Osaavatko muut olla tiskaamatta läheisilleen kun mieli on maassa?

sddsf

Minä en osaa. Olen kolmekymppinen, muutama lyhyt parisuhde takana ja tällä hetkellä pitkässä suhteessa, ja aina ollut samaa ongelmaa. Jos on paha mieli, jokin harmittaa tai ärsyttää, niin en kykene sitä peittelemään, vaan siirryn keittiöön ja alan kaivella tiskausvälineitä esiin. En siis sorru huutamaan tai haukkumaan toista, mutta alan tiskata hänelle.

Viime aikoina ongelma on ollut tapetilla, sillä työelämässä menee kaikesta yrityksestä huolimatta huonosti. Korkeasti koulutettuna koen tilanteeni todella nöyryyttäväksi, ja olen syvästi ahdistunut ja häpeän asiaa (vaikkei pitäisi). Minulle nämä tunteet ovat vaikeimpia elämässä hyväksyä, ja mieheni ei joudu tekemään omaa osaansa tiskauksesta. En kerta kaikkiaan voi sille mitään, että minun on pakko tiskata koko ajan ja jos ei ole tiskattavaa, joudun tarkoituksella sotkemaan astioita tiskausta varten. Mies yrittää hempeillä ja päästä tiskaamaan, mutta kun minä en kykene päästämään häntä siihen. Minun on pakko saada itse tiskata.

Onko muilla tällaista? Me siis emme riitele, mutta hyvät keskustelut käyvät vähiin, kun kaikki aika menee tiskaamiseen tai tiskaamisesta puhumiseen, kun mies yrittää hoitaa omaa osaansa. Mieheni on ihan eri maata, hän ei tiskaa kuin oman osansa, vaikka mieli olisi maassa.

Parasta olisi, jos minulle ei puhuttaisi ollenkaan, jos olen mieli maassa ja tiskaan. Mutta sellainen nyt ei parisuhteessa onnistu. Kykenen ajattelemaan että pitäisi saada tiskaus loppumaan, mutta se ei vain onnistu. Ja joudun näkemään miten se haavoittaa miestäni, vaikka en haluaisi, ja olen yrittänyt selittää että mielialani todellakin heijastuvat tekemisiini tiskauksen muodossa tahtomattanikin.

Sivut

Kommentit (16)

Häpeän

Huoh, tunnustan, täälläkin tiskataan, ja ihan vähästä. Jos vaikka mies on myöhässä, saatan tiskata loppuviikon. Ja se laajenee töihin.

Vierailija

Eipä tuossa koneen päälle laittamisessa mene kuin hetki, joten osaan olla tiskaamatta.

Emt, sun teksti oli sekava ja en ymmärtänyt siitä oikein mitään. Höpötät jostain tiskaamisesta ja puhumattomuudesta, mut en käsittänyt niiden yhteyttä. Siis onko tiskaaminen joku uusi sana esim. tiuskimiselle tai mököttämiselle...? Ihan outo...

Vierailija

Mitä helvettiä :D jos olet tosissasi, niin kuulostaa joltain mielenterveysongelmalta. Suosittelen juttelemaan ongelmasta asiantuntijalle.

joo

Mulla on sama, tiskaan nykyisin melkein mistä syystä tahansa. Mies kärsii ja lapset kärsivät. Tiedän, että kaikki syyt tiskata ovat tekosyitä ja yritän kasvaa ihmisenä. Se vaan ei ole niin helppoa kun kasvoin kodissa jossa tiskattiin paljon ja tämä ilmapiiri vaikuttaa kai jotenkin alitajuisesti, että tiskaaminen olisi muka jokin ratkaisu johonkin.

hhhhhh

Vierailija kirjoitti:
Sori, nyt mä tajusin :( Lankesin trolliin, antakkee anteeks!!

Tajusit mitä? Että säkin tiskaat, jos olet rehellinen itsellesi?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat