Jätätkö sinäkin omat vanhempasi, tai isovanhempasi yksin?

Vierailija

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Isovanhempani kuolivat jo ollessani lapsi. Omien vanhempieni kanssa vietän muutaman viikon päästä jo 54:nnen kerran yhteistä joulua <3

Vierailija

Kyllä ja ei. Kun aduu tuhansien kilometrien päässä ei voi kokoajan kyläillä. Onneksi on puhelimet ja skype, ja jouluisin ainakin nähdään.

Vierailija

Syyllistelyä ja sillä manipulointia, vaan mikä onkaan historia joidenkin ihmisten harkittujen valintojen takana. Onhan mainos tosi surullinen, mutta aivan yksipuolisesti kerrottua! For dummies.

Vierailija

Äiti kuoli työikäisenä sairaskohtaukseen. Isästä pitää lähempänä asuvat huolta, itse käyn monen mielestä aika usein huomioon ottaen satojen kilometrien välimatka ja oman lapsen sairaus. 

Vierailija

Isovanhemmat ovat kuolleet kun olin teini-iässä ja omien vanhempien kanssa en ole ollut vuosikymmeneen missään tekemissä. Ei kiinnosta miten pärjäävät.

Vierailija

Kyllä jätän. Äitini on mielisairas joka kieltäytyy hakeutumasta hoitoon. Lapsuus oli yhtä kärsimystä, aikuisuudesta saan päättää itse.

Vierailija

Mitä tähän nyt vastais...

Isovanhemmat kuolleet kauan kauan aikaa sitten... Isä on myös kuollut.

Äitini ja kumppaninsa haluavat viettää kahdestaan joulun, joten me lapset vietämme omien perheiden kanssa. Äitiäni kyllä tapaan viikottain ja jutellaan puhelimessa, että ei hän nyt yksin ole aina. Toisaalta ei hän hirveästi seuraa kaipaakaan.

Vierailija

Käyn äitini luona pari kertaa vuodessa, koska hän asuu satojen kilometrien päässä. Jouluksi ei meidän 6-henkinen perheemme hänen yksiöönsä mitenkään mahtuisi, joten joulu ei ole sen kummempi kuin muutkaan päivät. Itse hän ei voi enää matkustaa.

Asiat eivän vain ole niin mustavalkoisia, vaikka täydelliset ihmiset toki hylkäävät täysin oman elämänsä vanhenevan sukulaisen vuoksi: myydään talo, autot ja muu omaisuus, jätetään työt, eletään omaishoidontuella jne, että voidaan repiä koko perhe kodistaan ja päästään hoitamaan sukulaista hänen viimeisiksi vuosikseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat