Persoonan pimeä puoli / soveltuvuusarvioinnit työhön..

Vierailija

Minkälaisia tuloksia olette itsestänne saaneet? Olen käynyt monet arvioinnin ja psykologiset testit osana rekrytointiprosessia, mutta nyt vasta ekaa kertaa törmään tällaiseen dark side arviointiin.

Kommentit (14)

Vierailija

Tarkoitan soveltuvuustestiä, josta löytyy yllin kyllin Googlesta tietoa esim hakusanalla personality hogan hds tests.

Täällä taas asiantuntijat luulevat, että olen omasta päästäni keksinyt tuon.

Hogan dark side on ihan todella soveltuvuustesti.

-ap.

Vierailija

En ole ikinä tavannut ihmistä, jolla ei olisi pimeää puolta. Ehkä kaikilla on sellainen? Eräs, joka väitti ettei hänellä ole pimeää puolta, omisti kaikkein rajuimman pimeän puolen, jonka olen koskaan nähnyt. Jokin korrelaatio tässä lienee...

Vierailija

Yks rekrytointiammattilainen sanoi kerran, että noi soveltuvuusanalyysit on vastuunpakoilua. Niissä ei saada selville mitään (mikä ei muuten tulisi ilmi), mutta jos on tullut tehtyä hutirekrytointi, voidaan mennä sen taakse, että tehtiin testit ja kaikkee.

Yksi sukulainen kun kävi arvioinnissa kertoi, että oli erikseen sanottu, että analyysi soveltuu vain tähän yhteen haettuun työtehtävään. Tulokset kuitenkin olivat aika yleisluontoisia, tyyliin miten hyvä on kielen käytössä ja miten hyvä matemaattisessa hahmottamisessa. Kuulosti rahastukselta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Internet-analyysi. Pätevää. Eiku kätevää piti sanomani.

Kyllä sen psykologi teki ihan kasvotusten.

Olkoon, täällä on turha taas näköjään kysyä mitään vähänkään asiaa.

Vierailija

Kyllä minulla arvio oli melko laaja ja monipuolinen. Huonoin puoleni oli perfektionistinen vaativuus itseäni kohtaan ja siitä johtuvat sisään set paineet
Totta se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yks rekrytointiammattilainen sanoi kerran, että noi soveltuvuusanalyysit on vastuunpakoilua. Niissä ei saada selville mitään (mikä ei muuten tulisi ilmi), mutta jos on tullut tehtyä hutirekrytointi, voidaan mennä sen taakse, että tehtiin testit ja kaikkee.

Yksi sukulainen kun kävi arvioinnissa kertoi, että oli erikseen sanottu, että analyysi soveltuu vain tähän yhteen haettuun työtehtävään. Tulokset kuitenkin olivat aika yleisluontoisia, tyyliin miten hyvä on kielen käytössä ja miten hyvä matemaattisessa hahmottamisessa. Kuulosti rahastukselta.

Rekryammattilainen ei tunne alaansa. Testi on hyödyksi jopa 10 v sitten aloittaneilla. Esimies saa selkoa kuka on kukin ja miten tiimiä tulisi ohjailla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Rekryammattilainen ei tunne alaansa. Testi on hyödyksi jopa 10 v sitten aloittaneilla. Esimies saa selkoa kuka on kukin ja miten tiimiä tulisi ohjailla.

Miten tämä esimies ei voi ottaa selkoa asioista sitten, kun henkilö on aloittanut työnsä? Varsin luotettavasti siinä työn ohella ilman kalliita ja harhaanjohtavia testejä.

Ymmärsin, että puhuttaisiin soveltuvuustesteistä, eli rekrytoitavaa henkilöä testataan siitä näkökulmasta, soveltuuko tehtävään. Tietenkin, jos haetaan muunlaista tietoa, voidaan saada muita hyötyjä. Mutta sit puhutaan eri asiasta, käsittääkseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vastako sä tajusit, että netin keskustelupalstoilla käy vain tietyn tyyppiset ihmiset.. :D
Mä olen tajunnut sen jo aikoja sitten. Onhan nämä ihan viihdyttäviä kyllä..
Mutta vakavasti ei kannata ottaa, eikä itseensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tämä aihe, mutta minua ei ole koskaan työelämässä testattu. Onko tästä netissä jotain simppeliä versiota olemassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vastako sä tajusit, että netin keskustelupalstoilla käy vain tietyn tyyppiset ihmiset.. :D
Mä olen tajunnut sen jo aikoja sitten. Onhan nämä ihan viihdyttäviä kyllä..
Mutta vakavasti ei kannata ottaa, eikä itseensä.

...kuten sinä?

t. 13

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat