Onko joku muka saanut töitä tai edes yhteydenottoja työkkärin CV-netin kautta? Vaikuttaa aika turhanpäiväiseltä koko "palvelu".
Onko jonkun profiilia siellä edes katsottu kertaakaan? Epäilen todella vahvasti, ettei siellä kukaan työnantaja viitsi selailla, kun työhakemuksia sataa ovista ja ikkunoista muutenkin. Vai voiko joku kumota tämän käsityksen?
Kommentit (42)
No mä olen ollut nyt työttömänä työnhakijana 9kk niin että en ole tehnyt yhtään työvuoroa. En ole tehnyt CV:tä CV-nettiin ja kukaan ei ole pyytänyt minua sitä tekemään. En ole myöskään käynyt henkilökohtaisesti missään toimistossa tapaamassa ketään työntekijää tämän työttömyysjakson aikana. Saan ansiosidonnaista, onkohan sillä jotain merkitystä? Ehkä ne ahdistelevat enemmän työmarkkinatuella olevia.
Sain muutama päivä sitten "työtarjouksen", siis määräyksen hakea yhtä tiettyä työtä. Pakkohan sitä on sitten hakea. Pitää vain päivittää CV ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitä ei enää pääse selaamaan ilman katso-tunnuksia. Niitä ei ole läheskään kaikilla työnantajille, kun sitä ei tarvitse mihinkään muuhun. Pienyrittäjät voivat hoitaa vero- ym. asiat pankkitunnuksilla, mutta cvnettiin ei niillä pääse. Isompien työnantajien katsotunnukset ovat kirjanpitäjällä eikä rekrytoijalla.
Sinulla on aika vanhentunutta tietoa. Kuka tahansa rekisteröity työnantaja saa katso-tunnukset ja firmoissa on mahdollista saada useita "eritasoisia" tunnuksia.
Kyllä minä sen tiedän, että katso-tunnukset saa kuka vaan, mutta kun moni yrittäjä ja muu työnantaja ei tarvitse niitä. Katsos kun pankkitunnuksilla voi hoitaa nykyään yrityksenkin asiota.
Vierailija kirjoitti:
Juuri päättyi ilmoitusaika, 59 kävijää.
Tosin etsin siellä lisätöitä, joten ei tarvitse edes soitella jollei ole jotain realistista tarjolla.
Aiemmin olen työllistynyt CV-netin kautta. Myös yhteydenottoja on tullut.
Olen siis työelämässä ja aina välillä aktivoin ilmoitukseni. Joskus hakeakseni uutta työtä, nyt jotain määräaikaista lisätyötä muutaman hassun lisäeuron toivossa.
Just, muutamia hassuja lisäeuroja ... puhelinmyyjänä vai verkostomarkkinoijana?
Mikä on se ala, jossa noin paljon netticv:n kautta työntekijää haetaan? Ei ainakaan opetus, rakennus, asennus, .... vaan mikä?
Vierailija kirjoitti:
Olen tänä vuonna palkannut 3 työntekijää CV-netin avulla. Yhteydenottopyyntöjä yhtä paikkaa varten pitää laittaa noin 10, että saisi yhtäkään vastausta, joten kovin aktiivisia työttömät itse eivät ole olleet vastauksissaan. Työtehtävät ovat ihan TESsin mukaisella palkalla, kokopäivätyötä ja toistaiseksi voimassaolevia työsuhteita, joten nekään eivät ole esteenä töihintulolle. Parhaiten CV-netin kautta on saanut töihin vastavalmistuneita, he ovat oikeasti innokkaita tekemään töitä.
Millaisia töitä? Puhelinmyyntiä vai? Se tuntuu olevan ainoa mitä on oikeasti tarjolla. Pitäisikin varmaan asetella kysymys näin: "onko joku saanut CV-netin kautta jotain muita töitä kuin puhelinmyyntiä".
Ensimmäiset kolme kuukautta nolla katsomiskertaa. Sitten yksi katsomiskerta ja yhteydenotto, nyt olen töissä ko. firmassa. Koulutusta vastaava kokoaikainen vakityö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tänä vuonna palkannut 3 työntekijää CV-netin avulla. Yhteydenottopyyntöjä yhtä paikkaa varten pitää laittaa noin 10, että saisi yhtäkään vastausta, joten kovin aktiivisia työttömät itse eivät ole olleet vastauksissaan. Työtehtävät ovat ihan TESsin mukaisella palkalla, kokopäivätyötä ja toistaiseksi voimassaolevia työsuhteita, joten nekään eivät ole esteenä töihintulolle. Parhaiten CV-netin kautta on saanut töihin vastavalmistuneita, he ovat oikeasti innokkaita tekemään töitä.
Millaisia töitä? Puhelinmyyntiä vai? Se tuntuu olevan ainoa mitä on oikeasti tarjolla. Pitäisikin varmaan asetella kysymys näin: "onko joku saanut CV-netin kautta jotain muita töitä kuin puhelinmyyntiä".
Ei puhelinmyyntiä vaan elintarviketeollisuuteen liittyvää työtä. Työaika arkisin 7.30 - 16.30, tunnin ruokatauko. Joskus harvoin sesonkiaikaan myös viikonloppu- ja iltatyötä, mutta siitä sovitaan erikseen eikä sitä ole pakko tehdä.
Ollessani työtön jokunen vuosi sitten työkkäri patisti mua tekemään esittelyn itsestäni CV-nettiin. Sivuani käytiin katsomassa peräti 2 kertaa, ja luulen että katsojat olivat työkkärin henkilökunta ja utelias kaverini, jolle erehdyin asiasta kertomaan. Mun kohdallani koko touhu oli silkkaa ajanhaaskausta, sillä mun ala on harvinainen eikä tuolla konstilla mitään töitä saati yhteydenottoja saa. Töitä saa jos itse aktiivisesti ottaa yhteyttä oikeisiin osoitteisiin. Työkkärin osuus mun työllistymisessä on ollut pyöreä nolla.
Mut jos joitakin CV-netti on auttanut, niin mahtavaa. Eipä ole innovaatiot ihan hukkaan menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitä ei enää pääse selaamaan ilman katso-tunnuksia. Niitä ei ole läheskään kaikilla työnantajille, kun sitä ei tarvitse mihinkään muuhun. Pienyrittäjät voivat hoitaa vero- ym. asiat pankkitunnuksilla, mutta cvnettiin ei niillä pääse. Isompien työnantajien katsotunnukset ovat kirjanpitäjällä eikä rekrytoijalla.
Sinulla on aika vanhentunutta tietoa. Kuka tahansa rekisteröity työnantaja saa katso-tunnukset ja firmoissa on mahdollista saada useita "eritasoisia" tunnuksia.
Kyllä minä sen tiedän, että katso-tunnukset saa kuka vaan, mutta kun moni yrittäjä ja muu työnantaja ei tarvitse niitä. Katsos kun pankkitunnuksilla voi hoitaa nykyään yrityksenkin asiota.
Verottaja väittää, että pankkitunnusten käyttö on poikkeustapaus.
Mun puoliso sai muutama vuos sitten sitä kautta nykyisen työnsä. Johtui siitä, että puhuu äidinkielenään vierasta kieltä, jonka osaajaa eräs vientiyritys kaipasi.
Itse hölmönä joskus tuohon uskoin, mutta nyt olin jo unohtanut oman hakemukseni olemassolon.
Olen palkannut useita ihmisiä cv-netin kautta töihin, viimeksi viime viikolla. Hyvä systeemi.
Ammattimiehiä vain on vaikea löytää, hyvät tahtovat jo olla töissä, ja heikompi sakki sitten työttömänä.
Nytkin olisi pari paikkaa auki, mutta ei ole hakijoita... täytyy ottaa virolaisia ja puolalaisia. Heistä löytyy vielä ahkeria ihmisiä.
Eikä kysymys ole edes palkkauksesta tms. sillä monen ehdokkaan kanssa ei edes pääse palkasta puhumaan, kun heillä on muita tärkeämpiä juttuja, joita on kiva 'harrastaa' ansiosidonnaisella.
Tai matka on liian pitkä tai työvuorot ei sovi yms.
Kyseessä tosiaan ihan tavallinen työsuhde 40 tuntia viikko täydellä palkalla teollisuudessa eikä mikään höpö-höpöpaikka.
Nykysuomessa on aivan liian helppo leppostella.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain nykyisen vakituisen työpaikkani cv- netin kautta. Olin saanut itse hakemalla toisen työn, kun minulle soitettiin cv-netissä olevan cvni perusteella (en ollut muistanut poistaa cvtä kun sain töitä). Työ on koulutustani vastaavaa, ei mitään puhelinmyyntiä.. En itsekään uskonut että toimii ja työkkärin käskystä tein ja onneksi teinkin!
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun profiilia siellä edes katsottu kertaakaan? Epäilen todella vahvasti, ettei siellä kukaan työnantaja viitsi selailla, kun työhakemuksia sataa ovista ja ikkunoista muutenkin. Vai voiko joku kumota tämän käsityksen?
Muistaakseni kerran on soitettu jostain pätkähommasta,josta ei sitten kuitenkaan myöhemmin kuulunut.Lähinnä TE-toimiston painostuksesta pidän ylipäätään netti-CV:n voimassa,eipä siirtä erityisempää hyötyä ole ollut.Käsittääkseni työnantaja tekee työpaikkailmoitukset ja sitten sadat ihmiset hakee paikkaa,miksi selata jotain nettiansioluetteloita?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä hän väittää, mutta ainakin toiminimellä toimivat pienyrittäjät ja maanviljelijät voivat hoitaa kaikki yrityksen asiat ilman katso-tunnuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä hän väittää, mutta ainakin toiminimellä toimivat pienyrittäjät ja maanviljelijät voivat hoitaa kaikki yrityksen asiat ilman katso-tunnuksia.
Ei hätää, minä tiedän ja verottaja tietää: "Yritysten, yhteisöjen sekä julkishallinnon organisaatioiden on käytettävä sähköisessä asioinnissaan Katso-organisaatiotunnistetta. Myös kuolinpesien ja verotusyhtymien on käytettävä Katso-tunnistetta. Liikkeen- ja ammatinharjoittaja voi joissain tapauksissa tunnistautua verkkopankkitunnuksilla. Tunnistamistavoista on kerrottu tarkemmin kunkin palvelun kirjautumissivuilla."
Toiminimellä toimivalla pienyrittäjällä ei yleensä ole isoa tarvetta palkata väkeä yritykseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiilia katsottu 1 kerta. Onko kukaan saanut ylipäänsä koko työkkärin kautta töitä koskaan?
En usko! Koko lafkan voisi lopettaa. Täyttä turhan pyöritystä koko homma. Nimellisiä "pakko-työnhakuja" tulee, mutta niistä ei koskaan mitään kuulu, vaikka kuinka huolellisesti olisi tehnyt hakemuksen.
Yleensä nämä vielä ovat täysin omaan hakijaprofiiliin sopimattomia. Minullekin (kasvatustieteen maisteri) osoitettiin päiväkotiapulaisen paikkaa. Toki tein pilkuntarkasti hakemuksen, mutta kuka nyt minua siihen hommaan ottaisi?
Ihan muita teitä sitten sain onneksi työtä aika nopeasti.
Miksi tuo oli sinulle sopimaton paikka
Tämä keskusteluhan on vuodelta 2015. Luuleeko joku tosiaan, että nykytilanteessa joku työnantaja menee sinne selailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiilia katsottu 1 kerta. Onko kukaan saanut ylipäänsä koko työkkärin kautta töitä koskaan?
En usko! Koko lafkan voisi lopettaa. Täyttä turhan pyöritystä koko homma. Nimellisiä "pakko-työnhakuja" tulee, mutta niistä ei koskaan mitään kuulu, vaikka kuinka huolellisesti olisi tehnyt hakemuksen.
Yleensä nämä vielä ovat täysin omaan hakijaprofiiliin sopimattomia. Minullekin (kasvatustieteen maisteri) osoitettiin päiväkotiapulaisen paikkaa. Toki tein pilkuntarkasti hakemuksen, mutta kuka nyt minua siihen hommaan ottaisi?
Ihan muita teitä sitten sain onneksi työtä aika nopeasti.
Miksi tuo oli sinulle sopimaton paikka
Tuskin vastaa. Viestistä on 11 vuotta.
Työtön ja muut pinteessä olijat kannattaa unohtaa valtiouskollisuus ja että yhteiskunta olisi jotenkin heidän puolellaan puhumattakaan muista. Eivät ole. Kaikissa asioissa kannattaa alkaa olla oikealla tavalla itsekäs, esim.asumisenkin suhteen voi tehdä laillisia itselleen suotuisia operaatioita.
Arvottoman asunnon pienituloisen omistajan kannattaisi myydä asuntonsa ja alkaa asumistuen nauttijaksi. Jää enemmän käyttörahaa. Huolet omistamisesta jää taakse. On helpompaa reagoida muuttuviin tilanteisiin, esim.muuttaminen on helpompaa.
Otetaan konkreettinen esimerkki itä-suomalaisesta kunnasta. Vanhahkosta taloyhtiöstä kaksion yhtiövastike rapiat 400 e/kk ja siihen sähkö päälle. Vuokra vastaavan tasoisse 440 e/k ja siihen vesimaksu ja sähkö päälle. Asumistuki 263 e/kk. Eli vuokralla asumiseen menee 177 e/k + vesi verrattuna omistusasunnon 400 e/kk + sähkö.
Vanhoissa taloyhtiöissä voi olla korjaustarpeita ja yleensä näkyy alhaisempana yhtiö/rahoitusvastikkeena verrattuna korjaukset läpikäyneisiin. Asunnon arvo ei kuitenkaan nouse ja vuokraan ei pysty siirtämään kuluja.
Onko tuo CV-netti pakollinen työttömille työnhakijoille? Siis vaatiiko työkkäri sinne liittymistä?