Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä anopissa ärsyttää?

Vierailija

Päästäkää kerrankin sydämeltä että mikä siinä anopissa (tai vaihtoehtoisesti vaikka apessa) oikein ärsyttää!

Mua ärsyttää ainainen "varpaille astuminen". Esimerkkinä meillä ei 1.5-vuotiaalla tytöllä ole paljon leluja koska ei vain haluta totuttaa liikaa kaikenmaailman viihdykkeisiin ja vähemmälläkin meidän mielestä pärjää. No, anoppi tämän huomattuaan JOKA kerta kun tavataan, muistaa huomauttaa että lapselle TÄYTYY ostaa lisää leluja.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

AP, oletteko miehenne kanssa perustelleet kantanne lelujen hankinnan suhteen? Ehkäpä tuossa auttaisi, että sekä vanhemmat että isoäiti pääsisivät rakentavasti persutelemaan huolensa.

Vierailija

Kun lapsi oli pienempi, ärsytti kaikki. Se miten kyseli kaiken, siis kaiken aina kakkaamisesta ja mun tisseistä lähtien. Se miten jaaritteli jotain 70-luvun ohjeita ja kun kerrankin kuuli jonkun modernin ohjeen, piti selvänä että minä en sitä tiedä ja jankkasi sitä monta kertaa vaikka miten sanoin että tiedän kyllä. Ja että oli muutenkin niin höpsö.

Nykyään ei ärsytä mikään. Kasvoin tuosta yli, ja anopinkin yli-into laantui normaaliksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No en pä tiedä, ärsyttääkö paljon mikään, mutta kuinka vähän teillä niitä leluja sitten on?

Yksi korillinen ja varastossa on yksi laatikollinen, lisäksi leikkikeittiö. Näitä välillä vaihdellaan jos tuntuu kyllästyttävän lelut. Siis leluja kuitenkin on mutta ei mitään hurjaa määrää, ja anoppi tuntuu ajattelevan että mitä enemmän leluja, sitä onnellisempi lapsuus.

Mutta tämä ei nyt ollut ketjun idea vaan olisi hauskaa lukea mikä teitä muita ärsyttää anopeissanne!

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en pä tiedä, ärsyttääkö paljon mikään, mutta kuinka vähän teillä niitä leluja sitten on?

Yksi korillinen ja varastossa on yksi laatikollinen, lisäksi leikkikeittiö. Näitä välillä vaihdellaan jos tuntuu kyllästyttävän lelut. Siis leluja kuitenkin on mutta ei mitään hurjaa määrää, ja anoppi tuntuu ajattelevan että mitä enemmän leluja, sitä onnellisempi lapsuus.

Mutta tämä ei nyt ollut ketjun idea vaan olisi hauskaa lukea mikä teitä muita ärsyttää anopeissanne!

-ap

Oikein hyvä, 1,5-vuotias ei enempää tarvitse. Kohta on tosin joulu, veikkaan että teille on anopilta tulossa lahjavuori.. :D

Omasta anopista kerroin jo viestissä 3.

Vierailija

No meille kannetaan aina (lapselle) kassikaupalla vaatteita, jotka ovat anopin maun mukaisia. Ihan kiva joo, mutta vähemmän ja harvemmin riittäisi. Saisi toinenkin mummo joskus tuoda jotain. Ollaan yritetty sopia, millaisista vaatteista meillä pidetään, mutta sitten tulee taas jotain meille vähemmän mieluista. Muuten tosi ihana ja hyödyllinen, mutta kantaa noita vaatteita ja muutakin tavaraa vaikka ei haluttaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päästäkää kerrankin sydämeltä että mikä siinä anopissa (tai vaihtoehtoisesti vaikka apessa) oikein ärsyttää!

Mua ärsyttää ainainen "varpaille astuminen". Esimerkkinä meillä ei 1.5-vuotiaalla tytöllä ole paljon leluja koska ei vain haluta totuttaa liikaa kaikenmaailman viihdykkeisiin ja vähemmälläkin meidän mielestä pärjää. No, anoppi tämän huomattuaan JOKA kerta kun tavataan, muistaa huomauttaa että lapselle TÄYTYY ostaa lisää leluja.

Eipä juuri mikään, sillä olen alkanut ymmärtää häntä ja tapaansa ajatella.
Mahdollistuu tietystä itsekkyydestä luopumisella.

Vierailija

Yritän olla ärsyyntymättä tai ainakaan en näytä sitä.

Anoppii ressaa ja hössöttää joka asiaa. Ja jaksaa jatkuvasti ylistää miehen siskoa ja hänen lapsiaa...minä vaan nyökkäilen ja hymyilen vaikka kuinka kyllästyttää. Ja siitä ainakin olen itse oppinut etten omia lapsiani kehu jatkuvasti muille ihmisille...heitä ei kiinnosta!

Vierailija

Ei ärsytä mikään. Minulla on hieno anoppi. Hänessä on jopa sellaisia piirteitä, joita mielelläni näkisin vaimossanikin, mm. siisteys.

Vierailija

Anoppi ei ärsytä, mutta oma äiti kyllä. Kun on meillä ja joudun komentamaan lapsia tms mistä heille saattaa tulla pahamieli, niin mummihan se tuppaa aina nenänsä kuvioon. Menee lässyttämään ja kumoamaan rangaistusta tai vie jotakin herkkua tai lupailee mukavia. Todella ärsyttävää!
Olen kyllä nyt sanonut ettei puutu tilanteeseen ja lelliköön sitten kun aika on sopivampi.

Vierailija

Anoppi ärsytti kovasti lapsen ollessa 0-1,5v. Tuppautui, puuttui kaikkeen ja appi myös. Nyt eivät enää jaksa kaikesta väntää ja minä osaan sanoa joojoo virnuillen eli en enää ota niin vakavasti kuin aiemmin :D suhtaudun vähän samalla tavalla kun omiin vanhempii et jos puheet ei miellytä oon sillai joojoo äiti ;) ihania ovat!!!!!! <3

Vierailija

Hössöttää, pelkää ja huolehtii kaikesta ihan valtavasti. Tässä loppusyksystä valvoi kaksi yötä, kun lapsenlapsellaan huomattiin vähän atooppista ihottumaa jalan taipeessa. Pelkää että jos tulee allergioita ja sitten on elämä niin vaikeaa ja voi voi voi pientä pientä raukkaa! Mutta oikeasti on ihana. Välillä vaan väsyttää. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei ärsytä, mutta oma äiti kyllä. Kun on meillä ja joudun komentamaan lapsia tms mistä heille saattaa tulla pahamieli, niin mummihan se tuppaa aina nenänsä kuvioon. Menee lässyttämään ja kumoamaan rangaistusta tai vie jotakin herkkua tai lupailee mukavia. Todella ärsyttävää!
Olen kyllä nyt sanonut ettei puutu tilanteeseen ja lelliköön sitten kun aika on sopivampi.
Siis mun äiti on just samanlainen! Jos lapsi itkee, tuppaa suklaata käteen. Eikä usko mitään ohjeitani, koska "olen jo 3 lasta kasvattanut". 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat