Lue keskustelun säännöt.
äiti vaatii ruokarahaa
03.12.2015 |
Olen 19 vuotias mies ja asun vielä kotona. Tällä hetkellä olen työtön ja saan työmarkkinatukea. Nyt äitini on alkanut vaatia 200 euroa ruokarahaa kuussa. Minusta aika kohtuutonta koska minun ruokiini tuskinpa edes menee noin paljon kuussa. Ei jäisi kun baareihin, tupakkaan ja peleihin kuussa reilu 300 euroa. Onko tuo edes ihan laillista vaatia omalta lapselta ruokarahaa? Omaan kämppään muuttaisin mutta vaikea löytää asuntoa. Onko minun pakko suostua tuohon kiristykseen ja maksettava se 200 euroa ruokarahaa.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
On aivan kohtuullista odottaa sinun maksavan, jos sinulla kerran on tuloja. 200 euroa kuukaudessa ruoasta ja asunnosta ei ole paljon. Todennäköisesti äitisi maksaa myös mm. hygieniatuottteet, puhelinlaskun, netin, sähkön, veden sekä siivoukseen ja pyykinpesuun liittyvät aineet ja välineet. Mahdollisesti käytät ilmaiseksi myös pyykkikonetta, pyykinkuivaajaa, tiskikonetta (toivottavasti äitisi ei sentään palvele sinua kaikissa asioisssa vaan hoidat osuutesi).
Mistä sinulle tulee ajatus, että 300 euroa/kk "baariin, tupakkaan, peleihin" olisi vähän? Ei normipalkoillakaan kaikille ihmiselle jää "hupirahaa" joka kuukaudeksi monia satoja. Puhumattakaan, jos pelkillä tukirahoilla elää ja asuisi itsenäisesti.
Rupeapa laskemaan mitä eläminen maksaa.