Voiko mies olla kätilö

Vierailija

Tuli mieleen semmoinen asia, joka on siis ihan vain oma mielipiteeni: Minun mielestäni kätilöksi pitäisi päästä vain naisen ja vieläpä synnyttäneen naisen. Kukaan muu ei voi ymmärtää asia kokonaisvaltaisesti.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Saisi olla enemmänkin. Keltään en ole saanut niin törkeää kohtelua sairaalassa koko raskausaikana, kun kätilöiltä, joilla itsellään lapsia. Pariin otteeseen olen kuullut ihan suoraan, kuinka he hoitivat hommat paremmin ollessaan itse synnyttämässä.

Vierailija

Voi olla ja onkin. Tuolla logiikalla ei voi olla miesgynejä eikä miehiä yleislääkäreinä, koska joutuvat joskus tekemään sisätutkimuksia. Ja lääkis on myös pannassa miehiltä kun kandiaikoina pitää käydä tutustumassa lääkärin työhön naistentautien ja synnytysten osastoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi olla ja onkin. Tuolla logiikalla ei voi olla miesgynejä eikä miehiä yleislääkäreinä, koska joutuvat joskus tekemään sisätutkimuksia. Ja lääkis on myös pannassa miehiltä kun kandiaikoina pitää käydä tutustumassa lääkärin työhön naistentautien ja synnytysten osastoilla.

Ihan samalla tavalla naisetkin tutustuu urologiaan ja yleisimpiin miestenvaivoihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla naisetkin tutustuu urologiaan ja yleisimpiin miestenvaivoihin.

Kyllä vain. En jaksanut litaniaa jatkaa kun oletin että pointti tuli selväksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saisi olla enemmänkin. Keltään en ole saanut niin törkeää kohtelua sairaalassa koko raskausaikana, kun kätilöiltä, joilla itsellään lapsia. Pariin otteeseen olen kuullut ihan suoraan, kuinka he hoitivat hommat paremmin ollessaan itse synnyttämässä.

Sama homma. Mieskätilöä mun kohdalle ei ole sattunut, mutta mukavimpia ovat olleet lapsettomat kätilöt.

Vierailija

Tällä logiikalla vain syövän sairastaneet voivat hoitaa syöpäsairaita, sillä onhan syöpä niin kokonaisvaltaisesti vaikuttava asia. Myöskään päihdetyössä ei saa olla muita kuin entisiä päihteidenkäyttäjiä jne.

Vierailija

Tällä logiikalla meillä ei ole tai olisi hyvin pieni joukko kirurgeja, tai syöpälääkäreitä...

Mutta voin lohduttaa: suurimmalla osalla alalle opiskelevista on lapsia tai he hankkivat niitä kesken opintojen.

T. Kätilöksi opiskeleva

Vierailija

Lääkäri tutkii. Kätilö taas on mukana koko naisen järisyttävimmän tapahtuman, synnytyksen ajan. Vain synnyttänyt nainen voi ymmärtää sen kivun ja huolen ja onnen ja elämyksen. Kuten jo sanoin, tämä on vain oma mielipiteeni. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lääkäri tutkii. Kätilö taas on mukana koko naisen järisyttävimmän tapahtuman, synnytyksen ajan. Vain synnyttänyt nainen voi ymmärtää sen kivun ja huolen ja onnen ja elämyksen. Kuten jo sanoin, tämä on vain oma mielipiteeni. ap

Hah, meinaatko että kaikki synnyttäneet ajattelevat niin? Miettipäs tätäkin palstaa. Toisten kipua vähätellään kun eihän se nyt vaan voinut sattua kun ei itseäkään jne. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat