Puoliso salailee yhteisten tuttujen asioita - tyhmät kysymykset!?

Vierailija

Siis yhtäkkiä näin pe-iltana puoliso lukee tekstiviestiä ja esittää jotenkin oudosti muotoillun kysymyksen as.oy-lakeihin kysyen.
Selvästi siihen odotetaan vastausta "kyllä" tai "ei", mutta kun se koko kysymys on niin omituinen, ettei siihen OLE vastausta kyllä tai ei.

Tietysti kysyn että "kuka tätä kysyy", jotta pystyisin jotenkin asettautumaan samalle aaltopituudelle ja hahmottamaan mistä päästä asiaa kannattaa lähteä purkamaan, etenkin jos tekstiviestitasolla ollaan.
(Minä siis meillä tiedän näistä asioista paljonkin, mies ei juurikaan, joten typerää että kysyttiin vain mieheltä.)

No, sitten tulee että vastaus mieheltä että ei sitä saa kertoa, ko. henkilö ei halua!

Noh, satun tietämään, että mies ennenkin on jättänyt mulle kertomatta jotain asioita mitä "normaalisti" jaetaan puolisoiden kesken jos ollaan parhaita kavereita... ja olen kuullut sitten muualta että vaikka mitkä puolitutut tietää kaikki jo kaikki nää asiat jostain yhteisistä puolitutuista ja tienneet ne vuosikausia, paitsi minä... Koska mieheni RAKASTAA pitää jotain pikkusalaisuuksia itsellään.

Mun mielestä omituista käytöstä - en mä voi vastata ensinnä tuommoiseen kysymykseen joo tai ei. Jostain yhteisestä tutusta siinä muka oli kyse? (Silti voi olla joku ihan random miehen työtuttu jota mä en muistaisi edes tavanneeni... toisaalta jos olisi joku yhteinen tuttu, niin ehkä PIKKAISEN auttaisi vastauksen muotoilussa, jos tietäisin ylipäänsä mikä on ihmisen lähtötaso...)

Mies kävi ulkona salaa soittamassa ja tuli takaisin eikä edelleen voinut sanoa kuka se oli
Minä vähän ihmettelin jo asiaa aika tuohtuneena, kun selvästi oli kyse siitä että joku yhteinen kaveri halusi salailla asiaa nimenomaan minulta.

Sitten mies taas lähti ulos soittamaan ja yhtäkkiä vaan HÄVISI! Siis lähti johonkin, auto pois pihasta... (oli vielä juonut vähän jotain).

Sitten tuli jonkin ajan päästä takaisin, ei ole puhunut sanaakaan.

Siis kenellä tässä on outoa käytöstä - olenko minä vain yliutelias vai miksi tuntuu että joku asia tässä on taas tosi outo?

(joo mieheni on kyllä outo myös, rakastaa asioiden salailua, on myös semmoinen pikku-alkoholisti ja myös masentunut n. 30% ajasta sohvalla makaaja...olleessaan oma itsensä oikein mukava ja ihana ihminen...nyt taas tuntuu olevan kääntymässä sinne pimeällä puolelle...)

Kommentit (7)

Vierailija

No jos ei ole elämänhallinta täysin kunnossa (saamattomuus, liika tissuttelu), niin tuollaisilla pienillä asioilla - tässä tiedon panttauksella - saa harhaista hallinnan ja tärkeyden tunnetta.
Siis onhan se hassua, että ei kysymykseen ei saa taustaselvitsytä, joka helpoittaisi vastauksen antamista. Varsinkin, jos kyse on jostakin as oy asiasta, en ymmärrä mitä salattavaa on. Kyse ei ole kuitenkaan mistään "Bestis-Peralla on eturauhasongelmia, eikä tahdo jutun leviävän" jutusta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole elämänhallinta täysin kunnossa (saamattomuus, liika tissuttelu), niin tuollaisilla pienillä asioilla - tässä tiedon panttauksella - saa harhaista hallinnan ja tärkeyden tunnetta.
Siis onhan se hassua, että ei kysymykseen ei saa taustaselvitsytä, joka helpoittaisi vastauksen antamista. Varsinkin, jos kyse on jostakin as oy asiasta, en ymmärrä mitä salattavaa on. Kyse ei ole kuitenkaan mistään "Bestis-Peralla on eturauhasongelmia, eikä tahdo jutun leviävän" jutusta?

NiinPÄ - kiitos, tässähän se tuli mitä en ite osannut sanoa ja mikä tässä häiritsi:

"pienillä asioilla - tässä tiedon panttauksella - saa harhaista hallinnan ja tärkeyden tunnetta."

Eli taas alitajunnasta nousee "vatsanpohja"tunne että taas kehitellään jotain erikoista...

Tässä siis SAATTAA olla kyse siitä, että joku yhteinen tuttu (mahd. minulle vain puolituttu), eli voi olla yhtä hyvin vaikka anoppi tai joku miehen muu kaukaisempi sukulainen, tai sitten joku työtuttu minkä itse olen vain etäisesti joskus 30sek. tavannut ja tuskin muistaisin, olisi ostamassa asuntoa...

Ja siksi kyselee moisia.

1) jos se olisi joku enemmän tuttu (tai sukulainen), loukkaantuisin koska asiaa ei voisi minulle kertoa & ihmettelisin miten ne LUULEE että mieheni tietäisi ko. asian koska heidän pitäisi kyllä tuntea ja tajuta että se tieto on minulla

2) jos se olisi joku hänen työtuttu tms. joita en ikinä näe enä varsinaisesti tunne, niin mitä väliä sillä on olisiko sanonutkin että "Repe" töistä kysyy... (koska itse olen kertonut vastaavia asioita, kaikki jakanut hänen kanssaan tutuista ja puolitutuista, kuten ihan parhaan ystävän kanssa... niin jotenkin niin LOUKKAAVAA että minut suljetaan heti ulkopuolelle kun ei ole edes kyse tosiaan mistään intiimijutusta)
3) jos nyt olisi vaan halunnut asiaan ns. yleisen tason vastauksen, niin oisko se ollut niin vaikeaa hänen alun perin kysyä vain että "yksi tyyppi töistä kysyy näin....." oliko ihan PAKKO aloittaa jotenkin niin salaperäisesti?!

Eli taas tullaan tuohon että ukko vaan tuntee itsensä tärkeäsi kun saa pimittää multa jotain. Milloin se on piilopullo, milloin sitten jotain muuta. :( Taitaa olla pettäjän vikaa mutta jos ei viitsi oikeasti pettää fyysisesti niin aina se jonkin keinon keksii, olkoon sitten alko tai muuta henkistä.

ap

Vierailija

Voisiko hänella olla suhde? Selvittelee tälle tyttöystävälleen jotain?
Tai jos on miehen sukulainen, niin ehkä on jokin häpeällinen asia tyyliin sukulaisen rahat loppu ja ei halua yhtiövelkaa tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisiko hänella olla suhde? Selvittelee tälle tyttöystävälleen jotain?
Tai jos on miehen sukulainen, niin ehkä on jokin häpeällinen asia tyyliin sukulaisen rahat loppu ja ei halua yhtiövelkaa tms.

Hmm.. jotenkin tuntuu että JOS sillä olisi suhde (en tiedä missä välissä), se ei kysyisi siihen liittyen tällaista. Tai silloin tosiaan ilmaisisi sen "yx tuttu töistä".

Ei liittynyt sellaiseen asiaan kuin yhtiövelka tms. eli ei mihinkään raha-asiosisa  häpeälliseen.

Käsitin että ihan vain siihen, että joku on EHKÄ ostamassa asuntoa. (Tosin en tiedä liittyisikö siihen mahdollisesti joku avo/avioeroasia, jos noin salaista, mutta en keksi ketään yhteisistä tutuista että missä kohtaa se olisi oikeasti jotenkin "noloa" tms., eli kaikki ketkä tuollaista olisi JOTENKIN voinut kysyä, on jo eronneita / vain jossain löyhähkössä avosuhteessa tms.)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat