Olenko ainoa epäonnekas?Kuukautiset imetyksen aikana!

Vierailija

Mulla alkaa heti ihan täsmällisesti ja ihan tiukasti kerran kuussa..täysimetän..olen kuulemma poikkeus!Vähäkö epäreilua!!

Kommentit (12)

Vierailija

Minulla alkoi kuukautiset kun lapsi lopetti yösyötöt parin kk:n ikäisenä.  Lapsi oli täysimetyksellä puoli vuotta ja imetyksen lopetin kokonaan kun lapsi oli 11 kk. Koko tämän ajan kuukautiset olivat suht säännölliset.

Vierailija

2kk synnytyksestä alko menkat vaikka täysimetin ja yölläkin parin tunnin välein :(
et on meitä muitakin.
Ja kaikenlisäksi menkat alko kesälomareissulla leirintäalueella illalla klo 9 kun kaupat kiinni. Eikä todellakaan siteitä mukana. Seuraavaksi päiväksi oli kylpyläliput valmiina. Niin että sellasta kivaa :)

Vierailija

Et ole ainoa onneton. Mulla on menkat alkaneet vasta täysimetyksen loppumisen jälkeen, mutta vaikka nyt imetän vain pari kertaa päivässä (lapsi on 1,5-v.), menkat ja imetys tuntuvat olevan yhdessä aika raskas paketti keholle - kannattaa siis varmasti panostaa syömiseen! Mä mietin rasvoja sekä rautaa. Rautapitoisten ruokien lisäksi mietin myös niitä ruokia, jotka poistavat rautaa (maitotuotteet, tee).

Vierailija

Juu kyllä vitamiinit saa muistaa ottaa säännöllisesti..melko poikki on kuukautisten aikana..

Lisäksi mietityttää tuo ehkäisevä vaikutus..meillä neljä lasta,kaikki ihan "hankkimalla hankittuja" ja seuraava syntynyt vasta kun edellinen ollut noin 2 -v

Olen ajatellut että imetys suojaa raskaudelta mutta näin ei kuulemma ole jos on kuukautiset..

vauva syö taas päivät ja yöt ja menkat vaan tulee..

Muuttaakohan toi imetys jotenkin kuitenkin paikkoja ettei voi tulla raskaaksi..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä vitamiinit saa muistaa ottaa säännöllisesti..melko poikki on kuukautisten aikana..

Lisäksi mietityttää tuo ehkäisevä vaikutus..meillä neljä lasta,kaikki ihan "hankkimalla hankittuja" ja seuraava syntynyt vasta kun edellinen ollut noin 2 -v

Olen ajatellut että imetys suojaa raskaudelta mutta näin ei kuulemma ole jos on kuukautiset..

IMETYS EI SUOJAA RASKAUDELTA. Imetys ei suojaa raskaudelta silloin, kun kuukautisia ei ole, eikä varsinkaan silloin, kun kuukautiskierto on käynnistynyt. 

-

Kuukautiskierto ovat imetyksen aikana tauolla, siis munasolu ei irtoa jne. Silloin, kun kuukautiskierto on tauolla, ei tietenkään voi tulla raskaaksi. MUTTA. Sä et voi tietää, milloin se kuukautiskierto taas alkaakin - se nakki voi napsahtaa ihan koska tahansa, eli munasolu voikin irrota, ja jos seksiä on harrastettu oikeaan aikaan, voi tulla raskaaksi. Munasolun irtoaminen ei ilmoita millään tavalla; ensimmäiset kuukautiset tulevat vasta sen JÄLKEEN.

-

Toki jos raskaaksi tuleminen on toivottua, seksiä voi harrastaa ihan huoletta. Mutta jos ei halua tulla raskaaksi, IMETYKSEN AIKANA PITÄÄ KÄYTTÄÄ EHKÄISYÄ. On lapsia, joilla on alle vuosi ikäeroa, vaikka äiti olisikin imettänyt. Ja Suomessa pienten lasten äidit ovat se ryhmä, joille tehdään eniten abortteja.

-

Tuliko nyt tarpeeksi selväksi?

Vierailija

4vko synnytyksestä alkoi menkat, eli heti jälkivuodon jatkoksi. Ja kohta jo rupesinkin odottamaan seuravaa lasta, heillä on ikäeroa vain 11kk. En siis kuvitellut imettämistä ehkäisykeinoksi, ajatus oli että sisarus saa tulla jos on tullakseen. Melko äkkiä siis tärppäsi!

Vierailija

No voi... minä imetän vielä 18 kk ikäistä, eikä kuukautisia ole tullut. Nautin nyt tästä, kuukautiseni ovat aina runsaat ja kivuliaat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No voi... minä imetän vielä 18 kk ikäistä, eikä kuukautisia ole tullut. Nautin nyt tästä, kuukautiseni ovat aina runsaat ja kivuliaat.

Onko eka lapsi? Jos sulla ei ole takana aiempaa kokemusta kuukautisten alkamisesta synnytyksen jälkeen, voin kertoa, että toisilla kuukautiset muuttuvat kivuttomiksi tai vähemmän kivuliaiksi lasten myötä. Toki valitettavasti voi muuttua toiseenkin suuntaan. Mulla kuukautiset ovat tulleet runsaammiksi, mutta ovat oikeastaan aivan kivuttomat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko eka lapsi? Jos sulla ei ole takana aiempaa kokemusta kuukautisten alkamisesta synnytyksen jälkeen, voin kertoa, että toisilla kuukautiset muuttuvat kivuttomiksi tai vähemmän kivuliaiksi lasten myötä. Toki valitettavasti voi muuttua toiseenkin suuntaan. Mulla kuukautiset ovat tulleet runsaammiksi, mutta ovat oikeastaan aivan kivuttomat.

no:7 on niitä epäonnisia, joilla viisikään lasta ei ole vienyt pois kovia kuukautiskipuja. Ne ovat ehkä jopa lisääntyneet, samoin vuodon määrä on runsastunut valtavasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

IMETYS EI SUOJAA RASKAUDELTA. Imetys ei suojaa raskaudelta silloin, kun kuukautisia ei ole, eikä varsinkaan silloin, kun kuukautiskierto on käynnistynyt. 

-

Kuukautiskierto ovat imetyksen aikana tauolla, siis munasolu ei irtoa jne. Silloin, kun kuukautiskierto on tauolla, ei tietenkään voi tulla raskaaksi. MUTTA. Sä et voi tietää, milloin se kuukautiskierto taas alkaakin - se nakki voi napsahtaa ihan koska tahansa, eli munasolu voikin irrota, ja jos seksiä on harrastettu oikeaan aikaan, voi tulla raskaaksi. Munasolun irtoaminen ei ilmoita millään tavalla; ensimmäiset kuukautiset tulevat vasta sen JÄLKEEN.

-

Toki jos raskaaksi tuleminen on toivottua, seksiä voi harrastaa ihan huoletta. Mutta jos ei halua tulla raskaaksi, IMETYKSEN AIKANA PITÄÄ KÄYTTÄÄ EHKÄISYÄ. On lapsia, joilla on alle vuosi ikäeroa, vaikka äiti olisikin imettänyt. Ja Suomessa pienten lasten äidit ovat se ryhmä, joille tehdään eniten abortteja.

-

Tuliko nyt tarpeeksi selväksi?

No nyt on vähän sellainen poika opettaa isäänsä panemaan juttu..heh heh..

Meillä 4 lasta ja jokainen tullut vasta kun edellinen ollut jo 2,5.Jotenkin se imetys suojaa vaikka kk koska meille tullut vauva vasta kun olen ruvennut lopettelemaan..

toimii meillä koska aina on vauva ollut tervetullut eikä edelleenkään ole maailmanloppu vaikka päättäisikin olla tullakseen.

Sitten ehkäisy kun perhe tuntuu olevan koossa..sitä ennen en rupea itseäni myrkyttämään..

Eli elä murehdi..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toinen lapsi kyseessä. Synnytys ja raskaus eivät oikeastaan vaikuttaneet kuukautisvuodon määrään tai kivuliaisuuteen. Vähän säännöllisemmäksi ne tosin tulivat, ensimmäisen lapsen jälken kuukautiset tulivat viikon parin tarkkuudella joka toinen kuukausi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat