Millaiset kasvatuskonstit teillä on käytössä?

Saara

Miten te saatte lapset tottelemaan? Mä katoin ihan järkyttyneenä maanantaina Marja Hintikan show'ta, huh mitä menoa siellä oli. Onneksi löytyi tällanen vähän lievenpiäkin keinoja tarjoava kasvatuskone. Mutta toimiiko tämä teille? Miten te saatte itsenne pois sieltä raivon partaalta?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/30/eiko-lapsesi-tottele-anna-kasvat...

Kommentit (5)

Vierailija

Ihan pienestä pitäen opetettu tapoja ja säännöt. Eipä tarvitse kovin nykyään komennella. Monen moka on kai se,että aletaan kasvattamaan liian myöhään (jos silloinkaan).

Vierailija

Jos kyisyisit edes vähän tarkemmin niin vois joitakin vastata. Kasvatus on niin laajaa ja kokonaisvaltaista ettei kukaan varmaan osaa sanoa, miten kasvattaa. Minä yritän kasvattaa rakkaudella ja rajoilla. Kiellän tiukasti esim. Rikkomasta mitään tai tönimästä jetään mutta selitän myös sitten rauhallsesti että ei saa tavara menee rikki kun sen viskaa tai kaveria sattuu jos tönii.

Vierailija

Rauhallisuus (tosin kolmeen laskeminen on usein ollut liian vähän). Selkeys, lapsi tietää mitä odotetaan ja tietää mitä seuraa jos ei toimita kuten on sovittu. Asioiden selittäminen uudelleen, uudelleen, uudelleen... ja uudelleen ja uudellee... Se että perheessä ei ole kovin lyhyt pinnaisia tyyppejä helpottaa paljon.

Saara

No meillä on esim. pukemisen kanssa aamuisin aika villiä, luulen, ettei lapsi halua mennä päiväkotiin kun kotona on kivempaa ja sitten hangoittelee vastaan koko ajan kaikesta. Hermo menee kun on kiire töihin. Miten te tässä toimitte? Toi kasvatuskone vinkkaa kaikenlaista, mutta kyllä on vaikeaa siinä rauhallisena pysytellä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat