Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te opiskelette niille kivoille naisten aloille?

Vierailija

Menkää miehisille aloille. Saatte kunnon palkkaa ja teitä kohdellaan reilummin kuin naisvaltaisilla aloilla.
Mun isomummi on yksi tämän ensimmäisistä naispuolisista tohtoreista ja hoki kaikille jälkeläisilleen, että menkää sinne miesten maailmaan ja miesten aloille. Opiskelkaa ja olkaa ahkeria, älkää jääkö naiseuden ansaan.
Lopputulos: kaikki äidinpuoleisen sukumme naiset ovat vähintään ammattikorkeassa tutkinnon suorittaneita, useimmat akateemisen loppututkinnon suorittaneita ja joillakin on jopa kaksi tutkintoa. Tohtoreita on kolme ja neljäs tulee piakkoin. Kaikki ovat jollakin tavalla epänaisellisilla aloilla töissä, mutta saavat kunnon palkkaa ja ovat tyytyväisiä töihinsä itseni mukaan lukien.
Tässä pientä ammattikirjoa sukumme naisten töistä: 2 x toimitusjohtaja/varatoimitusjohtaja (ala logistiikka ja komponenttituotanto), lentokoneinsinööri + lentokoneasentaja, urheilutoimittaja, tuotantotalouden DI, 2 x juristi, terveystieteen tohtori joka on tällä hetkellä hallintoalan töissä, oikeustradenomi joka työskentelee kunta-alalla johtavissa tehtävissä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole enää töitä, ihan vain tiedoksesi.

Sitten voi muuttaa Suomesta pois ja hankkia töitä muualta. Ihan vain tiedoksesi, että korkea koulutus auttaa siinäkin asiassa.

Vierailija

"teitä kohdellaan reilummin kuin naisvaltaisilla aloilla"

Tämä nyt on täyttä paskaa. :D Naisten parissa työskentely olisi helpompaa kuin tämä miesten kanssa. Miesvaltaisella alalla saa hyvän tilipussin, mutta se vaatii sen, että pystyy todistamaan ansionsa kymmenkertaisesti miehiin verrattuna. Jatkuvasti.

Vierailija

Meninkin. Hyvä palkka ja töitä riitti, etenemismahdollisuuksia olisi ollut ja aloitin jo alan korkeakouluopinnotkin. Sitten loukkaannuin ja joudun kouluttautumaan uudelleen ammattiin, jossa saan istua paikallaan päivät pitkät. Luultavimmin päädyn jollekin naisten alalle kai sitten kun matikkapäätä ei ole ja mitenkään fyysistä työtä ei voi tehdä enää. Kouluunkin olisi vähän pakko päästä heti ekalla yrittämällä, niin siinä ei mitään oikiksia tai lääkiksiä haihatella. Tekisi mieli todeta, että ttu mitä paskaa, mutta katsotaan nyt ensin mitä tämä mahdollisuus poikii.

Vierailija

Voi sitä olla tohtori "naisten aloillakin". Itse luen juuri sosiaalityön tohtoriksi. Mielestäni ihmisten pitää ensisijaisesti valita ala omien kiinnostuksen kohteiden mukaan, työelämässä ollaan niin monta kymmentä vuotta että ikävästä alasta kärsii niin mieli kuin ruumiskin.

Vierailija

"Kivat naisten alat"...? 
Ikävää, että vielä tänäkin päivänä tasa-arvon maassa puhutaan niistä kovista "miesten aloista" ja "naisten aloista", jotka eivät ole niin vakavasti otettavia, ja muistuttavat luonteeltaan lähinnä puuhastelua ajankuluksi.

Vierailija

Koska se on kivaa, duh. Pienenä musta piti tulla insinööri, mutta ei se sitten oikein napannut. Hetken haahuilun jälkeen päätin, että haluan työskennellä kosmetiikan parissa joten menin amikseen.

Mulla oli myös it-tradenomin opiskelupaikka valmiina odottamassa jos en olisikaan päässyt sinne amikseen. Se oli mun varasuunnitelma. Mut raha ei oo kaikki kaikessa. Olisin mä ollu tossakin varmaan ihan hyvä, mutkun se ei ollu se mun kutsumus.

Meinasin myös hakea yliopistoon lukemaan englantia, mun papereilla+taidoilla olis varmaan päässytkin mut ei sekään oikein napannu. Äiti on pettynyt kun en ole korkeakoulutettu. Ei se itekään ole mutta musta piti tulla jotain parempaa.

Vierailija

Nuo on tarkoitettu ihmisille joiden elämä on yhtä kuin työ. Mulle elämä on kaikkea muuta. Töissä käyn vielä koska taloudellinen pakko mutta tulevaisuudessa toivon mukaan riittää pieni osa-aika työ tms. En siis aijo alkaa sossuelätiksi, sen verran mukavuuden haluinen olen että haluan kauniin kodin,harrastaa,matkustella,jne että siihen tarvitaan enemmän rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole enää töitä, ihan vain tiedoksesi.

Ihan vain tiedoksesi - tuo ei pidä paikkaansa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat