ahdistus ja paniikki
Heippa!
En tiiä kiinnostaako ketään vastata mutta kirjoitan silti niin katotaan :) kiitos jos vastaat!
Olen 20v tyttö ja olen tällä hetkellä ulkomailla "töissä". Ei ole siis oikeita töitä vaan vähän niinkun pientä harjoittelua. Minulla on aiemmin ollut (ehkä vähän vieläkin) masennus ja myös diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö. Tämä tarkoittaa minulle että ahdistun asioista helposti ja minua huippaa ja oksettaa ja nousee paniikki.
Tällä hetkellä ahdistun järkyttävästi kun minun pitää itse järjestää "oppitunti" lapsille Euroopasta. Jännittää ja pelottaa kamalasti, ihan samalla tavalla kuin koulussa piti tehdä esitelmiä niin halusin vaan juosta pakoon. Mutta tämä ahistaa niin paljon että haluaisin lähteä täältä ulkomailta kokonaan kotiin.
Saattaa kuulostaa typerälle ja saatatte miettiä että miksi lähdin tänne jos pelottaa näin paljon mutta ajattelin että se olisi hyväksi mulle. En ole muuten erityisen ujo ihminen mutta minulla on huono itseluottamus ja välillä ahdistaa tavata kavereita kahdestaan, ja sitten juuri esiintymisjännitystä..
Joten pohjustuksen jälkeen:
Onko kellään samanlaisia ongelmia?
Osaako kukaan antaa vinkkejä miten lievittää ahdistusta ja pelkoa?
Mitä mieltä yleisesti tästä?
Ois kiva jos joku haluaisi vastata :)