänaapureille. Silti kukaan naapureista (ovat selvästi kotona) ei ole soittanut poliiseja. Tuollaiset bileet väkisinkin häiritsee tähän aikaan yöstä, joten eivät vain uskalla soittaa. Miksi suomalaiset ovat niin "persereiättömiä"? Soittaisin itse poliisit, mutta vituttaa, kun MINUN pitää aina hoitaa tällaiset asiat.

Kommentit (9)

traskausfetissimies
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Suomessa on sellainen kulttuuri. Ylipäätään emme halua puuttua muiden asioihin. Mieluummin kärvistellään kuin sanotaan häirikölle, että voisitko pitää pääsi kiinni. 

Suomessa virkavalta nauttii myös jokseenkin poikkeuksellista arvostusta etenkin aikuisten taholta. Ehkei kaikki tohdi häiritä poliisia moisilla asioilla. 

Bautismo de Fuego
Seuraa 
Liittynyt11.9.2015

HaTut kirjoitti:
Asun kerrostalon 2. kerroksessa ja 4. kerroksen amispojalla on bileet. Minun asuntoon kuuluu, kun tiputtelevat lattialle jotain tavaroita. Voin vain kuvitella millainen rymyäminen ja musiikin pauhu kuuluu esim. seinänaapureille. Silti kukaan naapureista (ovat selvästi kotona) ei ole soittanut poliiseja. Tuollaiset bileet väkisinkin häiritsee tähän aikaan yöstä, joten eivät vain uskalla soittaa. Miksi suomalaiset ovat niin "persereiättömiä"? Soittaisin itse poliisit, mutta vituttaa, kun MINUN pitää aina hoitaa tällaiset asiat.

Ehkä naapurit ovat mukana bileissä? Ehkä sinutkin olisi kutsuttu, jos et olisi tuollainen sitruunan niellyt kyylä?

Si vis pacem, para bellum

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

No itse en välttämättä soittaisi tuolla tilanteessa poliiseja jos bileet eivät ole mitään jokaviikkoisia. En tosin häiriinny kovin pienestä mutta soittakoot sitten se, jota häiritsee.

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

ihanaanaa
Seuraa 
Liittynyt5.12.2015

Ei kaikkia meteli häiritse. Ehkä osa on jopa bileissä mukana.

Meillä kävi pari kesää sitten niin, että poliisit tuli kolmen aikaan sanomaan, että nyt loppu bilettäminen naapurit valittaneet. Sitten ruvettiin yhdessä tuumin miettimään, että kun kaikki ollaan siellä, niin kuka soitti? 12 asunnon rivarista 10 oli paikalla, kaksi mökillä. Eikä muita naapureita sadan metrin läheisyydessä.

Se meteli oli varmasti kantoi pitkällekin, mutta volymia pienemmälle poliisien pyynnöstä, saatiin juhlia loppuyö keskeytyksittä.

Vierailija

Bautismo de Fuego kirjoitti:
HaTut kirjoitti:
Ai sinusta on ihan OK meluta yöllä?

Kyllä.

Me elämme 24/7 yhteiskunnassa ja vain jotkut ajastaan jälkeen jääneet dementoituneet mummot kieltävät tämän. Käytte varmaan kirkossakin joka sunnuntai? Hitto miten taantumuksellista porukkaa täällä!

Vierailija

No mä soitin kerran hätäkeskukseen, kun kadulla hortoili useamman tunnin ajan sellainen vähän eksyneen oloinen vanhus.

Poliisit tuli (näin hyvin, asuttiin korkealla kadun varrella) ja pysäytti ihan väärän tyypin kadun toiselta puolelta. Jatkoivat matkaansa, ja se vanhus jäi sinne toiselle puolelle tietä...

En varmana soita hätäkeskukseen enää mistään ns. pikkuasiasta.

Vierailija

Mä en ole koskaan soittanut kenenkään bileistä hätäkeskukseen. Jos ei jokaviikkoista tai -päiväistä ole metelöinti, niin eipä ole minulle ongelma vetää peittoa tiukemmin korville ja nukkua siitä huolimatta, että jotkut toiset pitävät hauskaa. Ylipäänsä pidän vähän säälittävänä - ja niin pitää muuten joku jossain (hyvä lähde :D) haastateltu polisikin - sitä, että ekana soitetaan virkavalta paikalla eikä edes yritetä hoitaa asiaa itse. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat