Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnyttämään ambulanssilla

Vierailija
11.02.2006 |

Missä tilanteessa kannattaa mennä synnyttämään ambulanssilla? Tilataanko se hätänumerosta vai miten? Esikoista odotellaan joten kaikki hieman uutta :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai taksilla. Tuskin niin hätä tulee että ambulanssia tarvitaan. Voivat vaikka arvioida tilanteen ´niin etteivät lähde edes viemään sairaalaan

Vierailija
2/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa tulla esim. verta tms. hälyyttävää.

Muuten kerkee kyllä omallakin autolla, siis edellyttäen että mies tai joku muu ajaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaista se kyyti ei ole. Itse esikoisen kohdalla pääsin ambulanssi kyydillä mutta olin terveyskeskukseen mennyt ensin. ja sitä kautta hinta oli noin 10e.

Vierailija
4/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta supparista soitat 911 ja oottelet että ambulanssi tulee sua hakemaan. Sillä sitten meet sairaalaan, milään muulla sinne EI saa mennä tai ne heittää sut pihalle synnyttään.

Vierailija
5/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sillä sitten meet sairaalaan, milään muulla sinne EI saa mennä tai ne heittää sut pihalle synnyttään.

Vierailija
6/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyn ei ole suotavaa sen jälkeen nousta ollenkaan!!!

Vierailija
7/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla on oma numero myös kiireettömille sairastapauksille. Ja vaikka hälytysnumeroonkin soittaisi, osaavat kyllä arvioida kiireellisyyden. Itse lähdin kerran loppuraskaudessa sydänoireiden vuoksi ambulanssilla synnytyssairaalaan. Mutta synnytykset on aina kestäneet sen verran kauan, että pääsee omallakin autolla. Tokaa lähdin synnyttämään bussilla :)

Vierailija
8/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ap:n puolesta nää V*****lijat, koska oikeesti mun tilanteessa ois voinu käydä tosi hassusti jos en ois tienny, että ei saa liikkua ite kävellen enää mihinkään, jos vedet menee, ja on vauva perätilassa!!!

( Vauva-lehden sivuilta olin minäkin moisen tiedon löytänyt)

Vierailija
9/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin vuotaa verta. Maksoi 6 euroa. Kiirettä eivät pitäneet. Tulivat sisälle ja tuntui että juteltiin pieni ikuisuus ennen lähtöä. Kyselivät siis kaikkea, milloin supistukset alkoi ja mikä on väli jne. Itse kävelin lanssin kyytiin. Mistään vakavasta ei lopulta ollut kyse.

Vierailija
10/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikeesti mun tilanteessa ois voinu käydä tosi hassusti jos en ois tienny, että ei saa liikkua ite kävellen enää mihinkään, jos vedet menee, ja on vauva perätilassa!!!

( Vauva-lehden sivuilta olin minäkin moisen tiedon löytänyt)

Terv. joku joka ei tiedä miten siinä käy...

Vierailija
11/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaus on sujunut ihan normaalisti, ei paniikkia tarvitse syntyä lapsiveden menon myötä. Riski napanuoran luiskahtamiseksi synnytyskanavaan ja siten puristuksiin on äärimmäisen pieni ainakin jos lapsi on pää alaspäin. Perätilasta en tiedä, luulisin että riski on isompi. Tosin perätilasynnytykset ehkä suunnitellaan tarkemmin,etukäteen. Ja tiedoksi se, että jos menette taksilla, niin sairaalamatkoista kelamaksaa yli 9 euron menevän maksun takaisin kun kyse on sairaanhoitomatkasta. Pyydtte vaan synnäriltä todistuksen matkasta, niin on ihan automaattinen oikeus maskun palautukseen.

Vierailija
12/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tosin perätilasynnytykset ehkä suunnitellaan tarkemmin,etukäteen."

