Kotikissa rokotetaan vain joka kolmas vuosi !

Vierailija

Näin siis Puravaxin valmistaja kertoo että kissaflunssakin on voimassa kolme vuotta. Kasvattaja tuttuni oli kissapäivillä ja kertoi tämän minulle.
Tämä tieto kyllä Tampereella pimitetään todella reippaasti. Eipä eläinlääkärit halua rahojansa menettää.
Varsinkin sisäkissalle riittää tämä joka kolmas vuosi.

Kissaflunssaan ei edes kuole ja kissan pitäisi käytännössä pyöriä sairastuneen kissan kuolassa. Oma eläinlääkärini totesi että kenkien mukana tuleen kaikenlaista. Meillä siis kolme sisäkissaa ja jatkossa ne roketetaan joka kolmas vuosi.

Näyttelykissoille on omat säädökset.

Löysin netistä yhden klinikan Helsingistä jossa kerrottiin että rokotus vain joka kolmas vuosi. Itse asun Tampereella ja täällä sitä ei myönnetä.
Mites olette rokottaneet sisäkissanne?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Sisäkissaan tuskin tarvii rokottaa ollenkaan. Eihän ihmisetkään rokotuksia tarvi, jos pysyttelee sisätiloissa eikä tapaa muita ihmisiä.

En usko, että kenkien mukana tulee sellaista mikä sairastuttaa. Eihän ihmisiäkään sellaisesta varoiteta.

Vierailija

Meille eläinlääkäri kertoi, että sisäkissa ei tarvitse rokotuksia eikä edes madotuksia.

Noin 50 v olen nähnyt rokottamattomia maalaiskissoja, jotka ovat pysyneet yllättävän terveinä.

Vierailija

Ai, muuttuneista suosituksista, siis huom. hiljattain MUUTTUNEISTA kerrottiin meille ainakin erittäin selkeästi eläinlääkärikäynnillä pk-seudulla, kukaan ei ole yrittänyt myydä ylimääräisiä asioita minulle koskaan. En usko että niin tapahtuisi Tampereellakaan.

Ei aina kannata olla noin skeptinen ja hyökkäävä, sillä siltä nyt hieman vaikutat. Onko mahdollista, että teidän suunnalla jossain tietyssä paikassa on asiaan joku ymmärrettävä selitys, eli et ole kuullut/rekisteröinyt kuulemaasi/on unohtunut selkokielisesti mainita tmv. Ilmeisesti kissasi ei ole rotukissa? Jos on, saat jo sen rekkareihin selkeästi näkyviin rokotusten voimassaolot päivämäärineen. Kyllä linja toimia on luullakseni ihan sama koko maassa, sen verran korkealla on maamme eläinlääketieteen ja runsaaseen omaan käyttäjäkokemukseeni uskon! Ei siis mene täydestä tuo mustamaalaaminen. Uskon anteeksi vain heti heittämällä enemmän keneen tahansa eläinLÄÄKÄRIIN, kuin nimettömään satunnaiseen nettikirjoittelijaan joka alkaa lytätä kokonaista seutua/ammattikuntaa tietyn asian hoidon suhteen. Mietipä vähän itsekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sisäkissaan tuskin tarvii rokottaa ollenkaan. Eihän ihmisetkään rokotuksia tarvi, jos pysyttelee sisätiloissa eikä tapaa muita ihmisiä.

En usko, että kenkien mukana tulee sellaista mikä sairastuttaa. Eihän ihmisiäkään sellaisesta varoiteta.

No just joo. Sisällekin voi kulkeutua erilaisia taudinaiheuttajia. Meillä ja monilla muilla sisäkissat myös ulkoilee valjaissa, matkustetaan julkisissa, eläinvieraita käy kylässä jne. 

Vierailija

Kymmeniä vuosia olen omistanut kissoja ja aina ne on rokotettu kolmen vuoden välein. Ihan eläinlääkärin ohjeen mukaan. Olen kissoineni asunut myös Tampereella, joten vaihdapa ap eläinlääkäriä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun kissa on 15 v, eikä ole koskaan rokotettu.

Hallitsee valtakuntaansa sisäkissana Helsingissä :)

Miksi alapeukkuja. Kissa on aina ollut terve, ei ole koskaan tarvinnut lääkäriä.

Terveystarkastuksissa olen lääkärillä käyttänyt, haluan huolehti kissastani.

Eikä lääkäri ole koskaan edes maininnut rokotuksista.

Vierailija

Ja nämä jotka eivät omien sanojensa mukaan rokota ja madota koskaan tai edes katso missä eläin liikkuu itsekseen, hoida muitakaan tärkeitä asioita, ovat aivan vastuuttomia sekä tietämättömiä! Sittenkin vaikka kissa olisi aina sisällä, se voi saada tartuntoja vaikka ulkoa tulleiden kenkien mukana. Jos ottaa eläimen, ihan minkä tahansa eläimen, pitää kyetä käsittämään että sen mukana tulee todella paljon kuluja. Se ei mene niin että ensin otetaan ja vasta sitten aletaan miettiä kuinka rahat riittää ja tyyppi haluaakin käyttää ne rahat mieluummin muuhun, ja seuraavaksi haukutaankin jo eläinlääkärit ja systeemit. Eläimenpito maksaa paljon vaikka itse eläin olisi ilmainen. Ja tuo kun hoetaan että terve se on... Jälleen tietämättömyyttä ja välinpitämättömyyttä, sillä mm. kissa peittää kuolemansairaanakin viimeiseen asti kipunsa ihmiseltä, ja minä kyllä tiedän näistä asioista, en puhu vain lämpimikseni. Viittä vaille kuollutkin eläin esiintyy niillä viimeisillä voimillaan siten kuin voisi oikeastaan melko hyvin. Raivostuttaa tuollainen paskapuhe, nätimmin en sano.

En koskaan ole laskenut kuinka paljon rahaa eläimenpitoon on kaikkina näinä vuosina mennyt kun eläimiä minulla on ollut, mutta erittäin isosta summasta on kaikenkaikkiaan kyse. Kuinka muka voisin antaa pikkuystävän voida huonosti, eli jättää tärkeät asiat sen terveyteen liittyen hoitamatta koska ne maksavat luonnollisesti jotain, sillä niiden hoitamiseen pätevöityäkseen pitää käydä vuosien varsin vaativa koulutus. Itse olen eläimen itselleni ottanut, minä ja vain minä siitä olen vastuussa ja minun tulee maksaa.

Vierailija

[Logo]

Valitettavasti jotain meni rikki. Korjaamme sitä parhaillaan, yritä hetken kuluttua uudelleen. Pahoittelut!

Testing, mikä täällä nyt tökkii??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai, muuttuneista suosituksista, siis huom. hiljattain MUUTTUNEISTA kerrottiin meille ainakin erittäin selkeästi eläinlääkärikäynnillä pk-seudulla, kukaan ei ole yrittänyt myydä ylimääräisiä asioita minulle koskaan. En usko että niin tapahtuisi Tampereellakaan.

Ei aina kannata olla noin skeptinen ja hyökkäävä, sillä siltä nyt hieman vaikutat. Onko mahdollista, että teidän suunnalla jossain tietyssä paikassa on asiaan joku ymmärrettävä selitys, eli et ole kuullut/rekisteröinyt kuulemaasi/on unohtunut selkokielisesti mainita tmv. Ilmeisesti kissasi ei ole rotukissa? Jos on, saat jo sen rekkareihin selkeästi näkyviin rokotusten voimassaolot päivämäärineen. Kyllä linja toimia on luullakseni ihan sama koko maassa, sen verran korkealla on maamme eläinlääketieteen ja runsaaseen omaan käyttäjäkokemukseeni uskon! Ei siis mene täydestä tuo mustamaalaaminen. Uskon anteeksi vain heti heittämällä enemmän keneen tahansa eläinLÄÄKÄRIIN, kuin nimettömään satunnaiseen nettikirjoittelijaan joka alkaa lytätä kokonaista seutua/ammattikuntaa tietyn asian hoidon suhteen. Mietipä vähän itsekin.

Kaikki kolme kissaani ovat rotukissoja ja jos sua niin kiinnostaa yksi on preriem eli näyttelyissä käynyt ja valittu pohjoismaisen toiseksi kauneimmaksi kissaksi. Kaikki on samaa rotu.
En vain näe syytä rehennellä sillä että ovat rotukissoja.
Minusta itse olet hyökkäävä ja ilkeältä vaikutat.

Ja kyllä kissaflunssa on merkitty olevan vuoden voimassa ja näin kaikkien kissojen kohdalla on.
Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat