Kaverisynttäreillä pukukoodi
Lapseni toi kotiin synttärikutsun, johon oli kirjattu pukukoodiksi Disney Princess -mekko. Jotenkin en nyt pääse yli tästä. Onko tää jotenkin normaalia? Meidän tytöllä on kyllä joskus ollut sellainen, mutta oli jäänyt pieneksi. Ostaisitteko itse mekon synttäreitä varten, jotta lapsen olisi mukava mennä synttäreille?
Kommentit (33)
Eli siis ainoa tapa järjestää lasten synttärit on se, ettei esitä mitään toiveita, jottei kukaan vedä herneitä nenään? Jos lapsi haluaisi, että jokainen pukeutuu tietyllä teemalla niin pitää vain todeta, että "ei se käy, voi olla, että jonkun perheessä on joku syy, ettei näin haluta tehdä. Jotta kukaan ei pahoita mieltään, niin jokainen voi tulla niin kuin haluaa. Kunhan vaatteet on päällä". Näin saadaan taas yksi ongelma vähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
No just. Kyllä on mennyt materialistiseksi tämä touhu...hirvittää jo ajatella että mikähän on meininki sitten kun omat lapset on koululaisia. En jaksa kyllä uskoa, että kaikilla muillakaan on Disneyn mekkoa. Ensin kysyisin mitä lapsi itse haluaa. Jos haluaa itse tuon prinsessamekon niin ehkä sitten ostaisin jonkunlaisen. Mutta tässä tapauksessa en kyllä panostaisi lahjaan montaakaan euroa.
Tämä lainaus on kuin omien vanhempieni suusta. Hekin aina sanoivat, että "tuskin siellä kaiilal muillakaan on teeman x mukaista asua". No joka kerta kuitenkin oli. Suurin osa tämän keskustelun teksteistä on kuin omien vanhempieni suusta.
T: se lapsena häpeää tuntenut.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ainoa tapa järjestää lasten synttärit on se, ettei esitä mitään toiveita, jottei kukaan vedä herneitä nenään? Jos lapsi haluaisi, että jokainen pukeutuu tietyllä teemalla niin pitää vain todeta, että "ei se käy, voi olla, että jonkun perheessä on joku syy, ettei näin haluta tehdä. Jotta kukaan ei pahoita mieltään, niin jokainen voi tulla niin kuin haluaa. Kunhan vaatteet on päällä". Näin saadaan taas yksi ongelma vähemmäksi.
Teemasynttärit on ihan eri asia kuin pukukoodi. Eihän pukukoodia yleensäkään ilmoiteta ellei ole etikettiä tai jotain muuta ohjeistoa rajoittamassa pukeutumista. Siis esim. vuosijuhlissa, häissä tai tai tohtorikaronkassa, lasten synttärit on aika kaukana mistään tuollaisesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just. Kyllä on mennyt materialistiseksi tämä touhu...hirvittää jo ajatella että mikähän on meininki sitten kun omat lapset on koululaisia. En jaksa kyllä uskoa, että kaikilla muillakaan on Disneyn mekkoa. Ensin kysyisin mitä lapsi itse haluaa. Jos haluaa itse tuon prinsessamekon niin ehkä sitten ostaisin jonkunlaisen. Mutta tässä tapauksessa en kyllä panostaisi lahjaan montaakaan euroa.
Tämä lainaus on kuin omien vanhempieni suusta. Hekin aina sanoivat, että "tuskin siellä kaiilal muillakaan on teeman x mukaista asua". No joka kerta kuitenkin oli. Suurin osa tämän keskustelun teksteistä on kuin omien vanhempieni suusta.
T: se lapsena häpeää tuntenut.
Jaa, olisinhan minä tuon mekon kuitenkin hankkimassa jos se olisi lapsen toive. Pointti se, että jos oma lapsi haluaa että mekko hankitaan, niin mekko hankitaan, ei jos naapurin mukala noin sanoo.
t. ylempi
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomaa palstan logiikan; tärkeintä on päästä mahdollisimman halvalla, ei se, että lapset viettäisivät kivat juhlat. Kai sen mekon voi sitten myydä tai käyttää jollain muillakin synttäreillä.
Ai sinustako synttärien onnistuminen on kiinni joistain mekoista? Hohhohoijaa.
Eiköhän ne lasten leikit tee ne synttärit, ei siinä pukeutumisella ole osaa eikä arpaa.
Mikä hiivatin kilpavarustelu on nyt tehty lasten synttäreistäkin?
No kun meillä tyttö täytti viisi, piti hänkin prinsessasynttärit, ja kaikilla oli mekko valmiiksi, tosin siitä on jo kahdeksan vuotta " :D " Nykyään ongelmia keksitään mitä pienimmistä asioista.
Siis mitä väliä jos joku 6-7v haluaa pitää prinsessasynttärit ja haluaa, että kaikki kaverit on leikissä mukana? Mun mielestä tolla tarkotettiin just sitä, että Disney prinsessa mekko: eli Belle (keltainen mekko), Tuhkimo (sininen mekko), Prinsessa Ruusunen (vaaleanpunainen mekko). Kylläpä täällä vedetään hernaria, tai oikeestaan koko hernemaissipaprika-pussi nokkaan jos joku pikkutyttö haluaa leikkiä synttäripäivänään prinsessaa :DD hohhoijaa. Minä pistäisin oman tyttöni Elsana synttäreille ihan hyvillä mielin. Ostaisin perkele mekonkin, niin hirveä olen.
Luulen et toi disney prinsessa juttu voi tarkottaa et pukeutuis joksikin disneyn prinsessaks eli belle tai ruusunen tai tuhkimo tai jotain. Ei välttämättä tarvii mitää disneyn pukuu olla. En tiiä. Onks frozen muuten disneyn? Siihen kävis vaaleensininen mekko. Ruususeen joku pinkki/vaaleenpunanen. Belleen keltanen mekko tmv.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Lapsellani on koulukavereita, pari hyvää ystävää, joiden vanhempien taloudellinen tilanne on selvästi huonompi kuin meillä.
Minulla ei tulisi mieleenkään asettaa heitä ikävään tilanteeseen vaatimalla pukukoodia.
Synttärikutsuissa on lukenut joko naamiaiset tai sitten on ollut vain synttärikutsu.
Lapsilla on ollut joka kerta tosi kivaa. Naamioituina tai siisteissä synttärivaatteissa.
Noh, meillä on ollut montakin AITOA Disney Princess -mekkoa (tosin just myin kirpparilla monta niistä ja jäi vain yksi aito), ja lisäksi ollut H&M:n niitä selvästi Disney Princess -tyylisiä sekä jotain Suomesta ostettuja.
Toisaalta ihmettelisin jos pienen tytön perheessä ei olisi YHTÄÄN Disney Princess -tyylin mekkoa, edes siis jotain H&M:n (joka varmasti kelpaisi).
Eihän siis IHAN AITOA Disney Princess -mekkoa, joka on ostettu joko ulkomailta Disney Storesta, tai sitten Disneylandista tai Disney Worldista, ole monellakaan. (Niitä BR-lelujen mekkoja en laske ihan aidoiksi...)
Meillä siis ollut useita eri näitä "ihan" aitoja asusettejä, koska matkustan ja perheenäkin matkustamme paljon, ja ne on olleet aina "must"-tuliaisostoksia.
Mutta SILTI - aina jos meillä ollutkin Disney Princess -teemasynttärit, on kutsuun laitettu vain "voit pukeutua jos haluat" tms., eli ihan kyllä niin suoraan ei ole kehdattu määrätä tuota asuteemaa. Totta kai sitä voi soveltaa, sitä varmaan tuokin kutsuja tarkoittaa!!!
Eli laittaa jotain sävyihin / teemaan sovellettua. Ja ei ne H&M:n mekotkaan niin kauheasti maksa.
Mutta sikäli ihmettelen, että vielä koululaiset järkkää tuota teemaa, koska meillä ne oli kyllä päiväkoti-ikäisten juttuja enemmän.
No, ap:lle - älä osta kallista noloa BR-lelujen / Toys'R'Usin "muka aitoa" mekkoa, vaan osta H&M:stä, tai sitten ostat jostain H&M:stä tms. vaan jotain teemaan sopivaa paitaa tai asustetta ja surutta tuunaa itse asusteilla jne.
Jos joku kehtaisi kommentoida jotain ettei ole "aito" (miten se määritelläänkään), niin keksi naseva vastaus takaisin tyyliin että "ai onko sullakaan aito, onko se oikeasti Disneylandista?"
Lindexillä näytti olevan neljälläkympillä jotain prinsessamekkoja. Katsoin niitä mutta olivat liian isoja meidän likalle. En katsonut, mitä niissä luki, mutta eivät kyllä mitään tavallisia hörsömekkoja olleet vaan sellaisia ihan disniprisessatyylisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lindexillä näytti olevan neljälläkympillä jotain prinsessamekkoja. Katsoin niitä mutta olivat liian isoja meidän likalle. En katsonut, mitä niissä luki, mutta eivät kyllä mitään tavallisia hörsömekkoja olleet vaan sellaisia ihan disniprisessatyylisiä.
Joo, no neljäkymppiä yhteen kertakäyttömekkoon on kyllä ihan liikaa ainakin minun mielestä.