Vierailija
13/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis synnytyksen käynnistys ennen laskettua aikaa - ehkä. Kokemusta ei ole mutta ääliökin sen tajuaa miten synnytys suunnitellaan etukäteen!!!!

Vierailija
14/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska normaalitilanteessa vauvan pää on siellä vähän niinku " tulppana" .

Mä kun tosiaan saavuin sairaalaan, ja olin synnytys-salissa, pyysin kätilöltä päästä kahen metrin päähän vessaan, niin en saanu mennä...

Ja siinä kohtaa kun kysyin et miks en, ja tuli samalla puheeks et ambulanssimiehet oli mun käskeny kävellä ite vessaan/vaihtaa vaatteita, ni kätilö ei vastannu mitään, vaan otti puhelimen käteen, ja ryhtyi samoin tein soittamaan pelastuslaitokselle" PIENTÄ" noottipuhelua, että miten seuraavalla kerralla toimia vastaavassa tapauksessa...

Jos joku kätilö paikalla, niin kuulisin mielelläni ammatti-ihmisen kommentteja asiasta!

Vierailija
15/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottava, ei voi kyllä tietää onko sellaista taipumusta.

Vierailija
16/21 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin lähemmäs sadan kilometrin päässä lähimmästä synnytyssalista, olisi varmaan ambulanssin soittamiseen kynnys matalampi...

Vierailija
17/21 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvistaa tuon tiedon, eli jos lapsi perätilassa ja lapsivedet menee, on pysyttävä makuuasennossa (erityisesti riski suuri, jos lapsi ei esikoinen).

Napanuora voi luiskahtaa jalkojen ohi ulos kohdusta, jolloin se on jumissa, ja lapsi ei saa ravintoaineita. Normaalistihan tuo pää toimiin tulppana, eikä sen ohi kovin helposti enää luiskahtele napanuora...

Itsekin synnytin perätilavauvan, ja synnytys alkoi lapsiveden menolla. Vaikak ammatti-ihminen olenkin, niin jossain kumman synnytyshoureessa kävelin autoon asti, ja menin kyllä makaamaan takapenkille.Tästä en ole kovin ylpeä, ja mies aina musitaa tästä kuittailla... Onneksi ei mitään sattunut vauvalle!

Vierailija
18/21 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mullakaan ei ambulanssimiehet tienny asiasta, yrittivät saada mun kävelee ambulanssiin... en suostunu ja pojat konsultoi lekuria, joka kielsi ehdottomasti minua nousemasta ylös... et näin. Sairaalassa sitten todettiinkin et riski oli suuri ja jouduinkin suorittaa wc-tarpeetkin makuulta... kivaa....

Vierailija
19/21 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ei ole kiinnittynyt ja vedet menee niin silloin menet makuuasennossa sairaalaan!! Eli toisinsanoen ambulanssilla.

älä panikoi, neuvolan täti kyllä kertoo mikä tilanne on kun loppuraskaudesta käyt siellä viikottain = )

Vierailija
20/21 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä olin eräänkin kerran ottanu n-tädin (nuori ja ilmeisen kokematon) kanssa puheeks perätilan, ja yrittäny kysellä asiasta/tavoista toimia...

Tän tyypin kommentit aina vaan oli, et " ei siinä mitään, ja ota nyt vaan ihan iisisti...., tosi vähättelevään sävyyn.

Ja tosiaan ryhdyin sitten oma-aloitteisesti netistä tietoa aiheesta etsimään, ja kuinka ollakkaan seuraavaa käyntiä tämän neuvolatädin luokse ei enää tullut, eikä tule....

Mä haluun uskoo, et tää mun kokemus on ihan ainutlaatunen, ja et valtaosa neuvolatädeistä on toista maata, osaa antaa ohjeita ja neuvoa, heihin ja heidän neuvoihin voi luottaa.

Mun vaan tekee niin häjyy aatella, et mitä jos ois voinu tapahtuu, jos en ois oma-aloitteisesti etsiny tietoa ja perehtyny asioihin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän