Kaverisynttäreillä pukukoodi
Lapseni toi kotiin synttärikutsun, johon oli kirjattu pukukoodiksi Disney Princess -mekko. Jotenkin en nyt pääse yli tästä. Onko tää jotenkin normaalia? Meidän tytöllä on kyllä joskus ollut sellainen, mutta oli jäänyt pieneksi. Ostaisitteko itse mekon synttäreitä varten, jotta lapsen olisi mukava mennä synttäreille?
Kommentit (33)
Olettaisin, että mikä tahansa prinsessamekko kelpaa. Tekisin siis itse jonkinlaisen.
En ostais. Jotain prinsessamaista muuta mekkoa löytyy aina, joten siitä säveltämään ja lisäämään hörhelöitä ja kimallusta. Vähän luovuutta peliin.
Voihan sen pukukoodin ohittaa. Kurjaa tytölle, kun muut on prinsessoja.
Typerää määritellä pukukoodi lasten synttäreille. Turhaa rahanmenoa vanhemmille. Onko tämä taas näitä "meidän Janica haluaa" -juttuja? Onko poneja tai pelle myös?
En vaan tajua.
Naamiaiset on ok, jokaisesta kodista löytyy jotain,millä lapsen naamioi..
Luultavasti olisin jonkun mekon tytön kaapista löytänyt mikä sopii pienellä tuunauksella.
Tyttö oli pienenä mekkohullu joten niitä oli joka lähtöön.
Nyt tyttö on jo teini ja todellakin on synttärikutsuissa "pukukoodi" ja teemaväri. Valkoinen, pinkki ja persikka-synttärit joten 3 mekkoa on jo tänä vuonna ostettu...
Jep, mutta kutsu oli tullut jo ennen eilistä Siskonpeti-jaksoa. :D Ehdotin kyllä, että mies voisi osallistua Sydänten prinsessana.
Kutsussa siis tosiaan luki Disney Princess -mekko. Tytöt ovat jo ekaluokkalaisia, joten osaavat kyllä erottaa, kenellä on "aito" ja kenellä ei.
Vierailija kirjoitti:
En ostais. Jotain prinsessamaista muuta mekkoa löytyy aina, joten siitä säveltämään ja lisäämään hörhelöitä ja kimallusta. Vähän luovuutta peliin.
Mä oon todella huono tuollaisessa 'säveltämisessä'. En tiedä oikein mitä ap:n tapauksessa tekisin, inhottava olisi laittaa ilman prinsessapukua mutta en menisi ostamaan uuttakaan. Ehkä juttelisin muille vanhemmille että onko lapsensa menossa prinsessapuvussa? Lainaisin joltain?
Ei oo totta, tuotako on edessä? Silti musta Disney-vaatimus on vielä typerämpi.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta kutsu oli tullut jo ennen eilistä Siskonpeti-jaksoa. :D Ehdotin kyllä, että mies voisi osallistua Sydänten prinsessana.
Kutsussa siis tosiaan luki Disney Princess -mekko. Tytöt ovat jo ekaluokkalaisia, joten osaavat kyllä erottaa, kenellä on "aito" ja kenellä ei.
Eivätkö tuollaiset ole enemmän tarhaikäisten leikkejä, eikä koululaisten?
Kymppiviesti siis teinin äidille, joka kertoi väriteemasynttäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Ahhh, kunnon materialisteja jo tuossa iässä! Mistä lienevät katsoneet mallia? :D
Stubb ja Häkämies olisivat riemuissaan, jos tietäisivät, että heidän politiikallaan on jo tulevia jatkajia. :D
Niin no, tuskinpa se leikkiessä menoa haittaisi, ettei mekossa ole oikeaa logoa. En silti haluaisi, että joku nirppanokka pahoittaa tyttäreni mielen vain siksi, että minua pöyristyttää moinen typeryys niin paljon etten viitsi ostaa mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että mikä tahansa prinsessamekko kelpaa. Tekisin siis itse jonkinlaisen.
Ihanko totta lapsen kaverisynttäreiden takia pitäisi alkaa ommella lapselle prinsessamekkoa? Mun mielestä kaverisynttärit on niitä, joihin ostetaan kiireessä lahja, kaivetaan jotain siistiä päälle ja laitetaan tukka nätisti. Sitten kipataan lapsi pariksi tunniksi johonkin ja haettaessa kysytään myötätuntoisena äidiltä ja isältä, oliko hyvä meno.
Tässä huomaa palstan logiikan; tärkeintä on päästä mahdollisimman halvalla, ei se, että lapset viettäisivät kivat juhlat. Kai sen mekon voi sitten myydä tai käyttää jollain muillakin synttäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta lapsen kaverisynttäreiden takia pitäisi alkaa ommella lapselle prinsessamekkoa? Mun mielestä kaverisynttärit on niitä, joihin ostetaan kiireessä lahja, kaivetaan jotain siistiä päälle ja laitetaan tukka nätisti. Sitten kipataan lapsi pariksi tunniksi johonkin ja haettaessa kysytään myötätuntoisena äidiltä ja isältä, oliko hyvä meno.
Ei pitäisi, mutta niin minä tekisin. Minulla kun on varastossa vanhoja verhoja, tylliä ja muuta härpäkettä mistä ompelutaitoinen saa nopeasti aikaan prinsessamekon.
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomaa palstan logiikan; tärkeintä on päästä mahdollisimman halvalla, ei se, että lapset viettäisivät kivat juhlat. Kai sen mekon voi sitten myydä tai käyttää jollain muillakin synttäreillä.
Ai näinkin voi ajatella. Mä taas ihmettelen kutsuvien vanhempien logiikkaa. Mulle tärkeintä on, että juhliin on kiva tulla ja niissä on kaikkien hyvä olla. Mielestäni juhlien "kivuuteen" ei millään lailla vaikuta se, onko mekoissa Disney-lisenssi vai ei.
Mulla ei sinänsä ole mitään Disneytä vastaan, ja mekkoja löytyy kaapista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai näinkin voi ajatella. Mä taas ihmettelen kutsuvien vanhempien logiikkaa. Mulle tärkeintä on, että juhliin on kiva tulla ja niissä on kaikkien hyvä olla. Mielestäni juhlien "kivuuteen" ei millään lailla vaikuta se, onko mekoissa Disney-lisenssi vai ei.
Arvasin, että tällainen vastine tulee täältä. Lapsen maailmassa tuo voi vaikutta. Minulla oli juuri sellaiset vanhemmat, jotka halusivat selvitä kaikesta mahdollisimman halvalla ja vähällä vaivalla. Rahaa kyllä olisi ollut. Siksi muistankin noilta kaverisynttäreiltä lähinnä häpeän tunteen; tunteen siitä, miten kaikki muut ovat pukeutuneet teeman mukaan, mutta itselläni on joku omasta ja kaikkien muiden mielestä hirvittävä muka teemaan liittyvä virtelmä.
Toinen fiilis oli kateus. Kateus siitä, että toisten vanhemmat panostivat ja halusivat, että lapsi kunnioittaa synttärisankaria teeman mukaisella pukeutumisella. Itsekin toivoin, että noin olisi kohdallani edes kerran, mutta koskaan ei niin käynyt. Ilmeisestikin sinä haluat omalle lapsellesikin vastaavia muistoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tällainen vastine tulee täältä. Lapsen maailmassa tuo voi vaikutta. Minulla oli juuri sellaiset vanhemmat, jotka halusivat selvitä kaikesta mahdollisimman halvalla ja vähällä vaivalla. Rahaa kyllä olisi ollut. Siksi muistankin noilta kaverisynttäreiltä lähinnä häpeän tunteen; tunteen siitä, miten kaikki muut ovat pukeutuneet teeman mukaan, mutta itselläni on joku omasta ja kaikkien muiden mielestä hirvittävä muka teemaan liittyvä virtelmä.
Toinen fiilis oli kateus. Kateus siitä, että toisten vanhemmat panostivat ja halusivat, että lapsi kunnioittaa synttärisankaria teeman mukaisella pukeutumisella. Itsekin toivoin, että noin olisi kohdallani edes kerran, mutta koskaan ei niin käynyt. Ilmeisestikin sinä haluat omalle lapsellesikin vastaavia muistoja?
En halua. Haluaisin vain, ettei kukaan järjestäisi tällaisia teemasynttäreitä. Todella haluaisin. Prinsessateema on ok. On ok myös ilmoittaa, että juhlat ovat Disney Princess -teemaiset. Sen sijaan en toivoisi kenenkään ilmoittavan kutsussa tuollaista tarkkaan rajattua pukukoodia.
Mutta koska maailma ei toimi niin kuin minä haluaisin, tyytynen hankkimaan sen pahuksen mekon ja vihaamaan itseäni.
siskonpeti