Olisitko absolutisti miehesi vuoksi?

Vierailija

Meillä tilanne, että mies alkoholin kanssa holtiton. Pahoinpitelyjä, törkeä rattijuopumus yms. Ei voi käyttää alkoholia pisaraakaan. Ja tämä tilanne painostanut tilanteeseen, etten itsekään tohdi juoda sitä viinilasillista... Onko ok?

Kommentit (10)

Vierailija

mjoo. meilläkin miehellä alkoholiongelma. en koskaan juo hänen läsnäollessaan. mutta aina hän ei ole läsnä, ja silloin voin ottaa.

olet solidaarinen ja toimit hyvin, ap.

Vierailija

Hei,
Olen naimisissa raitistuneen alkoholistin kanssa ja ryhdyin absolutiksi samalla, koska halusin tukea häntä raittiudessa. Hän ei sitä pyytänyt, mutta olisi se hankalaa ollut, ainakin alussa, jos olisin hänen läsnäollessaan juonut. Lähes kymmen vuotta on nyt raittiutta takana molemmilla, enkä päivääkään ole katunut. Elämä on saanut paljon muuta sisältöä.

Voimia sinulle!

Vierailija

Ei ole ok. Itse jos olisin tuossa tilanteessa niin puhuisin mieheni kanssa ja jos ei menisi perille niin luultavasti jättäisin, koska itse en vaarantaisi omaa turvallisuuttani kenenkään alkoholinkäytöntakia. Olen itse seurustellut muutama vuosi takaperin erään miehen kanssa jonka pääkoppa ei kestänyt alkoholia lainkaan ja joka kerta kun hän joi tai me joimme niin aina päätyi riitaan. Suurin syy miksi hänet jätin oli se että hän alkoi alkoholisoitumaan ja vaikka kuinka yritimme auttaa häntä perheen/kaverien kesken niin ei ryyppäämiselle tullut loppua.

Vierailija

En olisi absolutisti. Voisin kyllä hyvinkin olla juomatta kotona, lähinnä siis siksi ettei tarvitsisi ainakaan alkuun pitää alkoholia kotona. Mutta muualla kuin kotona voisin edelleen juoda aivan normaalisti, oli mies mukana tai ei

Vierailija

Kyllä varmaan voisin ainakin miehen läsnä ollessa jättää juomiset pois, vaikka vähän hölmöltä tuntuisi vaan sen takia kieltäytyä esim. skumppalasillisesta, kun muut kuitenkin sen ottavat. Käytän toisaalta niin vähän alkoholia, ettei sillä paljon olisi merkitystä. Sinänsä toi on tosi pientä siihen nähden mitä olet ilmeisesti miehen alkoholismin takia käynyt läpi. 

Oletko itse päätynyt juomattomuuteen siinä pelossa, että mies retkahtaa vai onko mies vaatinut sulta absolutismia?

Vierailija

Ei olisi suuri homma.

Ei sitä alkoholia oikeasti tarvitse mihinkään. Ei edes viinilasillista.

Ei mun tarvii polttaa pilveäkään, jos mies haluaa siitäkin luopua.

Päihde ei oo mikään kynnyskysymys.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat